2019-01-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tennisen i sig kommer att överleva. Nya superstjärnor kommer att födas. De största kommer att bli Khachanov och Zverev. Säkert Fem slams var.
Men glöm Nadals och Federers, den eran är över.

Var tacksam att du fick uppleva de bästa. Vi kommer inte att få se något liknande.

Jag är helt övertygad om att det kommer att komma fram spelare på samma nivå igen. Rekord slås alltid, förr eller senare. Däremot så kan det komma att ta väldigt lång tid.
Citera
2019-01-06, 22:55
Medlem
För något år sen trodde jag det skulle bli som på damsidan att man skulle famla i mörkret efter toppspelare ett tag men nu har Federer, Nadal och Djokovic hängt i så pass länge att det dykt upp en faktiskt bra generation spelare som är redo att ta över och är väldigt intressanta att titta på också med ganska så olika spelstilar. Minst en eller två kommer ha slagit igenom fullt ut innan Djokovic lägger av det känner jag mig rätt säker på.
Citera
2019-01-07, 07:10
Medlem
Kvallottnigen ute nu, Mikael fortfarande andre reserv, ytterst tveksam att det blir två avhopp till midnatt tyvärr.
Citera
2019-01-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Kvallottnigen ute nu, Mikael fortfarande andre reserv, ytterst tveksam att det blir två avhopp till midnatt tyvärr.

Det var ju synd , åker väl till Tyskland lirar kommande vecka då.
Kanske bra chans där, många med i AO gissar jag på.
Citera
2019-01-07, 17:00
Medlem
Reserver har väl ändå chansen att hoppa in tills det att hela första kvalomgången är slut? Man ger inte walkovers en dag i förväg. Första omgången spelas över två dagar.

Apropå challengers står det nu klart att 400+ på rankingen räcker för att komma med i vissa. 443 krävdes för Uruguay om ett par veckor, Markus Eriksson är med där.
Citera
2019-01-08, 02:56
Medlem
Out: Arguello
In: Aragone
Next: Ymer
---------------
Ett återbud till i första kvalomgången och Mikael är inne!
Citera
2019-01-09, 08:10
Medlem
Ingen som lämnade återbud inatt så inget AO-kval för Mikael. Synd!
Citera
2019-01-09, 20:54
Avslutad
Federer börjar gråta i en intervju inför årets AO, efter fråga om hans avlidna tidigare tränare:

https://www.youtube.com/watch?v=2FIJcDQ_uQc

Måste säga att Federer ofta ger ett mycket sympatiskt intryck i intervjuer. Skön kille, jordnära (även om han är lite arrogant ibland, men det är svårt att undvika med de meriterna).

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vad händer med Tennisens framtid när Federer, Djocko och Nadal lägger av. Rätt ointresserad av tennis men genom åren har man alltid haft koll på alla legender & stora personligheter. Nu slog det mig att jag kan fan inte namnet på en spelare knappt utanför trion: Ymer känner man till....

Jag tror tennisen går en mörk & slätstruken framtid till mötes. Vad som behövs är en jämnare topp där det ingår Amerikanare, Fransmän, & Australiensare och helst ett par spanjorer och engelsmän i mixen.

Har jag fel eller är min känsla ngt på spåren?

Kommer komma nya. Har varit en ständig ström av storstjärnor rätt länge: Borg, McEnroe, Lendl, Edberg, Wilander, Becker, Agassi, Sampras -- alla de avlöste mer eller mindre varandra, och alla med 6-14 GS var, vilket nog kunde varit mer om de hållit på lite längre. Sen var det väl lite tomt ett tag just när Sampras la av och innan Federer dök upp. Kanske blir det så när Fedalovic lägger av. Men sen dyker nån ny upp.

Vet inte om det blir Zverev, Khachanov eller nån av dem, dock. Sen var kanske denna generation lite extrem, men det är säkert bara en tidsfråga innan nån vinner över 10 GS igen.
Citera
2019-01-10, 14:55
Medlem
Som motpol till Federers stiliga manèr, har vi de här två australienska unga herrarna:

Lurig serve:
https://youtu.be/6pSwIJTwLFM
Citera
2019-01-10, 16:09
Medlem
Den videon togs visst bort. Lurig serve-videon igen:
https://youtu.be/b3gc_kJoTlU
Senast redigerad av suppose 2019-01-10 kl. 16:17.
Citera
2019-01-10, 16:18
Medlem
Och detta gjorde alltså Tomic efter att ha sagt detta innan matchen:

"
Bernard Tomic hopes 'struggling' Nick Kyrgios 'takes it seriously' ahead of Kooyong Classic clash
"

https://www.google.com/amp/amp.abc.net.au/article/10699920
Citera
2019-01-10, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Den videon togs visst bort. Lurig serve-videon igen:
https://youtu.be/b3gc_kJoTlU

Kan inte reglerna utantill, men den där lär helt klart vara regelvidrig. Tror inte du får studsa bollen innan tillslag (alltså slå på en boll som du först studsar i marken), och definitivt inte studsa med andra bollar efter tillslag.

Var väl en uppvisning, men ger ändå ett dåligt intryck. I mitt tycke.

Lottningen för AO är ute nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in