Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Davydenko har dragits med skador en tid och var inte aktuell för DC. Det hjälpte inte att sätta in Safin i dubbeln. Erlich/Ram blev för svåra. Ryssland därmed utslagna.
Hoppet för USA lever dock vidare efter Bryan brödernas seger. Nu gäller det bara för någon av Blake eller Fish att slå Cilic. Ingen enkel uppgift.
Onekligen har tennis-intresset ökat i Sverige med tanke på Robins framgångar på sistone. Känns surt att Sverige ska behöva att kvala för att inte åka ut. Det krävs dock att de får igång någon fler än Robin annars blir det tufft. Han kan ju inte spela alla singlarna.
DC-kaptenen Wilander har tillsammans med Nyström som bäst en semifinal på meritlistan efter 6 år. Visst har generationsväxlingen och skador på nyckelspelare ställt till det. Men Mats har också fått kritik för att inte vara alltför "närvarande". Det kanske börjar bli läge att kolla efter nytt folk. Det var tveksamt att låta Vinci spela istället för Pim Pim mot Israel. Pim Pim hade visserligen varit bort en tid, men har en klart högre högstanivå än kämpen Vinciguerra.
Jag håller med dig i mycket vad gäller MW, men jag tycker han gjorde rätt när han lät Vinci lira mot Israel! Pim-Pim hade tidigare tackat nej pga skada, och Vinci hade ställt upp. Dagen innan ringer Pim-Pim, lika matchotränad som Vinci, och säger att han är på väg. Da hade Vinci mentalt ställt in sig på att lira, dessutom var det ett smart sätt att visa att man tror på honom genom att nea Pim-Pim. Dessutom vann han ju första singeln och tog den andra till 5 set där han hade marginalerna emot sig, så han gjorde definitivt inte bort sig.
Jag tror iaf inte att Pim-Pim skulle gjort det bättre. Btw, hoppas killen kan komma tillbaka i gammalt gott slag. Han och Söderling skulle vara goda ankare ett par år framöver. Släpp gärna fram Berta också, ge honom chansen i omgång 1 nästa år om vi vinner kvalet. Nån som har koll på när det är och vad motdtåndet kan bli?