2017-12-09, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Sen såg jag att Magnus Norman kritiserades av Wawrinka för att svensken valde att avbryta samarbetet. Där sjönk min respekt för Stan.
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
jag ser ingen kritik i det Wawrinka sa, det är snarare media som vill skapa rubriker. Det enda Stan sa var att han var besviken över att Norman avslutade deras sammarbete i en för honom svår situation med skadan, för mig är det krast konstaterande och ingen personligt påhopp av Stan. jag vet att han är extremt taksam för att Norman valt att stanna med honom genom flera sv

Skulle nog säga att Wawrinka uttalade sig ganska kritiskt, eller åtminstone syrligt:

Citat:
In addition to his injury difficulties, Wawrinka also expressed disappointment about losing Magnus Norman as his coach.

"It was a big disappointment, a shock," he said of Norman’s decision to move on. "In the most difficult moments of a career, one should be able to count on the closest ones." Franska:

http://www.tennisnow.com/News/2017/December/Wawrinka-Expresses-Disappointment-about-Norman-and.aspx

Visst är det kritik. "En stor besvikelse. Man borde kunna lita på de som är närmast." Så Wawrinka säger att han inte kunde "lita" på Norman. Fränt.

Ganska onödig presskonferens överhuvudtaget. Det där hade han kunnat säga på Facebook eller nått. (Han är också osäker över sitt knä.)
Citera
2017-12-09, 16:27
Medlem
Jag tror Stanimal är färdig, jag tror inte vi får se honom lyfta någon mer Grand Slam buckla.
Citera
2017-12-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej men dom som är 18 kanske inte kan mäta sig med dom som är 30 fysiskt , rent muskulärt bör ju en 18-åring va svagare.
Tar man tex Mikael ymer är han ju alldeles för klen, skulle han lägga på sig lite skulle han säkert bli en bättre spelare också.

Det är inte bara de som är 18 år gamla som har problem med trion jag nämnde. Det har inget med fysik att göra. Bortsett från att man givetvis måste ha en bra fysik, mycket bättre än förr. Fast det finns det som sagt gott om spelare som har. Safin's kritik låg ju att "den nya generationen" in var tillräckligt bra. Men man måste se det på ett nyktert sätt. Alla har problem med Federer, Nadal och Djokovic. Det har till 100% att göra med talang och inget annat. En spelare som Murray t.ex, som faktiskt är fjärde bäst i denna generationen är faktiskt inte i närheten av lika stor som dessa tre.
Citera
2017-12-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är inte bara de som är 18 år gamla som har problem med trion jag nämnde. Det har inget med fysik att göra. Bortsett från att man givetvis måste ha en bra fysik, mycket bättre än förr. Fast det finns det som sagt gott om spelare som har. Safin's kritik låg ju att "den nya generationen" in var tillräckligt bra. Men man måste se det på ett nyktert sätt. Alla har problem med Federer, Nadal och Djokovic. Det har till 100% att göra med talang och inget annat. En spelare som Murray t.ex, som faktiskt är fjärde bäst i denna generationen är faktiskt inte i närheten av lika stor som dessa tre.

Nej, men då måste man ju tänka att knappt några har varit lika stor historiskt heller Borg och några till kanske , men hyfsat säker att hade man satt in Federer , djoko och Nadal under 90-talet tex och ingen spelade under samma år så hade var och en varit världsetta , kanske inte Murray .
Det kommer helt enkelt bli oerhört svårt att någon når deras nivå , det är en sjuk topp som varit flera år, sjukt dom spelat under samma period också .
Citera
2017-12-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej, men då måste man ju tänka att knappt några har varit lika stor historiskt heller Borg och några till kanske , men hyfsat säker att hade man satt in Federer , djoko och Nadal under 90-talet tex och ingen spelade under samma år så hade var och en varit världsetta , kanske inte Murray .
Det kommer helt enkelt bli oerhört svårt att någon når deras nivå , det är en sjuk topp som varit flera år, sjukt dom spelat under samma period också .

Exakt och just därför så är det felaktigt att säga att det bara beror på att alla andra är för dåliga. Det är ju sant om man ser det helt svart och vitt. Fast det finns ingen anledning till att kritisera. Det vore ungefär som att kritisera alla hockeyspelare för att de inte gör lika många poäng som Gretzky gjorde osv. Så själva kritiken blir ganska meningslös. Någon är ju alltid bäst, det går inte att kräva att varje ny generation som kommer ska gå om den föregående. Det är inte ens säkert att det kommer nya spelare på den här nivån inom en 50-års period.
Citera
2017-12-10, 13:13
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
jag tror inte vi får se honom lyfta någon mer Grand Slam buckla.

Förhoppningsvis inte.
Citera
2017-12-10, 18:38
Medlem
Citat:
Exakt och just därför så är det felaktigt att säga att det bara beror på att alla andra är för dåliga. Det är ju sant om man ser det helt svart och vitt. Fast det finns ingen anledning till att kritisera. Det vore ungefär som att kritisera alla hockeyspelare för att de inte gör lika många poäng som Gretzky gjorde osv. Så själva kritiken blir ganska meningslös. Någon är ju alltid bäst, det går inte att kräva att varje ny generation som kommer ska gå om den föregående. Det är inte ens säkert att det kommer nya spelare på den här nivån inom en 50-års period.

Ja du tänkte så, ja det ör ju felaktigt, är du topp 100 är du såklart ingen dålig tennisspelare, bara dumt påstå, dom är ju bra på det dom gör
Citera
2017-12-10, 20:15
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis inte.

Inte för att jag unnar honom fler titlar, gillar honom inte som sagt. Men ser man rent objektivt på det så vore det ändå bra om han vann igen för det är alltid kanontennis när han vinner.
Citera
2017-12-11, 19:55
Medlem
Kanske vore läge för Wawrinka att anlita Jonas Björkman. Jag såg att han och Cilic gick skilda vägar nyligen. Rent spelmässigt så känns det som att det skulle kunna passa Wawrinka, känns ju som att deras styrkor var helt olika. Wawrinka är väl lite äldre nu men jag tror han skulle kunna utveckla sitt volleyspel mycket mer och mycket bättre än Cilic, som är en mycket mer enformig spelare. Sedan har vi returspelet som Jonas var en mästare på, där är Wawrinka inte lika stark som de bästa.
Citera
2017-12-16, 15:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Kanske vore läge för Wawrinka att anlita Jonas Björkman.

Jag vet inte, men det känns som att Stan har tappat gnistan. Så Björken som tränare skulle nog knappast hjälpa honom. Blir ärligt talat inte förvånad om han lägger av nästa år.
Citera
2017-12-17, 14:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men det känns som att Stan har tappat gnistan. Så Björken som tränare skulle nog knappast hjälpa honom. Blir ärligt talat inte förvånad om han lägger av nästa år.

Nja jag tror inte att han har tappat lusten. Han gick trots allt till en GS-final för några månader sedan. Men han har alltid varit ojämn, det är nog lätt att få den uppfattningen när han är så ojämn. Så har han spelat med skadebesvär också, då förstärks väl kanske det intrycket ännu mer.
Citera
2017-12-22, 21:08
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Jaha, inte långt kvar till nästa tennissäsong.

Nadal fortsatt problem med knät och verkar stå över sin första turnering i Abu Dhabi, likaså Wawrinka och Raonic. Nishikori har också skadeproblem. Murray och Djokovic med osäker status. Trist med så många frågetecken, vill ju ha alla de bästa från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in