Citat:
Citat:
jag ser ingen kritik i det Wawrinka sa, det är snarare media som vill skapa rubriker. Det enda Stan sa var att han var besviken över att Norman avslutade deras sammarbete i en för honom svår situation med skadan, för mig är det krast konstaterande och ingen personligt påhopp av Stan. jag vet att han är extremt taksam för att Norman valt att stanna med honom genom flera sv
Skulle nog säga att Wawrinka uttalade sig ganska kritiskt, eller åtminstone syrligt:
Citat:
In addition to his injury difficulties, Wawrinka also expressed disappointment about losing Magnus Norman as his coach.
"It was a big disappointment, a shock," he said of Norman’s decision to move on. "In the most difficult moments of a career, one should be able to count on the closest ones." Franska:
"It was a big disappointment, a shock," he said of Norman’s decision to move on. "In the most difficult moments of a career, one should be able to count on the closest ones." Franska:
«Le départ de Norman a été une grosse déception. Un choc. Dans les moments les plus durs d’une carrière, on doit pouvoir compter sur les plus proches. Ça a été une mauvaise surprise.»
http://www.tennisnow.com/News/2017/December/Wawrinka-Expresses-Disappointment-about-Norman-and.aspx
Visst är det kritik. "En stor besvikelse. Man borde kunna lita på de som är närmast." Så Wawrinka säger att han inte kunde "lita" på Norman. Fränt.
Ganska onödig presskonferens överhuvudtaget. Det där hade han kunnat säga på Facebook eller nått. (Han är också osäker över sitt knä.)
Borg och några till kanske , men hyfsat säker att hade man satt in Federer , djoko och Nadal under 90-talet tex och ingen spelade under samma år så hade var och en varit världsetta , kanske inte Murray .