2017-12-02, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag gillar ju inte tennisen på 2000-talet. De nya banorna är blå och det tycker jag inte om. Racket-tekniken har krossat serve & volleytennisen och det gillar jag inte heller. Vill ha träracketarna tillbaka. Tennisspelarna är jättar jämfört med mig personligen och dessa kan jag inte identifiera mig med. Uppskattar när de var mänskligare, som Michael Chang, som kunde ge folk som Ivan Lendl, Boris Becker eller Stefan Edberg problem. Fan, här finns en länk som visar hur tennisspelarna vuxit i storlek.

http://www.topendsports.com/sport/tennis/anthropometry-wimbledon.htm

Håll en tumme för Goffin, Schwartzman och Dzumhur Dom kombinerade ändå för fyra titlar, två GS-kvartar och en slutspelsfinal den gångna säsongen, så det går!
Citera
2017-12-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Så Frankrike vann alltså DC. För tionde gången. Där klarar de av att vinna när de är tillsammans. Fortfarande inte en GS-titel i singel på herrsidan på över 35 år dock
Monsieur Yannick Noah 1983, så 34 år om jag får be...
Citera
2017-12-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Monsieur Yannick Noah 1983, så 34 år om jag får be...

Hade för mig att det var 82, jaja, mitt minne är bra men inte perfekt

82 så vann ju en viss svensk...
Citera
2017-12-02, 17:16
Medlem
Safin tycker att verkar vara något fel på yngre spelare.

http://www.tennis.com/pro-game/2017/12/marat-safin-tennis-atp-tour-younger-players-are-failing-challenge-roger-federer-rafael-nadal/70659/

Jag tror att det främst är mentala hinder hos yngre spelare som begränsar deras framgång.
Citera
2017-12-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Safin tycker att verkar vara något fel på yngre spelare.

http://www.tennis.com/pro-game/2017/12/marat-safin-tennis-atp-tour-younger-players-are-failing-challenge-roger-federer-rafael-nadal/70659/

Jag tror att det främst är mentala hinder hos yngre spelare som begränsar deras framgång.

Verkligheten är någonstans i mitten. Det är både för att den nya generationen inte är så fantastisk bra och för att Fed, Rafa och Nole är så otroligt bra.
Citera
2017-12-07, 12:58
Medlem
Vobblers avatar
Nu sågar jag inte Safin, jag gillade honom när han var aktiv, men är han verkligen rätt man att kritisera yngre spelare?

Sen såg jag att Magnus Norman kritiserades av Wawrinka för att svensken valde att avbryta samarbetet. Där sjönk min respekt för Stan.
Citera
2017-12-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nu sågar jag inte Safin, jag gillade honom när han var aktiv, men är han verkligen rätt man att kritisera yngre spelare?

Sen såg jag att Magnus Norman kritiserades av Wawrinka för att svensken valde att avbryta samarbetet. Där sjönk min respekt för Stan.

Alltså Safin kan ju kanske relatera till det själv så bara för att han kritiserar så betyder det nödvändigtvis inte att han är en hycklare.

Angående Stan, min respekt sjönk faktiskt för honom redan efter att han hade vunnit sin första slam. Jag gillar honom som spelare (när han spelar bra) men inte som person.
Citera
2017-12-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

jag ser ingen kritik i det Wawrinka sa, det är snarare media som vill skapa rubriker. Det enda Stan sa var att han var besviken över att Norman avslutade deras sammarbete i en för honom svår situation med skadan, för mig är det krast konstaterande och ingen personligt påhopp av Stan. jag vet att han är extremt taksam för att Norman valt att stanna med honom genom flera sv
Citera
2017-12-08, 19:49
Medlem
Citat:
Verkligheten är någonstans i mitten. Det är både för att den nya generationen inte är så fantastisk bra och för att Fed, Rafa och Nole är så otroligt bra.

Jag tror mer på att det är en fysisk fråga faktiskt , tennisen har blivit mer fysisk så du måste va mycket bättre tränad än tidigare, och det tar längre för dom yngre nå till den nivå som krävs fysiskt.
Citera
2017-12-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tror mer på att det är en fysisk fråga faktiskt , tennisen har blivit mer fysisk så du måste va mycket bättre tränad än tidigare, och det tar längre för dom yngre nå till den nivå som krävs fysiskt.

Jo, för Berdych, Cilic, Ferrer, Del Potro osv har sån dålig fysik

Nej det har ingenting med det att göra, jag har sett 15-åringar med en fysik som vuxna män aldrig ens uppnår.

Men visst stämmer det att tennisen har blivit mer fysisk men det är inte huvudorsaken till varför de tre nämnda är så överlägsna alla andra.

Det man ska veta är att de också är överlägsna en spelare som t.ex Murray. Så det säger ganska mycket.
Citera
2017-12-08, 20:18
Medlem
Citat:
Jo, för Berdych, Cilic, Ferrer, Del Potro osv har sån dålig fysik

Nej det har ingenting med det att göra, jag har sett 15-åringar med en fysik som vuxna män aldrig ens uppnår.

Men visst stämmer det att tennisen har blivit mer fysisk men det är inte huvudorsaken till varför de tre nämnda är så överlägsna alla andra.

Det man ska veta är att de också är överlägsna en spelare som t.ex Murray. Så det säger ganska mycket.

Nej men dom som är 18 kanske inte kan mäta sig med dom som är 30 fysiskt , rent muskulärt bör ju en 18-åring va svagare.
Tar man tex Mikael ymer är han ju alldeles för klen, skulle han lägga på sig lite skulle han säkert bli en bättre spelare också.
Citera
2017-12-09, 15:18
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
jag ser ingen kritik i det Wawrinka sa, det är snarare media som vill skapa rubriker. Det enda Stan sa var att han var besviken över att Norman avslutade deras sammarbete i en för honom svår situation med skadan, för mig är det krast konstaterande och ingen personligt påhopp av Stan. jag vet att han är extremt taksam för att Norman valt att stanna med honom genom flera sv

Så är det kanske, media som vill trigga igång bråk som vanligt. Jag tyckte det lät märkligt att Stan skulle dissa Norman efter deras lyckade samarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in