Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Man hoppades ju att AO skulle bli den stora comeback-turneringen där toppspelarna var tillbaka och hungriga. Men nej det verkar fortfarande vara allt för mycket skadeproblem. Kanske blir Indian Wells turneringen då alla de stora namnet finns på banan igen samtidigt?
Vilket läge för Dimitrov i AO. Ser han som favoriten framför typ Delpo? Zverev nosar givetvis..
Federer är solklar favorit i AO, självklart.
Hade Dimitrov haft ett bättre facit mot Federer så hade han kanske kunnat vara favorit men han har hittills blivit helt utspelad mot Federer när de har mötts.
Delpo har aldrig riktigt kommit upp i sin allra högsta nivå i AO av någon anledning. Lite som Söderling aldrig gjorde. Cilic är en annan spelare som aldrig lyckas lika bra i AO av någon anledning.
Jag håller ändå Delpo högre än Zverev, jag tycker Zverev verkar vara lite av en choker i de stora turneringarna. Förövrigt så hoppas jag att en spelare som t.ex Verdasco vaknar till liv och går långt.
Det ska även bli intressant att se om Muller kan fortsätta med sitt fina spel.
Federer
Dimitrov
Del Potro
Goffin
Nadal (om han är helt skadefri)
Dessa ser jag nog som de främsta kanditaterna till titeln. Murray och Djokovic tror jag inte hinner komma i tillräckligt bra form.