2017-12-23, 11:49
Medlem
Man ska ju inte tro på under bara för en dryg månads uppehåll, men givetvis vill man se spelarna som tog julledigt redan i juli-augusti tillbaka direkt. Minst skräll vore om Nadal tar med sig problem in till denna säsongen. Han pushade för att bli världsetta i slutet på fjolåret, men beslutet att ställa upp i slutspelet och lira en match var riktigt korkat.

Att dra sig ur pseudo-turneringen i Abu Dhabi, för att några rika prinsar ska få se lite tennis, kunde gott alla spelare göra. Vi får se när den riktiga kalendern drar igång helt enkelt.

För den intresserade är Nadal, Murray och Raonic anmälda till Brisbane, den turneringen har Nishikori redan dragit sig ur. I Doha finns Djokovic anmäld. Federer lirar sedvanligt bara Hopman Cup före Aussie Open. Wawrinka kommer av allt att döma inte spela något före Australien.

Elias Ymer kommer att kvala i Doha.
Senast redigerad av frankkk 2017-12-23 kl. 11:51.
Citera
2017-12-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man ska ju inte tro på under bara för en dryg månads uppehåll, men givetvis vill man se spelarna som tog julledigt redan i juli-augusti tillbaka direkt. Minst skräll vore om Nadal tar med sig problem in till denna säsongen. Han pushade för att bli världsetta i slutet på fjolåret, men beslutet att ställa upp i slutspelet och lira en match var riktigt korkat.

Att dra sig ur pseudo-turneringen i Abu Dhabi, för att några rika prinsar ska få se lite tennis, kunde gott alla spelare göra. Vi får se när den riktiga kalendern drar igång helt enkelt.

För den intresserade är Nadal, Murray och Raonic anmälda till Brisbane, den turneringen har Nishikori redan dragit sig ur. I Doha finns Djokovic anmäld. Federer lirar sedvanligt bara Hopman Cup före Aussie Open. Wawrinka kommer av allt att döma inte spela något före Australien.

Elias Ymer kommer att kvala i Doha.

Sedvanligt att Federer lirar i Perth? Jag kan inte minnas att han gjort det förut, men jag kanske minns fel?
Citera
2017-12-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Sedvanligt att Federer lirar i Perth? Jag kan inte minnas att han gjort det förut, men jag kanske minns fel?

Sedvanligt var nog att ta i. Han gjorde det ifjol.
Citera
2017-12-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sedvanligt var nog att ta i. Han gjorde det ifjol.

Just det, men det var ju för att han hade varit skadad. Det var en bra uppvärmning för honom då. Nu hoppas jag att han hittar tillbaka till spelet han hade för ett år sedan, det var ju helt fantastiskt bra. Hade varit roligt med en final mellan Federer och Dimitrov.
Citera
2017-12-28, 17:36
Medlem
2018 tror och hoppas jag kan va året när Elias går in topp 100 , jag har den känslan , tror Mikael kommer göra en bättre säsong också, fått träna några månader nu och kommer ikapp efter skadorna lite kanske.
Citera
2017-12-28, 23:20
Medlem
barnets avatar
Man hoppades ju att AO skulle bli den stora comeback-turneringen där toppspelarna var tillbaka och hungriga. Men nej det verkar fortfarande vara allt för mycket skadeproblem. Kanske blir Indian Wells turneringen då alla de stora namnet finns på banan igen samtidigt?

Vilket läge för Dimitrov i AO. Ser han som favoriten framför typ Delpo? Zverev nosar givetvis..
Citera
2017-12-28, 23:21
Medlem
barnets avatar
Eller ja, visst är kanske Federer framför de andra. Men mnja fan vet om jag tror mer på honom än tex Dimitrov.
Citera
2017-12-29, 12:10
Medlem
Å där drog sig Novak ur. Ajaj.
Citera
2017-12-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Å där drog sig Novak ur. Ajaj.

Du får det att låta som att han dragit sig ur Australienska Öppna. Det har han inte (än), utan han har dragit sig ur en uppvisningsturnering.

Men det låter ju som att han inte har de bästa förutsättningarna inför årets första slam.
Citera
2017-12-29, 17:09
Medlem
Det är ännu ingen som dragit sig ur AO.

Apropå förutsättningar torskade Murray ett uppvisnings-set mot Bautista med 2-6. Murray var egentligen bara där för att träna, så antar att han känner sig hygglig fysiskt iaf. Långt kvar till nån tennismässig nivå, dock.

Imorgon kommer för övrigt Serena Williams comebacka, match mot Ostapenko. Hon har inte spelat match på 1 år men är favorit just nu hos spelbolagen i Australien. Damsidan som annars börjar se lite mer normal ut, sett till potentiellt startfält. Så får vi se om dom kommer tillbaka i klass..

En annan som ska göra comeback är Marion Bartoli. Damerna som slutar tidigt lyckas sällan hålla sig borta särskilt länge. Dröjer någon månad dock, men kanske spelar hon några mindre turneringar framöver.
Senast redigerad av frankkk 2017-12-29 kl. 17:16.
Citera
2017-12-29, 19:47
Medlem
Elias fick pedro Souza första kvalrundan , på HC bör det va överkomligt , Pedro vann ingen match på 5 försök på HC förra året.
Citera
2017-12-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Man hoppades ju att AO skulle bli den stora comeback-turneringen där toppspelarna var tillbaka och hungriga. Men nej det verkar fortfarande vara allt för mycket skadeproblem. Kanske blir Indian Wells turneringen då alla de stora namnet finns på banan igen samtidigt?

Vilket läge för Dimitrov i AO. Ser han som favoriten framför typ Delpo? Zverev nosar givetvis..

Federer är solklar favorit i AO, självklart.

Hade Dimitrov haft ett bättre facit mot Federer så hade han kanske kunnat vara favorit men han har hittills blivit helt utspelad mot Federer när de har mötts.

Delpo har aldrig riktigt kommit upp i sin allra högsta nivå i AO av någon anledning. Lite som Söderling aldrig gjorde. Cilic är en annan spelare som aldrig lyckas lika bra i AO av någon anledning.

Jag håller ändå Delpo högre än Zverev, jag tycker Zverev verkar vara lite av en choker i de stora turneringarna. Förövrigt så hoppas jag att en spelare som t.ex Verdasco vaknar till liv och går långt.

Det ska även bli intressant att se om Muller kan fortsätta med sitt fina spel.

Federer
Dimitrov
Del Potro
Goffin
Nadal (om han är helt skadefri)

Dessa ser jag nog som de främsta kanditaterna till titeln. Murray och Djokovic tror jag inte hinner komma i tillräckligt bra form.
Senast redigerad av terribilis 2017-12-29 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in