2014-05-22, 07:18
Medlem
Begriper inte riktigt varför Simon spelar i Nice nu. Hade jag varit honom så hade jag varit nöjd med maratonmatchen mot Nadal som uppvärmning inför franska öppna och bara laddat för den turneringen helt och hållet istället. Det borde ju inte direkt vara så att han har dåligt med pengar. Det är väl inte så att poängen som spelas in denna vecka räknas in till seedingen till FÖ? Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Stanislas Wawrinka har officiellt bytt namn till Stan...Stan Wawrinka.

Hehe det var nog lika bra, det är ju vad alla kallar honom
Senast redigerad av terribilis 2014-05-22 kl. 07:22.
Citera
2014-05-22, 10:25
Medlem
Bjurras avatar
Seedningen baseras på rankingen för sex veckor sedan så även om han vinner Nice så kommer det inte påverka seedningen ens för Wimbledon.

Jag tycker Simon gör rätt, han ligger 60 på racet och behöver varje poäng han gneta ihop.
Citera
2014-05-22, 10:39
Medlem
Kul nyheter att Söderling faktiskt verkar mer positiv än någonsin att kunna komma tillbaka till spel, fortfarande omöjligt att säga men tydligen så har han gjort mycket större framsteg de senaste månaderna än någonsin tidigare. Till den absoluta världstoppen tror jag aldrig han kommer tillbaka, dock så hade det varit kul om han kunde få komma tillbaka och tävla lite igen, det skulle vara spännande att se hur det skulle gå.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Seedningen baseras på rankingen för sex veckor sedan så även om han vinner Nice så kommer det inte påverka seedningen ens för Wimbledon.

Jag tycker Simon gör rätt, han ligger 60 på racet och behöver varje poäng han gneta ihop.

Okej, tack för infon, jag tycker han gör fel för jag ser hans potential att kunna gå långt i FÖ, till och med skrälla mot de bästa spelarna om han får till sin allra bästa tennis. Det är garanterat kört för honom om han går långt i Nice, då försvinner den potentialen. Simon har redan många ATP-titlar på 250-nivå så jag tycker han borde fokusera att göra bra ifrån sig i grand slams istället.
Citera
2014-05-22, 10:57
Medlem
Bjurras avatar
Fast nu är Simon inte i form och det finns inga garantier att han skulle vinna mer än 1-2 matcher i Paris även om han var utvilad. En vinst i Nice ger mer poäng en 4e omgång i Franska.
Citera
2014-05-22, 23:23
Medlem
Citat:
Fast nu är Simon inte i form och det finns inga garantier att han skulle vinna mer än 1-2 matcher i Paris även om han var utvilad. En vinst i Nice ger mer poäng en 4e omgång i Franska.

Nog kan han hitta formen med rätt uppladdning, nu har han valt fel och kommer inte göra det. Vem bryr sig om småturneringar som de allra bästa spelarna aldrig är med i, dessutom om man redan har vunnit flera såna titlar.

Det är loser-stämpel på hans uppladdning. Det visar bara på att han inte tror att han kan gå långt i en grand slam. Vilket jag personligen tycker är jävligt synd för jag tycker att han har potentialen till det.

Det är i och för sig inte omöjligt att han kan gå en bit med en bra lottning trots att han spelar i Nice men någon överraskning kommer han aldrig klara av att stå för med en sån uppladdning. Som sagt jag tycker att det är dumt att han inte ger sig själv en riktig chans.

Ranking är väl skitsamma, det är i grand slams man ska spela sin bästa tennis och ingen annanstans, sen spelar det väl ingen roll om man är rankad #50 eller #1, det är ju sekundärt.
Citera
2014-05-23, 08:49
Medlem
Bjurras avatar
Det är loserstämpel på Isner som alltid envisas med att spela någon 250-tävling veckan innan en Slam.
Han behöver inte poängen.

Simon är för övrigt född i Nice så han vill nog vinna tävlingen av sentimentala skäl.
Citera
2014-05-23, 08:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ranking är väl skitsamma, det är i grand slams man ska spela sin bästa tennis och ingen annanstans, sen spelar det väl ingen roll om man är rankad #50 eller #1, det är ju sekundärt.

Det är sekundärt om man är rankad 20 eller 30.

40 eller 60 gör stor skillnad, är man rankad 60 kommer man t ex inte in i huvudtävlingen i vissa Masters. Dessutom är man bara undantagsvis seedad.
Citera
2014-05-23, 09:26
Medlem
Citat:
Det är loserstämpel på Isner som alltid envisas med att spela någon 250-tävling veckan innan en Slam.

Simon är för övrigt född i Nice så han vill nog vinna tävlingen av sentimentala skäl.
Han har inte kroppen för att vinna en GS, så varför inte fylla 250-kvoten?
Citera
2014-05-23, 09:27
Medlem
Citat:

I Wimbledon kan man frångå rankingen, så vinner man Queens påverkar det nog säkerligen.
Citera
2014-05-23, 14:16
Medlem
Citat:

Där har vi det, då är det okej, det var något sådant jag undrade över.

När det gäller Isner och t.ex US Open så är det samma sak för honom med Winston Salem. När det gäller hans aktivitet denna vecka så har det att göra med att han vill ha fler matcher på grus än vad han har fått, vilket är befogat denna säsong för honom. Det är det inte i Simons fall enligt mig. Sen så vet jag att han brukar spela i Sydney och där håller jag med dig, det borde han fimpa. Speciellt eftersom att det är på harcourt som man spelat på länge vid den tidpunkten samt den extrema hettan där.

Sen om det är loser-stämpel på hans metoder må så vara men det gör inte att det blir mindre loser-stämpel på Simons metoder.

Poängen är fortfarande sekundärt för det är i grand slams som det finns mest poäng att hämta, når du kvartsfinal så finns det 110 mer poäng än om du vinner en titel på lägsta nivån. Det är liksom det som är min invändning, man ska satsa på det som är störst och inte massa "småskit" som ligger dåligt till i kalendern.

Men nu är det som sagt en annan sak om Nice är hans hem, så då är det okej.
Senast redigerad av terribilis 2014-05-23 kl. 14:19.
Citera
2014-05-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
I Wimbledon kan man frångå rankingen, så vinner man Queens påverkar det nog säkerligen.

Frågan är om det gör det samma år? Queens ligger väl bara två veckor innan Wimbledon.

Tycker dock att Wimbledon har det bästa systemet, det var ju lite tråkigt när Djokovic och Nadal möttes i franska förra året när det egentligen, logiskt sett om man bara skulle gå efter meriter på grus borde ha varit i finalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han har inte kroppen för att vinna en GS, så varför inte fylla 250-kvoten?

Nog kan han vinna US Open allt, det avgörs i tie-break. Isner har det bäst facit i tie-break av alla spelare någonsin!

Man behöver inte vinna i fem set, man kan vinna i tre och fyra. Tror inte han kommer att göra det men rent logiskt sett så finns möjligheten med tanke på detta. Allt handlar om hur bra han servar, nog klarar han spela 2-timmars matcher i början och sen två eller tre matcher i rad som ligger runt 3-4 timmar, det tror jag definitivt att han har kapaciteten till. Dock så skulle nog nån av de största spelarna behöva åka så han slipper i alla fall en av dem på vägen fram. Vilket inte är en omöjlighet. Dock så har han åldern emot sig, han är 29 år gammal och det är just det som gör att jag inte tror att han kommer att lyckas. hade han varit 22-23 år och varit lika bra som han är nu så tror jag chanserna hade varit hyfsade.
Senast redigerad av terribilis 2014-05-23 kl. 14:28.
Citera
2014-05-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Begriper inte riktigt varför Simon spelar i Nice nu. Hade jag varit honom så hade jag varit nöjd med maratonmatchen mot Nadal som uppvärmning inför franska öppna och bara laddat för den turneringen helt och hållet istället. Det borde ju inte direkt vara så att han har dåligt med pengar. Det är väl inte så att poängen som spelas in denna vecka räknas in till seedingen till FÖ? Någon som vet?

Hehe det var nog lika bra, det är ju vad alla kallar honom

Nu verkar han ju va född där så det är ju ett skäl såklart, sen är det väl alltid bra ta med sig ett par vinstmatcher in i nästa turnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in