Citat:
Ursprungligen postat av
Bjurra
Det är loserstämpel på Isner som alltid envisas med att spela någon 250-tävling veckan innan en Slam.
Han behöver inte poängen.
Simon är för övrigt född i Nice så han vill nog vinna tävlingen av sentimentala skäl.
Där har vi det, då är det okej, det var något sådant jag undrade över.
När det gäller Isner och t.ex US Open så är det samma sak för honom med Winston Salem. När det gäller hans aktivitet denna vecka så har det att göra med att han vill ha fler matcher på grus än vad han har fått, vilket är befogat denna säsong för honom. Det är det inte i Simons fall enligt mig. Sen så vet jag att han brukar spela i Sydney och där håller jag med dig, det borde han fimpa. Speciellt eftersom att det är på harcourt som man spelat på länge vid den tidpunkten samt den extrema hettan där.
Sen om det är loser-stämpel på hans metoder må så vara men det gör inte att det blir mindre loser-stämpel på Simons metoder.
Poängen är fortfarande sekundärt för det är i grand slams som det finns mest poäng att hämta, når du kvartsfinal så finns det 110 mer poäng än om du vinner en titel på lägsta nivån. Det är liksom det som är min invändning, man ska satsa på det som är störst och inte massa "småskit" som ligger dåligt till i kalendern.
Men nu är det som sagt en annan sak om Nice är hans hem, så då är det okej.