2014-04-20, 13:34
Medlem
BleAivanos avatar
Johanna Larsson vann sin match idag i FedCup med 6-4, 6-2 vilket innebär att Sverige har ointagliga 3-0.to
Citera
2014-04-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Federer skulle väl kanske också stå över ? han ska ju bli farsa

Jaha vad "trist" för honom då. Det spelar väl ingen roll om han inte är skadad

Idag hoppas jag att Wawrinka återupprepar sin enda vinst mot Federer, som kom precis i denna turneringen för fem år sedan.
Citera
2014-04-20, 15:44
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Håller mina tummar för Federer idag.
Citera
2014-04-20, 18:43
Medlem
Så jävla skönt att Wawrinka besegrade "spöket" Federer. ÄNTLIGEN!!!

Han har verkligen utvecklat alla delar av sitt spel. Hoppas han får vara skadefri och få en riktigt ärlig chans att bli etta i världen, nåt som Söderling aldrig riktigt fick. Hoppas verkligen att någon ny når förstaplatsen inom i alla fall två år. Om inte Wawrinka så någon annan.

Djokovic och Nadal kan inte dominera totalt hur länge som helst, så enkelt är det.
Citera
2014-04-20, 19:36
Medlem
Magnus Norman, vilken demontränare alltså!

Först fick han en fullständigt hopplös Robin Söderling att tro på sig själv och lyckades förvandla honom till en av världens bästa spelare. Sen tog han över en minst lika hopplös Wawrinka och t.o.m. överträffade sina framgångar med Robin.

Stan är just nu helt klart en kandidat att vinna franska öppna och jag tror t.o.m. att han kan besegra både Djokovic och Nadal så länge ingen av dessa spelar på sin absoluta toppförmåga.
Senast redigerad av Gincan 2014-04-20 kl. 19:39.
Citera
2014-04-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Magnus Norman, vilken demontränare alltså!

Först fick han en fullständigt hopplös Robin Söderling att tro på sig själv och lyckades förvandla honom till en av världens bästa spelare. Sen tog han över en minst lika hopplös Wawrinka och t.o.m. överträffade sina framgångar med Robin.

Stan är just nu helt klart en kandidat att vinna franska öppna och jag tror t.o.m. att han kan besegra både Djokovic och Nadal så länge ingen av dessa spelar på sin absoluta toppförmåga.

Jag vill nog påstå att dem måste spela på sin högsta nivå för att slå Wawrinka annars kommer han sopa banan med dem, förutsatt att han själv spelar sin bästa tennis.
Citera
2014-04-20, 22:49
Medlem
barnets avatar
Idag plockade Wawrinka upp den orubbliga spelstil som han hade i AO. Tror dock att han är en spelare som trivs bäst i underdog-position. Sedan AO har han inte varit särskilt bra förrän nu, när alla trodde på antingen Djokovic, Nadal eller möjligen Federer.
Citera
2014-04-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Idag plockade Wawrinka upp den orubbliga spelstil som han hade i AO. Tror dock att han är en spelare som trivs bäst i underdog-position. Sedan AO har han inte varit särskilt bra förrän nu, när alla trodde på antingen Djokovic, Nadal eller möjligen Federer.

Kan mycket väl vara så men jag tror ändå att hans sämre spel i USA berodde på att han hade haft för mycket annat att tänka på, han hade inte hunnit smälta sin första GS-vinst riktigt. Nu har han gjort det och nu är han tillbaka med samma målmedvetenhet igen.

Sen ska vi ta en titt på verkligheten också. Wawrinka kommer att förbli underdog. Han utmanar nämligen spelare som har vunnit typ mer än 50 titlar var och Grand slams i dubbla siffror. Kollar man på Wawrinkas meritlista så är han och kommer förbli underdog hela tiden.

Dock så är det inget som helst snack om att han är huvudutmanare till de tre stora namnen. Med undantag för Wimbledon där jag inte tror att han har lika bra chanser, där ser jag faktiskt Berdych som en bättre utmanare. Sen så är Murray givetvis en av huvudfavoriterna till titlen där också.
Senast redigerad av terribilis 2014-04-21 kl. 00:34.
Citera
2014-04-21, 13:03
Medlem
Jag tror Stan och Normans fokus är 100% på GS nu och att man mest ser ATP-turneringarna som en del i träningsupplägget, det är bara korkat att slita ut sig i småturneringar om man har så bra chans att vinna GS. Att Fed har varit skadefri 56 GS i rad beror bla på att han har sett till att ofta åka ut tidigt mot blåbär i småturneringarna.
Citera
2014-04-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Jag tror Stan och Normans fokus är 100% på GS nu och att man mest ser ATP-turneringarna som en del i träningsupplägget, det är bara korkat att slita ut sig i småturneringar om man har så bra chans att vinna GS. Att Fed har varit skadefri 56 GS i rad beror bla på att han har sett till att ofta åka ut tidigt mot blåbär i småturneringarna.

Nja, både jag och nej skulle jag säga. Masters-turneringarna har hög status. Visst är det Grand Slam som är huvudmålet för de bästa spelarna som har självförtroendet och vet att de kan vinna dessa men just Masters är väldigt viktiga. De riktigt små turneringarna som jag antar att du syftar på, dvs i 250 och 500-klassen deltar väldigt sällan de allra bästa i. Åka dit och hämta startpengar och åka hem kommer inte på tal, skulle man göra det så skulle det bli ganska tydligt efter ett tag och det skulle man förlora på i längden. Det är viktigare att ha ett bra rykte, det är inte bara på prispengar man kan tjäna pengar på om man en toppspelare. Man förlorar på det i längden om man inte går in för det seriöst.

Det man gör istället är att man har en annan planering än de flesta andra. Man spelar helt enkelt extremt få 250-turenringar. 500-turenringar är det ganska få av så det är hyfsat lätt att slippa dessa om man vill.

Att spelarna inte går in för allt i Masters kommer inte på tal dock, det är väldigt hög status att vinna dessa turneringar. Spelar man inte bra i dessa så är det t.ex omöjligt att bli världsetta. Sen kan det givetvis finnas vissa undantag, t.ex om en spelare känner sig sliten så kan man kanske ta det lite lugnare, så som Paris har drabbats av lite då det ligger i slutet av säsongen och så nära slutspelet. Den turneringen bör flyttas så den inte ligger så nära slutspelet.

Jag kan garantera att vi inte kommer få se några spelare vinna Grand Slams som inte spelar bra i Masters i framtiden. Spelar man inte bra där så har man inte grunden som krävs för att segra i en Grand Slam. Man måste lära sig vinna helt enkelt, då är Masters den perfekta plattformen att träna upp det. Tyvärr så spelar de största spelarna så lite små turneringar så egentligen känns en ATP-250 snart som "division 2" det som egentligen en Challenger ska vara. Med vissa undantag, en del små turneringar lyckas få riktigt bra startfält.
Citera
2014-04-22, 00:55
Medlem
Kubot är verkligen helt under isen sedan segern i AO med Lindstedt. De vinner knappt någonting och i singelspelet så går det uruselt för honom. Idag fick han ett ynka game mot Bautista-Agut. Då ska vi komma ihåg att han har tagit sig till tredje rundan i Roland Garros två gånger.

Tråkigt för Lindstedt att han aldrig riktigt hittar en bra partner att spela med. Nu vet jag i och för sig inte hur det ser ut när de spelar, kan ju vara Lindstedt som är dålig också. Nej han och Tecau skulle aldrig gått skilda vägar, men det är ju lätt att vara efterklok.
Citera
2014-04-23, 22:21
Medlem
Stakhovsky slog Berlocq på grus idag, det var lite oväntat. Inte så pjåkigt av Brunström att kunna spela jämt med honom i fem set i alla fall

Dimitrov är toppseedad i en ATP-turnering för första gången. Motståndet är inte mördande i Bukarest, han har väl en bra chans att ta hem titeln där. Han möter just Stakhovsky i nästa runda.

Simon är ett möjligt hinder i en eventuell final om han tar sig förbi Monfils, som man ju aldrig vet vart man har riktigt

Ferrer är det verkligen upp och ner med, han måste verkligen kämpa för att hitta en högre nivå nu tills franska öppna.

Nadal möter Dodig i nästa runda. En spelare som han har förlorat mot en gång när han inte var i så bra form, vilket han inte har varit nu heller, dock så var det på hardcourt och Dodig har inte visat så jättebra form i singel den senaste tiden, dock så har han varit bra i dubbel, han var i final i MC. Han slog Söderling i Barcelona 2011, när Robin var i dålig form. Så det gäller att Nadal spelar på en bra nivå där.
Senast redigerad av terribilis 2014-04-23 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in