2008-05-28, 18:29
Medlem
Minor Threats avatar
Verkar ju vara lite 50/50 detta man har läst vissa rapporter som lovordar denna drog och andra som säger att det är skräp. Vad var priset på detta, sugen på att testa men endast om priset är rätr ofc.
Citera
2008-05-28, 21:26
Medlem
Mr Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panorama
Jag säger inte att man ska köra RACE, bara att den har fungerat som grund för mig. Gillar inte race, ser ingen idé att köra på t ex meph då du inte känner ruset på samma sätt efter det första riktigt sköna.

Har också hört att man ska akta sig för tjack + meph, och det ska fan ingen prova.

Kan du beskriva mer varför man ska passa sig för tjack + meph då jag hade funderat lite på den combon till helgen, det kanske är bättre att jag kombinerar meph + 4-fmp istället då eftersom jag har tillgång till det oxå.
Skulle oxå vilja veta hur alkohol fungerar ihop med meph och 4-fmp?
tacksam för svar.
Senast redigerad av Mr Untouchable 2008-05-28 kl. 21:30.
Citera
2008-05-28, 21:44
Medlem
cpblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Untouchable
Kan du beskriva mer varför man ska passa sig för tjack + meph då jag hade funderat lite på den combon till helgen, det kanske är bättre att jag kombinerar meph + 4-fmp istället då eftersom jag har tillgång till det oxå.
Skulle oxå vilja veta hur alkohol fungerar ihop med meph och 4-fmp?
tacksam för svar.

Mephedrone frigör serotonin och tjack frigör dopamin. Ingen bra combo som kan leda till serotonergt syndrom.

Mephedrone fungerar perfekt med alkohol. Jag brukar alltid supa mig sket full, sedan köra upp en par linor i snoken. Då får man ingen lust att dricka mer och man blir supermysig
Citera
2008-05-28, 21:57
Medlem
Mr Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpblomman
Mephedrone frigör serotonin och tjack frigör dopamin. Ingen bra combo som kan leda till serotonergt syndrom.

Mephedrone fungerar perfekt med alkohol. Jag brukar alltid supa mig sket full, sedan köra upp en par linor i snoken. Då får man ingen lust att dricka mer och man blir supermysig

Ok det var bra att veta men har du eller nån annan nån koll på meph + 4-fmp och alkohol?
Citera
2008-05-28, 22:55
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Ingen som har svar på min fråga ?

tror de e klassat som hälsofarligvara men är ej säker

de innebär att du får ha substansen i kroppen... lagligt
Citera
2008-06-01, 20:41
Medlem
Mr Untouchables avatar
Nån som vet om 4-fmp ger utslag på pissprov?
Citera
2008-06-07, 00:09
Medlem
Mr Untouchables avatar
Klart överskattad drog enligt mig funkar ungefär som tjack på mig men då tar jag hellre den riktiga varan.
Citera
2008-06-07, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Untouchable
Klart överskattad drog enligt mig funkar ungefär som tjack på mig men då tar jag hellre den riktiga varan.
Hur är AT:n?
Citera
2008-06-07, 11:44
Medlem
Mr Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Hur är AT:n?

Fick ingen direkt AT när jag tog den.
Citera
2008-06-07, 12:23
Medlem
episods avatar
La till påminnelse om milligramvåg för säkerhetsskull

Mycket trevlig och en favorit!

Förvänta inget rus eller någonting liknande, det är ingen fest-drog.
Mera av en långverkande antidepressiv effekt. Höjning av humöret, och mkt användbart socialt. Dvs jag blev social och pratig på ett naturligt och trevligt sätt, ingen upp-speedad ordbajsare som förvandlar alla andra till lyssnare.
Det liknar ingenting jag förrut provat.
I mina tankar perfekt för en dejt, en arbetsintervju, eller en trevlig kväll med några vänner eller familjen.. eller för terapeutiska samtal om viktiga ämnen, då det har en viss liten entaktogen effekt (höjer empati och inlevelser i andras känslor, förhöjer kontakten med sina egna känslor) då det blir lätt att tala om tabu-belagda ämnen eller problem och konflikter på ett lugnt och klarsynt sätt.
Någon på erowid kallade det för "gentlemannens stimulant", ganska träffande beskrivning.

Det kändes aldrig som att jag var påverkad av en stimulant, hade jag inte vetat hade jag bara trott jag hade en ovanligt bra dag.
Ingen pupill-dilation (Får jag näst intill aldrig i vanliga fall heller iochförsig).
Inga biverkningar.

Nedgången till normal var så omärkbar att jag aldrig märkte det. Ingen AT.
Jag fick ingen impuls till att redosera eller vilja till att göra det någon av gångerna.
Inga problem att sova.
Notera att jag intog ämnet klockan på morgonen, eftersom halveringstiden är 12 timmar vad jag läst och jag inte ville riskera sitta uppe på natten.

Doser som provats var 200mg - fick trevligast och märkbarast effekt.
70mg - fick även en effekt, men de sociala och entaktogena egenskaperna var mindre märkbara.
Enligt det lilla jag läst som andra rapporterat , låg doser över 200mg ej att rekommendera. Och dosen 70mg var för en person den bästa. 200mg funderade bäst för mig i mina båda test.

Om det skulle göras kliniska undersökningar och det framgick att det skulle kunna användas som antidepressiv medecin, eller som en medecin för människor med social-fobi vore det underbart. Jag gillade verkligen effekten.

Vill dock höra lite mer innan jag fortsätter använda detta "livskvalitetshöjande hjälpmedel". Och det kan ju visa sig det har olika effekt på olika personer, eller att det har skadliga biverkningar. Vem vet. Försiktighet bör iaktas.

För säkerhetsskull: Som med test av alla okända psykoaktiva substanser (RC) är en pålitlig milligramvåg ett måste för att mäta upp och avgöra dos.
Senast redigerad av episod 2008-06-07 kl. 12:36.
Citera
2008-06-07, 12:34
Medlem
episods avatar
Notering om kombinationer:

Jag har vid ett tillfälle 4 timmar efter oral administration av 4-FA, använt till 4-mmc (4-metylmetkatinon, mefedron). Jag upplevde ingen synergi. Jag upptäckte att effekten av 4-mmc var avsevärt mindre. Om det var beroende på 4-FA kan jag ej säkert säga. Dock säkert är att jag intagit 4-mmc dagen innan och tolerans-höjningen av 4-mmc är som bekant monumental och självbegränsande.
Citera
2008-06-12, 07:43
Medlem
Fler beskrivningar av 4-fmp och dess rus önskas. Saknar fortfarande information om rusets gång under tiden man är påverkad och hur det känns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in