Mycket trevlig och en favorit!
Förvänta inget rus eller någonting liknande, det är ingen fest-drog.
Mera av en långverkande antidepressiv effekt. Höjning av humöret, och mkt användbart socialt. Dvs jag blev social och pratig på ett naturligt och trevligt sätt, ingen upp-speedad ordbajsare som förvandlar alla andra till lyssnare.
Det liknar ingenting jag förrut provat.
I mina tankar perfekt för en dejt, en arbetsintervju, eller en trevlig kväll med några vänner eller familjen.. eller för terapeutiska samtal om viktiga ämnen, då det har en viss liten entaktogen effekt (höjer empati och inlevelser i andras känslor, förhöjer kontakten med sina egna känslor) då det blir lätt att tala om tabu-belagda ämnen eller problem och konflikter på ett lugnt och klarsynt sätt.
Någon på erowid kallade det för "gentlemannens stimulant", ganska träffande beskrivning.
Det kändes aldrig som att jag var påverkad av en stimulant, hade jag inte vetat hade jag bara trott jag hade en ovanligt bra dag.
Ingen pupill-dilation (Får jag näst intill aldrig i vanliga fall heller iochförsig).
Inga biverkningar.
Nedgången till normal var så omärkbar att jag aldrig märkte det. Ingen AT.
Jag fick ingen impuls till att redosera eller vilja till att göra det någon av gångerna.
Inga problem att sova.
Notera att jag intog ämnet klockan på morgonen, eftersom halveringstiden är 12 timmar vad jag läst och jag inte ville riskera sitta uppe på natten.
Doser som provats var 200mg - fick trevligast och märkbarast effekt.
70mg - fick även en effekt, men de sociala och entaktogena egenskaperna var mindre märkbara.
Enligt det lilla jag läst som andra rapporterat , låg doser över 200mg ej att rekommendera. Och dosen 70mg var för en person den bästa. 200mg funderade bäst för mig i mina båda test.
Om det skulle göras kliniska undersökningar och det framgick att det skulle kunna användas som antidepressiv medecin, eller som en medecin för människor med social-fobi vore det underbart. Jag gillade verkligen effekten.
Vill dock höra lite mer innan jag fortsätter använda detta "livskvalitetshöjande hjälpmedel". Och det kan ju visa sig det har olika effekt på olika personer, eller att det har skadliga biverkningar. Vem vet. Försiktighet bör iaktas.
För säkerhetsskull: Som med test av alla okända psykoaktiva substanser (RC) är en pålitlig
milligramvåg ett måste för att mäta upp och avgöra dos.