2021-10-11, 16:13
Medlem
Jag undrar detsamma… Har beställt regelbundet i sommar och det har alltid skickats snabbt, men efter en order för ca tre veckor sen är det tvärstopp. Tittar man på hemsidan verkar det gå i cykler: med jämna mellanrum ber dom om ursäkt och ”börjar om”. Knepigt…
Citera
2021-10-11, 18:50
Medlem
HasseClass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindboyfuller
Jag undrar detsamma… Har beställt regelbundet i sommar och det har alltid skickats snabbt, men efter en order för ca tre veckor sen är det tvärstopp. Tittar man på hemsidan verkar det gå i cykler: med jämna mellanrum ber dom om ursäkt och ”börjar om”. Knepigt…

Ja, det är synd. Letar efter en värdig ersättare.Har beställt därifrån ett antal gånger och har alltid blivit nöjd framförallt med
gabban. Hoppas de kommer tillbaka in i matchen och även får ordning på
Swischen vilket enl sidans uppdateringar skulle varit klart under juli månad.
Citera
2021-10-18, 12:10
Medlem
KringExs avatar
Upplever ni att det råder korstolarnas mellan Gabapentin/Lyrica och Z-drugs (Imovane och Stilnoct)?
Jag upplever inte det. Inte jättemycket iaf!
Citera
2021-10-18, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Upplever ni att det råder korstolarnas mellan Gabapentin/Lyrica och Z-drugs (Imovane och Stilnoct)?
Jag upplever inte det. Inte jättemycket iaf!
Det gör det, men Z-analoger har så kort halveringstid att toleransen snabbt går ned igen.
Citera
2021-10-18, 12:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Det gör det, men Z-analoger har så kort halveringstid att toleransen snabbt går ned igen.

Har du nån bra källa på det? För jag hittar det inte. Både Gabapentin och Lyrica hämmar inte Gaba-a receotern som alla andra z-drugs och benso. Dom jobbar på helt olika sett och jag tror inte att det, och OM det gör det så är det inte mycket!
Citera
2021-10-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon

Gabapentin har inte korstolersans med benzo.

Gått på gaba varje dag 1800 mg i ett år. Tog pause i och gick på ikto varje dag i nån månad. Testa sedan gaba o blev helt väck på 1800 mg. Hade de haft korstolerans hade jag inte känt av gaban efter ikton.
Citera
2021-10-20, 11:22
Bannlyst
Tycker ni att gabapentin (typ 1500mg) är bättre än tramadol (400-500mg) när det kommer till GAD? Själv tycker jag "lugnet" liknar varandra väldigt mycket.
Citera
2021-10-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Tycker ni att gabapentin (typ 1500mg) är bättre än tramadol (400-500mg) när det kommer till GAD? Själv tycker jag "lugnet" liknar varandra väldigt mycket.
Utgå aldrig efter någon annan om du har hittat något som fungerar för dig. Faktum är mediciner funkar olika för alla inte ens läkare har någon vidare koll på vad som kommer funka för just dig. Därför man får pröva sig fram tills man hittar något, vilket du nu verkar gjort. Stick to the Gabapentin så att säga, lär vara en mildare drog än Tramadol för dig i längden. (Jag utgår ifrån att du har det på recept. Annars om jag vore du berätta för någon bra läkare att gaba funkar för dig.)
Citera
2021-10-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Om du får tram för GAD av din läkare så borde du byta snabbt som fan, läkaren kommer vara anledningen till att du blir torsk på opiater. Tram speciellt ät lömskt då du påverkar dina dopamin receptorer samt seratonin receptorer och är ett helvete att sluta med, kör på gaba som faktiskt kan skrivas ut för GAD och använd endast opiater mot hög smärta och för njutningens skull (väldigt sällan om du har nog mycket självkontroll, annars hamnar du o träsket)
Citera
2021-10-22, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om du får tram för GAD av din läkare så borde du byta snabbt som fan, läkaren kommer vara anledningen till att du blir torsk på opiater. Tram speciellt ät lömskt då du påverkar dina dopamin receptorer samt seratonin receptorer och är ett helvete att sluta med, kör på gaba som faktiskt kan skrivas ut för GAD och använd endast opiater mot hög smärta och för njutningens skull (väldigt sällan om du har nog mycket självkontroll, annars hamnar du o träsket)

Har 20 plus års erfarenhet av allt. Undrade bara hur ni kände av skillnaden.
Citera
2021-10-27, 06:55
Medlem
Jag får gabbar utskrivna, ska ta 1800mg/dag, men jag tar det dubbla. Det sura är att jag måste vänta 12 dagar innan jag får hämta ut mer, så jag blir utan några dagar.
Men avtändningen är inte så farlig. Toleranshöjningen är enorm dock, och jag kan få kramper ibland, särskilt i fötterna.
Men jag gillar ruset, jag blir lugn.
Citera
2021-10-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Jag får gabbar utskrivna, ska ta 1800mg/dag, men jag tar det dubbla. Det sura är att jag måste vänta 12 dagar innan jag får hämta ut mer, så jag blir utan några dagar.
Men avtändningen är inte så farlig. Toleranshöjningen är enorm dock, och jag kan få kramper ibland, särskilt i fötterna.
Men jag gillar ruset, jag blir lugn.

Jag gör samma sak men gabapentin gör mig väldigt pigg och pratglad. Ger mig mer energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in