Citat:
Ursprungligen postat av
Fladerlappen
Amfetamin är det inga problem alls att blanda.
Inte samma kramprisker med tramadol som med Lyrica men risken verkar finnas där ändå.
Jo det är det visst. Det är egentligen bara en doseringsfråga. Har själv fått fullt epilepsi anfall av kombinationen tramadol+gabapentin. Dessutom öker gabapentin mängden serotonin i blodet så det kan förmodligen även leda till serotonergt syndrom om man har redig otur. Inte för att jag tror det är någon större risk då jag vill minnas att just den effekten är ganska svag men det tåls att tänka på iaf.
Angånede amfetamin så har jag kombinerat det med både lyrica och gabapentin utan några problem, däremot har jag inte tagit några hästdoser av vardera preparat vid dem tillfällena.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yohomie
Ja inte direkt oväntat. Märkte direkt första gången jag testade lyrica att det är mer egenskaper än kalciumkanalerna, eller att det åtminstone i sin tur gör att mycket annat påverkas.
Ingen medicin lindrar ju en kraftig opiat-abs så bra som lyrica. Den fungerar,lindrar ju i stort sett på all typ av abstinens?
Hoppas dom snart kan se mer exakt vad pregabalin egentligen gör både direkt och indirekt
Nej knappast, heh. Finns ju många mediciner som blockerar kalciumjonkanelerna och ingen utav dem har ju något som helst rekreationellt värde. Angående till att det lindrar opiatabstinens kan iofs lika gärna bero på att båda fungerar som glutamat receptor hämmare, men det är säkert en kombination av både det och GABA-A receptor modulering.