2008-05-21, 10:23
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Men någon annan än PV har väl varit i lägenheten under den tiden?

Äh, detta fall är verkligen mysko...

Troligen har andra personer varit i lägenheten men man kan ju gömma sitt offer.
Tejpad och bunden, gömd i garderob, källar- eller vindsförråd.
En mamma som resultatlöst söker sin dotter och konstaterar att hon inte är hemma utan någonannanstans antar väl inte i första taget att "någonannanstans" är i en garderob eller förråd så några dagar kan säkert gå utan att lägenheten genomsöks ordentligt.
Citera
2008-05-21, 10:26
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
http://www.expressen.se/nyheter/1.1168798/har-horde-de-skriken

det blir värre och värre...

Efterlysningen av försvunna Nathalie Johansen, 20, ger polisen många nya tips. De flesta betraktas som ointressanta.
- Folk tror sig ha sett henne överallt - till och med i Oslo, säger Claes Johansson, inre befäl vid Alingsåspolisen.

Hahaha, för jävla dryg snut, har han tur så slipper han väl tips nu!
Citera
2008-05-21, 10:31
Medlem
DeBalys avatar
Om pojkvännen är gm....

Om pojkvännen är gm då behöver inga uppgifter alls stämma från hans sida. Då kan allt vara lögner och villospår och de 1 500:- kan han ha snott av henne.
Citera
2008-05-21, 10:39
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
http://www.expressen.se/nyheter/1.1168798/har-horde-de-skriken

det blir värre och värre...

Fast jag undrar, har de här uppgifterna kommit in EFTER försvinnandet? För isf vettefan vad man ska tro. Detektiven allmänheten är ibland så ivrig att få hjälpa till att de diktar ihop saker. En bil som smäller till = NÅN SKÖT!!! Nån ropar på sin kompis = KVINNOSKRIK!!! Om man verkligen hör skrik och skottlossning ringer man väl polisen direkt?

Jag vet inte, menar bara att man nog ska vara lite skeptisk till sånt där.
Citera
2008-05-21, 11:03
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Fast jag undrar, har de här uppgifterna kommit in EFTER försvinnandet? För isf vettefan vad man ska tro. Detektiven allmänheten är ibland så ivrig att få hjälpa till att de diktar ihop saker. En bil som smäller till = NÅN SKÖT!!! Nån ropar på sin kompis = KVINNOSKRIK!!! Om man verkligen hör skrik och skottlossning ringer man väl polisen direkt?

Jag vet inte, menar bara att man nog ska vara lite skeptisk till sånt där.

Håller med. Har hon råkat ut för ett brott, då hände det med stor sannolikhet samma dag som hon försvann och inte två dagar senare, även om jag förstår att polisen måste följa upp varje spår.
Citera
2008-05-21, 11:21
Medlem
Franky4Fingerss avatar
Polisen säger till media att de utgår från att hon är vid livet samt det verkar finnas folk här som tror det? Finns det NÅGOT som tyder på att hon är vid liv? OM hon skulle vara vid liv, vad är det hon har för sig då? Hon lär knappast vara på fri fot och bara undvika att kontakta sina anhöriga för hon bör ha sett vad som händer i media....
Citera
2008-05-21, 11:42
Medlem
T-bears avatar
nån länk till NJ´s sidor på communityn ni hittat ?
Citera
2008-05-21, 12:06
Medlem
Nu ska de leta i Nolby.

"– Vi kommer att söka i Nolby-området. Det är ett grönområde vi kommer att titta över med polispersonal och sedan eventuellt med hundar, men det är inget tips som pekar dit på något sätt, säger Claes Johansson, inre befäl vid Alingsåspolisen. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2512635.ab
Citera
2008-05-21, 12:15
Medlem
TheRotters avatar
jag var barndomskamrat och känner pojkvännen

Det är en person med ett oerhört gott hjärta.
Citera
2008-05-21, 12:20
Medlem
Någon mer än jag som läst vad NJ, aka "turd" på Helgon har skrivit till sin pojkvän tidigare?

De verkar haft en ganska mysko relation. Så sent som 3/3-08 frågar hon vad hans användarnamn betyder?

Sen finns det inga inlägg förrän 17/8 -07

Läs detta:

"turd T20 från Alingsås i Västra Götalands län, 7/8-07 kl 23:07

okej jag tar tillbaka det, du e rätt ful. känns det bättre? haha. din tönt,, crybaby !!

turd T20 från Alingsås i Västra Götalands län, 5/8-07 kl 21:04

du e ganska snygg har jag kommit på . haha "

De verkar ha haft en rätt hård jargong mellan varandra.
Kollar man innan de blev ihop så är det ännu värre.

EDIT: Förstår vad de menar med att hon hade skinn på näsan.
Citera
2008-05-21, 12:43
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilla86
Nu ska de leta i Nolby.

"– Vi kommer att söka i Nolby-området. Det är ett grönområde vi kommer att titta över med polispersonal och sedan eventuellt med hundar, men det är inget tips som pekar dit på något sätt, säger Claes Johansson, inre befäl vid Alingsåspolisen. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2512635.ab
De betar väl av omgivningarna successivt.Gerdsken/Maxi-hållet verkar ju inte ha gett några resultat.Finns ju lite skogspartier uppåt Nolby som säkert måste sökas av de med.
Citera
2008-05-21, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666

Läs detta:
turd T20 från Alingsås i Västra Götalands län, 7/8-07 kl 23:07
okej jag tar tillbaka det, du e rätt ful. känns det bättre? haha. din tönt,, crybaby !!

turd T20 från Alingsås i Västra Götalands län, 5/8-07 kl 21:04
du e ganska snygg har jag kommit på . haha "

De verkar ha haft en rätt hård jargong mellan varandra.
Kollar man innan de blev ihop så är det ännu värre.

EDIT: Förstår vad de menar med att hon hade skinn på näsan.

Hård jargong? Säkert? Det låter snarare som två flirtiga personer i 20-års åldern som sitter och skämtar med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in