2008-05-20, 20:44
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han har B-körkort och har varit anställd på ett åkeri. Vad han gjorde på åkeriet är mig veterligen inte klarlagt. Tror någon drog en lite förhastad slutsats om att han körde lastbil, i likhet med de misstänkta gärningsmännen i Mora- och Stjärnsundfallen.
Kan ju vara på Herrljunga Åkeri, verkar ha en stor terminal där.
http://www.haab.se/indexforetaget.htm
Citera
2008-05-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den relativa avsaknaden av vittnen tycker jag dock tyder på att hon inte setts/filmats i annan stad. Tror inte hon tog tåget. Torde finnas ordentligt med vittnen isf.

Om hon nu setts på en övervakningsfilm och de fortsätter sökandet i närområdet så är det nog inte troligt att hon rest någonstans? I så fall bör det ha varit en "lokal" övervakningskamera hon fastnat i?
Citera
2008-05-20, 20:45
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Om hon nu setts på en övervakningsfilm och de fortsätter sökandet i närområdet så är det nog inte troligt att hon rest någonstans? I så fall bör det ha varit en "lokal" övervakningskamera hon fastnat i?
Låter troligt. Samtidigt säger polisen att man söker förutsättningslöst, mer eller mindre för att söka av område efter område.
Citera
2008-05-20, 20:52
Medlem
kesobollens avatar
Hon kanske tog pendeln mot göteborg och fortfarande är på tåget, så sena som dom brukar vara...
Citera
2008-05-20, 21:04
Bannlyst
Oerhört märkligt fall eftersom hon tog med sig 1500:- och bara drog utan jacka eller något annat. Och varför lämna mobilen, de brukar nästan vara fastväxta i högernäven på tjejer i den åldern.
Jag får de där dåliga pojkvänsvibbarna, det kan jag inte förneka.
Inga riktiga vittnen eller någonting. Vad är det egentligen i tråden som är baserat på fakta?
Sammanställning någon?
Citera
2008-05-20, 21:06
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De e grejen!
Oerhört märkligt fall eftersom hon tog med sig 1500:- och bara drog utan jacka eller något annat. Och varför lämna mobilen, de brukar nästan vara fastväxta i högernäven på tjejer i den åldern.
Jag får de där dåliga pojkvänsvibbarna, det kan jag inte förneka.
Inga riktiga vittnen eller någonting. Vad är det egentligen i tråden som är baserat på fakta?
Sammanställning någon?
Fakta är att hon glömde mobilen hos sin mamma.
Citera
2008-05-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Fakta är att hon glömde mobilen hos sin mamma.

Var det inte medias felskrivningar som förvirrade oss att tro att det var så?
Citera
2008-05-20, 21:15
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Var det inte medias felskrivningar som förvirrade oss att tro att det var så?
Du har rätt.
Citera
2008-05-20, 21:18
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Det finns en video/närbutik 150 meter(skulle jag gissa)ifrån Kungsgatan,vid Lilla torget,men inte skulle jag gå så långt utan ytterjacka när det var såpass kallt som det var i torsdags.Någon annan närbutik finns inte i city.Pressbyrån ligger vid stationen och dit är det något längre.
Det finns en spelbutik/kiosk ca 50m från bostaden.. Har inte koll på deras öppettider dock.
Citera
2008-05-20, 21:19
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Det finns en spelbutik/kiosk ca 50m från bostaden.. Har inte koll på deras öppettider dock.
Tobakshörnan antar jag att du menar,de stänger kl 19(det vet jag säkert eftersom jag hämtar paket där).Det finns visserligen kiosk till på K-gatan,men de stänger ännu tidigare,vid 18 tror jag.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-20 kl. 21:27.
Citera
2008-05-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Du har rätt.

Media har som sagt förvirrat oss alla under dagen och jag vet att jag tidigare skrivit att det finns vittnesuppgifter på att hon setts i Oslo och Göteborg, nu står det såhär:
Citat:
Det finns folk som säger sig ha sett henne från Oslo till Stockholm, men vi riktar in oss på Alingsås, säger Claes Johansson.
Citera
2008-05-20, 21:21
Medlem
ttamizs avatar
Hur lång tid gissar ni innan fallet är löst? jag tror två dagar, torsdag. exakt en vecka sen då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in