2008-05-21, 19:59
Medlem
Är det någon som kan påminna sig ha läst en artikel där vännen Lisa Wiberg säger att Nathalie skickat ett SMS till henne på torsdagen och skrivit något om träning? Eller har jag dröm detta? Letat som en galning efter en artikel där detta skrivits, men helt utan resultat.
Citera
2008-05-21, 20:02
Medlem
det stod i Alingsås Tidning (pappersbilagan) iag, tror jag...
Citera
2008-05-21, 20:02
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Men mamman kunde ju använda telefonen.

Jag håller helt och hållet med - oavsett om man tycker att mamman skulle ha skött ringandet bättre (alltså använt sin egen mobil för att inte försvåra en ev. utredning) så verkar det mycket märkligt att pojkvännen inte ringde till alla han kunde tänka på redan torsdag kväll, utan det fick vänta tills mamman tog itu med det dagen efteråt. Om min sambo försvann skulle jag ringa alla hans kontakter på en gång, eller åtminstonde närstående och dem han talat med alldeles innan, eller de som ringt honom - i det här fallet alltså Mikael.
Citera
2008-05-21, 20:05
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Är det någon som kan påminna sig ha läst en artikel där vännen Lisa Wiberg säger att Nathalie skickat ett SMS till henne på torsdagen och skrivit något om träning? Eller har jag dröm detta? Letat som en galning efter en artikel där detta skrivits, men helt utan resultat.
Fanns även ett gammalt inlägg på potatissajten om träning på en torsdag. Kanske mer eller mindre regelbundet som dom försökte att träna på torsdagar. Vad det var dom tränade har inte framgått.
Citera
2008-05-21, 20:05
Medlem
Står det nånstans att han inte ringde nårga vänner?
Citera
2008-05-21, 20:08
Medlem
Troians avatar
Jag har fått intrycket att pojkvännen inte är så där jätteintegrerad i hennes övriga sociala nätverk.
Citera
2008-05-21, 20:08
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitesse
Står det nånstans att han inte ringde nårga vänner?

Mikael, den vän som försökt ringa henne under dagen och som skulle ha kommit och hälsat på henne den kvällen (enligt artikeln verkar han vara en rätt nära vän) , fick inget samtal förrän mamman ringde på fredagen.
Citera
2008-05-21, 20:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Mikael, den vän som försökt ringa henne under dagen och som skulle ha kommit och hälsat på henne den kvällen (enligt artikeln verkar han vara en rätt nära vän) , fick inget samtal förrän mamman ringde på fredagen.

Mikael hade väl även försökt ringa Nathalie på torsdagen? Vet vi något om tidpunkt för det?
Citera
2008-05-21, 20:14
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mikael hade väl även ringt Nathalie på torsdagen?
Hon verkar ju inte vara den som inte svarar och hade hon redan innan på dagen skickat ett SMS om träning och inte heller hör av sig om det så får man ju nästan ett intryck av att hon "försvann" redan någon gång efter att hon chattade med mamman strax efter kl 16.
Citera
2008-05-21, 20:16
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Jag har fått intrycket att pojkvännen inte är så där jätteintegrerad i hennes övriga sociala nätverk.
Även fotot från festen tyder på det. Han sitter för sig själv i ett hörn av bordet.
Citera
2008-05-21, 20:17
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Mikael hade väl även försökt ringa Nathalie på torsdagen? Vet vi något om tidpunkt för det?
Har bara stått "torsdag eftermiddag".
Citera
2008-05-21, 20:17
Medlem
Troians avatar
Var det på torsdagen de skulle träna då? Man kan ju på torsdagen komma överens med en annan person om att träna på fredagen.

Nån som har tillgång till pappersversionen av Alingsås Tidning kanske kan kolla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in