2015-02-20, 07:55
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Jag har försökt leta i tråden, men finner inte var deras lägenhet låg? Kungsg. vet jag, men vilket nummer bodde de på undrar jag?
Hjälper dig att leta lite i tråden: "Niklas Kvinnomördare™ är alltså född den...

Niklas Kvinnomördare™ är alltså född den tjugoförsta augusti nittonhundraåttiosju. Femtiosju millimeter, tretton rätt. Kungsgatan trettioett Caesar i Alingsås dyker upp som adress. I vilken tråd håller vigilanterna hus?"

Kopierade detta
Citera
2015-02-23, 00:20
Medlem
karlinges avatar
fyfan vilket slödder, både mördaren och hans bror.

det här är alltså sveriges framtid som inte vill ta in invandrare av länkarna på hans fb att döma
Citera
2015-02-25, 17:49
Medlem
Hur kan man motivera att någon som mördat och sedan grävt ner någon. Sedan manipulerat och ljugit i 4 månader i allas ansikten kan rehabiliteras? Eller att han inte gör det igen. Den här gången gräver han djupare o har me något som döljer lukt.
Citera
2015-02-26, 09:44
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General27
Hur kan man motivera att någon som mördat och sedan grävt ner någon. Sedan manipulerat och ljugit i 4 månader i allas ansikten kan rehabiliteras? Eller att han inte gör det igen. Den här gången gräver han djupare o har me något som döljer lukt.

Det är nog tämligen lätt att motivera det om man gluttar lite på statistiken över sambomördare. Finns nästan inga exempel på sambomördare som hittar på liknande hyss igen. Om du inte sitter och trycker på någon imponerande statistik över dessa så är det enbart din egen okunskap som du sitter och luftar.

Alltså: de mördare man ska passa upp med är sådana som finns i grovt kriminella kretsar (upp till öronen) eller drogmissbrukare som hela tiden har drag under galoscherna så att säga. Sexmördare som Eklund eller seriemördare-aktiga typer som Mangs, John Ausonius kan det också vara motiverat att vara extra rädda för, men dessa är förbannat sällsynta.

Vad vill du säga med "rehabiliteras"? Såvitt vi vet var gärningsgubben i Nataliefallet inte kriminell och då behöver han inte heller rehabiliteras tillbaka till en god samhällsmedborgare.

Att han inte gör det igen kan ingen veta. Med samma typ av argument kan jag fråga dig: vet du säkert att jorden inte kommer gå under typ imorgon? För om den gör det kan vi lika gärna lägga ned samhället redan nu och bara ta det lugnt sista tiden. Inser du nu hur lite genomtänkt ditt argument är för livstids inlåsning?
Citera
2015-02-26, 10:20
Medlem
LonelyAngels avatar
Dåliga nyheter. Mailade tingsrätten om förundersökningsprotokollet och de svarade att FUPen var bortgallrad
Citera
2015-02-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
-bla, bla-

Att han inte gör det igen kan ingen veta. Med samma typ av argument kan jag fråga dig: vet du säkert att jorden inte kommer gå under typ imorgon? För om den gör det kan vi lika gärna lägga ned samhället redan nu och bara ta det lugnt sista tiden. Inser du nu hur lite genomtänkt ditt argument är för livstids inlåsning?

Att jorden går under imorgon eller inte är lite utanför något som vi kan kontrollera. Däremot så har vi här en grabb som mördade någon och ljög rakt up och ner utan att visa sympati, och även utförde det relativt professionellt under pressen han va, rengörings medel, frakta kroppen etc. Känns bara lite läskigt att man kan lita på att han inte utför liknande brott igen, och hur det motiveras att han är säker nog för att röra sig i samhället igen. Vad händer när en framtida flickvän varit otrogen eller vill göra slut igen? Vad händer om han ser någon hångla med hans tjej på krogen?

Personligen tycker jag det känns lite obekvämt.
Citera
2015-02-26, 11:26
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General27
Att jorden går under imorgon eller inte är lite utanför något som vi kan kontrollera. Däremot så har vi här en grabb som mördade någon och ljög rakt up och ner utan att visa sympati, och även utförde det relativt professionellt under pressen han va, rengörings medel, frakta kroppen etc. Känns bara lite läskigt att man kan lita på att han inte utför liknande brott igen, och hur det motiveras att han är säker nog för att röra sig i samhället igen. Vad händer när en framtida flickvän varit otrogen eller vill göra slut igen? Vad händer om han ser någon hångla med hans tjej på krogen?

Personligen tycker jag det känns lite obekvämt.

Ingen kan veta att han inte gör det igen, allra minst jag - men vad talar enligt dig för att den risken är hög? Att han städade och gömde kroppen?

Är du allmänt rädd av dig? För att drickesvattnet från kranen kan vara smittat med bakterier? Eller att bron du färdas över med bil kan rasa ihop? Att en balkong du står på kan ramla ned?

Det måste ju finnas en förklaring till att du tycker det känns obehagligt att ha grabben ute igen.
Citera
2015-02-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ingen kan veta att han inte gör det igen, allra minst jag - men vad talar enligt dig för att den risken är hög? Att han städade och gömde kroppen?

Är du allmänt rädd av dig? För att drickesvattnet från kranen kan vara smittat med bakterier? Eller att bron du färdas över med bil kan rasa ihop? Att en balkong du står på kan ramla ned?

Det måste ju finnas en förklaring till att du tycker det känns obehagligt att ha grabben ute igen.

Allmänt så är jag inte så rädd för saker, förutom att förlora familjemedlemmar etc. Men jag är inte så relevant i diskussionen. Jag häller inte rädd för att personligen stöta på honom eftersom att han verkar vara en skygg och lugn kille innan allt det här hände, han vågar förmodligen bara bete sig såhär där han känner sig trygg, hemma etc.

Vad som talar för mig att han kan göra det igen, oavsett om risken är väldigt hög eller låg är att han nästan kom undan med det samt att han var kapabel till att göra det till att börja med.
Citera
2015-03-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

det här är alltså sveriges framtid som inte vill ta in invandrare av länkarna på hans fb att döma

Han bor inte hos sin bror, utan någon han lärde känna i fängelset.
Citera
2015-04-05, 14:57
Medlem
klown123s avatar
Killen borde bli polis mästare

Citat:
Ursprungligen postat av Athoz
Om man ska utgå från de där uppgifterna som finns i tidningen, så tycker jag att det luktar mord, och att pojkvännen i så fall är rätt intressant. Det finns väl ingen som ska ut en sväng och lämnar lägenheten utan ytterkläder?

Han har dunkat ihjäl henne och sedan på något sätt fått iväg kroppen. Men det är ju bara om jag får fantisera lite.
Citera
2015-07-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Nu är det ju så att dessa två personer inte representerar ALLA SD:s väljare och den fruktansvärda handling han begått har heller ingenting med hans politiska värderingar att göra.

Men om vi ska vara sådana så skulle man ju även kunna resonera som så att Socialdemokraternas väljare är positiva till ökad kriminalitet och fler våldtäkter då dessa är för ökad invandring. För även om den här lallaren är svensk så är majoriteten av de som begår brott invandrare. True story.
Citera
2015-07-10, 06:13
Medlem
Nathalie sa något till honom ,som fick honom att se rött så han dödade henne,kanske något om hans storlek,den är nog väldigt liten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in