2008-10-02, 20:43
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Ja vi "vet" att ett par stycken finns/har funnits i rassekretsar, därav kan man faktiskt dra vissa slutsatser. Och jag har fått indikationer på att "lille snälle lugne" Niklas Granberg är inte bara mördare men också en liten smygrasse.

Det är möjligt att det stämmer och jag skulle aldrig försvara en rasse men å andra sidan har det ingen större betydelse i detta fallet eftersom en stor del svenskar är smygrassar och de flesta är ganska lugna. De flesta av dem har troligen haft vad som kallas en god uppväxt.

Gör en lite poll i integration och invandring får du se.
Citera
2008-10-02, 20:46
Medlem
mjohan84s avatar
Vet att ni flesta betvivlar medier men det vore intressant om någon här orkade leta upp länken här i tråden till famljeliv.se där någon hade skrivit att hennes mamma hade mediala förmågor och "såg att högerextrimister" låg bakom försvinnandet...
Citera
2008-10-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Det är möjligt att det stämmer och jag skulle aldrig försvara en rasse men å andra sidan har det ingen större betydelse i detta fallet eftersom en stor del svenskar är smygrassar och de flesta är ganska lugna. De flesta av dem har troligen haft vad som kallas en god uppväxt.

Gör en lite poll i integration och invandring får du se.
Nu är det ju så att här i Asås finns det mer än bara smygrassar. Det finns organiserade kriminella "nazistligor" och kollar man i Sollebrunn och Nossebro finns det också en hel del.
Det kan ju tänkas vara en sån där grupp Niklas tillhörde, det är ju allmänt känt att de som dras in är struliga/osäkra eller har haft en taskig uppväxt.
Citera
2008-10-02, 20:59
Medlem
Suttit och läst igenomalla AT's artiklar ang. NJ's förvinnande ( jaja jag vet ).

Har fått mig en hygglig bra överblick, bara lite frågetecken från min sida, men det är sånna småsaker, tolkningsfrågor på uttalanden, och vissa helt konstiga uttalanden etc...

Saker som etsat sig fast i mitt huvud (som jag kommer på just nu) är 2 speciella saker...

1. NG får frågan:
Men skulle du kunna göra Nathalie illa?
– Nej, det skulle jag inte.

Just den artikeln när han "går ut och berättar" är så uppenbar tycker jag, så konstiga saker han säger i den...

2. Är de artiklar ang. trakten av Bäne, där en mörkgrå volvo synts, och ett par bråkat kl 04.30-05.00. Polisen tog in NG på förhör...

De nya uppgifterna ledde till att polisen under fredagen plockade in den man som misstänks ha med försvinnandet att göra för nya förhör. – Han har nekat till brott, Brottsmisstankarna mot honom kvarstår. Om det blir nya förhör med mannen i dagarna är oklart.
– Det beror lite på vad sökningarna ger för resultat
Under måndagen bestämde man sig för att söka igenom en mosse i trakten.

Jag får känslan av han nästan varit på platsen. Någon som vet vad som hände med tipset? Kan inte riktigt släppa det, skapar bara nya teorier för mig.
Citera
2008-10-02, 21:04
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Nu är det ju så att här i Asås finns det mer än bara smygrassar. Det finns organiserade kriminella "nazistligor" och kollar man i Sollebrunn och Nossebro finns det också en hel del.
Det kan ju tänkas vara en sån där grupp Niklas tillhörde, det är ju allmänt känt att de som dras in är struliga/osäkra eller har haft en taskig uppväxt.

Håller med dig till fullo och det är möjligt att NG umgicks i sådana kretsar, det har ju varit upp ett antal ggr. Det var benämningen smygrasse i samband med dålig uppfostran jag reagerade på. Väldigt många svenskar har rasistiska åsikter utan att för det ha haft taskig barndom.
Citera
2008-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vet att ni flesta betvivlar medier men det vore intressant om någon här orkade leta upp länken här i tråden till famljeliv.se där någon hade skrivit att hennes mamma hade mediala förmågor och "såg att högerextrimister" låg bakom försvinnandet...
Tjej som jag är, är jag självklart medlem där också.
Är det denna du menar eller är det någon annan? http://www.familjeliv.se/Forum-5-164/m34226539.html
Citera
2008-10-02, 21:08
Medlem
mjohan84s avatar
Aslana: Trevligt, jag också Fast jag är kille/man :P
Citera
2008-10-02, 21:09
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriast
1. NG får frågan:
Men skulle du kunna göra Nathalie illa?
– Nej, det skulle jag inte.

Just den artikeln när han "går ut och berättar" är så uppenbar tycker jag, så konstiga saker han säger i den...

Det är för övrigt i den artikeln han säger att dom började leta på natten:

Citat:
Senare på natten började han och Nathalies familj leta efter henne, bland annat i Sörhaga, där hon bodde innan de flyttade ihop i tvåan på Kungsgatan.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2094

Kan han ha varit så kall att han åkte iväg med kroppen runt tiosnåret, och sedan anslöt sig till hennes familj på vägen tillbaka?
Citera
2008-10-02, 21:09
Medlem
mjohan84s avatar
Aslana: Dock var det inte den jag har läst ifrån början. Den som jag läste handlade om att trådskaparen pratade om sin mammas iaktagelser och "vad hon såg" att bland annat högerextrimister låg bakom försvinnandet... Får väl leta vidare på vårt kära familjeliv.se
Citera
2008-10-02, 21:13
Medlem
mjohan84s avatar
Fan vad sjukt att vara med och leta efter något som man vet vart det finns... Har en kompis som har vart med om sånt här, han visste vart en sak fanns men kunde inte avslöja sig så han gick helt in i rollen och var med och letade och nästan förträngde att han visste vart den fanns någonstans OCH hittade på storys för sig själv om hur det låg till och han trodde nästan på det själv...
Citera
2008-10-02, 21:24
Bannlyst
Vilken kemikalie hade tagit bort blodspåren i badrum ? Nyfiken ...
Citera
2008-10-02, 21:24
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Fan vad sjukt att vara med och leta efter något som man vet vart det finns... Har en kompis som har vart med om sånt här, han visste vart en sak fanns men kunde inte avslöja sig så han gick helt in i rollen och var med och letade och nästan förträngde att han visste vart den fanns någonstans OCH hittade på storys för sig själv om hur det låg till och han trodde nästan på det själv...

Det är inte så ovanligt att GM är med och letar efter offret. Sjukt ja..men uppenbarligen ganska vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in