2008-11-15, 06:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag undrar verkligen vad det egentligen var som det här bråket handlade om?

Ja och hur det eskalerade som det gjorde?
Vad utlöste hans ilska om det var han som ville avsluta förhållandet?
Man har många frågor runt detta...
Varför klädde han av N innan han grävde ner henne?
Citera
2008-11-15, 06:55
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varför klädde han av N innan han grävde ner henne?

Han kanske ville få det att se ut som ett sexmord ifall kroppen återfanns? Å andra sidan grävde han ner kroppen alldeles för nära sin mors hus... Kan tänka mig att han får dessa frågor i rätten nästa vecka.
Citera
2008-11-15, 07:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han kanske ville få det att se ut som ett sexmord ifall kroppen återfanns? Å andra sidan grävde han ner kroppen alldeles för nära sin mors hus... Kan tänka mig att han får dessa frågor i rätten nästa vecka.

Ja...hoppas det.
Vissa partier känns inte särskilt rationella men å andra sidan är de sällan det i fall som detta.
Hoppas verkligen att Ns föräldrar fär de svar de behöver eller hur man ska säja?
Citera
2008-11-15, 07:26
Medlem
jamssons avatar
Knäpppgök.

Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Hade alltid känslan av att det var hon som ville göra slut och han som vägrade att ge upp förhållandet. Tydligen var det hon som av någon konstig anledning försökte få förhållandet att fungera.

Det måste väl finnas enklare sätt att göra slut med sin partner en att strypa henne. Och gräva ner henne om det nu var det det hela handlade om . En något o ortodox lösning om man får säga så. Den grabben måste ju strö lösa skruvar runt om sig i parti och minut
Citera
2008-11-15, 08:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ingen borde förvånas över hur listigt och förslaget Nathalies pojkvän har agerat.
Lära sig grepp från tv och begrava ett lik mitt i natten, det kan väl alla.
Men att prata med offrets mormor i telefon samtidigt som du gräver... Där krävs speciella egenskaper.
[...]
Han gjorde slut. Hon sa att han var ful. Han sa att hon var tjock. Sedan ströp han henne. La henne i bilens bagageutrymme. Lånade en spade. Grävde ned henne vid en åker.
Lång länk
Citera
2008-11-15, 08:43
Medlem
bc103s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lång länk

Så j-a meningslöst och kallt. Hoppas han får ett riktigt långt straff.
Citera
2008-11-15, 09:09
Medlem
Så ung och redan så kall ,en sak är säkert han kommer att begå flera dåd den dagen han blir fri igen,pga av sin ålder lär han väl få max 8 år =(
Citera
2008-11-15, 09:52
Bannlyst
Citat:
Nu berättar den 21-årige pojkvännen om Nathalies sista timmar i livet - och hur han grävde ner kroppen i åkern.
Samtidigt visar han hur han dödade sin flickvän genom att använda ett livsfarligt grepp han sett i kampsportprogram på tv.
- Jag vet exakt hur man utför greppet, säger 21-åringen i förhör.

kall jävel.. Sitter och lär sig grepp från Ultimate Fighting, och utför sånna grepp på en försvarslös tjej.. vilken jävla råtta...

http://www.gt.se/nyheter/1.1369829/nathalies-sambo-sa-dodade-jag-henne

Citat:
- Jag tänkte ju massa olika grejer, men det var först när jag åkte i bilen som jag kom på vad jag skulle göra, säger 21-åringen i förhör.
- Så åker jag hem till morsan och hämtar en spade.
Var det ingen som märkte det? Verkar ju underligt om man kan komma hem, hämta en spade.. Och senare är hans flickvän spårlöst försvunnen.. Reagerar inte föräldrarna då?

Citat:
I polisförhören märks att förhörsledaren är upprörd över vad han får höra. Minst tre gånger svär han åt 21-åringen.
Om kläderna: "Var fan gjorde du av dom då?". Om lögnerna: "Hur fan har du kunnat bära på detta då?" Och när 21-åringen berättar att han där i badrummet efter en stunds ultimate fighting kopplade ett nytt, bättre grepp om Nathalies hals: "Vad fan då för?"
Så meningslöst. Ännu en ung kvinna dödad i sitt hem. Ännu en sörjande familj. Vad fan då för?
Förhörsledaren verkar gått riktigt hårt på honom, han har säkert suttit och lipat som en liten jävla flicka.. Gott åt han...
Senast redigerad av Bizarre 2008-11-15 kl. 10:03.
Citera
2008-11-15, 10:02
Bannlyst
dubbelpost.
Citera
2008-11-15, 10:17
Medlem
"I förhör berättar 21-åringen att han hyst invandrarfientliga åsikter under struliga tonår och umgåtts med nazister i Herrljunga. Det är inte särskilt överraskande att han har lärt sig hur man tar ett dödsgrepp."

http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1369835/lindstrom-hur-kunde-han-grava-ner-liket-och-prata-med-mormorn-samtidigt

Vilka var det som påstod att han inte alls hade med rasistiska/nazistiska kretsar att göra?
Citera
2008-11-15, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
"I förhör berättar 21-åringen att han hyst invandrarfientliga åsikter under struliga tonår och umgåtts med nazister i Herrljunga. Det är inte särskilt överraskande att han har lärt sig hur man tar ett dödsgrepp."

http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1369835/lindstrom-hur-kunde-han-grava-ner-liket-och-prata-med-mormorn-samtidigt

Vilka var det som påstod att han inte alls hade med rasistiska/nazistiska kretsar att göra?
Det var väl ingen som påstod det. Dom påstog väl mer att han själv inte var någon nazist utan bara hade vänner som hade såna åsikter.
Så har jag fattat det iaf..
Citera
2008-11-15, 10:55
Medlem
Barytons avatar
Lång tråd det här...Har vi fått namn och bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in