Citat:
Ursprungligen postat av Per-Martin
Normala människor har en spärr som hindrar en från att mörda, hur arg och upprörd man än blir. Den spärren saknar din skyddsling, alltså är han en vettvilling.
Citat:
Ursprungligen postat av jim123123
vem har gruppskällt,jag talar för egen del,du säger att du är femenist endå är du bästis med en fruntimmers piskare,jag förstår inte hur det går ihop.visst vem som helst kan vara mördare i din närhet,men att säga att nicklas troligen är en vanlig kille är helt fel,han är allt annat än normal,vanlig. 1.han går och mördar en liten flicka 2.sen gräver han ner henne 3.går han hem till anhöriga o beklagar sorgen 4.han är med och letar efter henne. och han är normal????
Det är förstås ingen normal handling att döda någon. Är inte det jag försöker säga.
Dessutom är det rätt sannolikt att du liksom jag känner någon som sopat till en kvinna. Alla känner en kvinna som råkat ut för sådant men ingen känner en man som stått för slagen (eller vad det nu kan vara).
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är väl ingen som påstår att det han gjort är normalt och att han nu är att betrakta som normal?
Däremot verkar han ha varit en helt normal kille utan något anmärkningsvärt i bagaget. Få (om ens någon?) varningssignaler helt enkelt.
Det är en enorm skillnad.
Ja, exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det allra vanligaste är ju att en partner/ex-partner mördar. I synnerhet när det sker inom hemmets väggar. Blir du lika berörd över alla andra kvinnomord i hemmet?
Nej, det kan jag inte påstå. Vet inte riktigt varför det här slagit an en ton.
Men det här väcker ju frågor kring hur saker sett ut under de senaste fyra månaderna, framför allt.
Fast, i och för sig, det kan nog vara att jag tycker det är intressant med det totala avståndstagandet, med tanke på hur vanligt det ändå är med män som ger sig på kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Instämmer helt!
Det finns fler offer i det här, Nathalie, hennes familj, släkt o vänner men även Niklas familj, släkt o vänner! DE har inte mördat någon! Om inget framkommer som indikerar att någon hjälpt honom måste det vara fruktansvärt även för dem! Oavsett om N hade asfalt i sandlådan som barn är mordet hans eget val, sluta ta ifrån honom ansvaret!
Tack.
Ja, det är väl lite det jag är ute efter också, samtidigt som jag tycker det är rätt vidrigt att många är så beslutna att se till att Niklas' anhöriga ska bli än mer utsatta än de redan är. På vilket sätt hjälper det någon?