2008-10-08, 23:32
Medlem
Astracans avatar
Först blev jag lite beklämd över att de personer som blev vittne till en "mystisk" bil vid åkern samma natt som grannarnas sons flickvän försvann inte lade ihop 1+1 -men nu har jag har förstått att de var inte ens medvetna om att den försvunna Alingsåsflickan stod grannfamiljen "nära".
Visst var det väl så?

Hur kunde han bara komma på tanken att gräva ner henne alldeles intill "föräldrahemmet"?
Nu skulle en "normal" person inte ha ihjäl sin sambo heller men det faktum att hon låg där -alldeles i närheten- gör historien om möjligt än mer morbid.
Sanningen överträffar oftast dikten..

Det mänskliga psyket är fascinerande -i negativ bemärkelse.
Citera
2008-10-08, 23:41
Medlem
Försök ta reda på vad hon var för brud innan ni dömmer NG.
Citera
2008-10-08, 23:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Informera oss då!
Citera
2008-10-08, 23:44
Medlem
Citat:
vadå det finns inget som gör sånt beteende ok.
Citera
2008-10-08, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Det som är lite skumt tycker jag är att han inte vill berätta om motivet.
Mina teorier om hans tystnad är
1. Han hade inget motiv utan dödade henne i blint raseri påverkad av droger (Vill inte åka fast för droger också så han säger inget)

Någon som har fler teorier om varför han är så tyst om motivet ?
Att åka fast för drogerna måste ju ses som minsta trubblet.. Ett ringa narkotika brott somm ger lätta böter känns nog som rätt lungt när man sitter för mord. Att han vart påverkad och inte tänkte klart kan väl snarare ses som en förmildrande omständighet?
Citera
2008-10-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
Det kan jag hålla med om, jag försvarar inte mord om det nu var det.
Citera
2008-10-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
Du är absolut den farligaste på tråden att ge info till, kanske släkt med NJ, du har en agressiv framtoning. Ingen inre info från mig.
Citera
2008-10-09, 01:07
Bannlyst
Citat:
Du är absolut den farligaste på tråden att ge info till, kanske släkt med NJ, du har en agressiv framtoning. Ingen inre info från mig.

Äh! vi är på flachback! fram med namn allt som är av intresse, farsan hennes är bara en liten snurrpelle. ingen fara, ut med hela skiten ni vet. Det florerar mkt droger i A-ås, har en del bekanta som bor där samt dom som förser folk där. har inte hört med någon av dom om dom visste hur det var med bägge 2. men skall göra det. Har en kusin som bor där och drogar han oxå, få höra vad den säger om drogerna har något med dom att göra eller haft.
Citera
2008-10-09, 01:15
Bannlyst
Det sitter f.n 140 st på livstid, för antigen får du 10 år eller livstid, någon RPK sökning för han är inte aktuellt för en stor sökning. en vanlig P 7 räcker på den grabben.
Av dom 140 st är säkert hälften rena "fyllemord och liknande" så är det med dom jag träffat därinne. Sällan planerade mord! En liten del.

Varit med sedan tråden startade och tror som många andra att det är mord i affekt eller ett svartsjukemord. Något har spårat ur, eller som Leif GW person säger "kukat ur"
Citera
2008-10-09, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Den här uppgiften och lite till fanns här i tråden ett dygn tidigare

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag refererar till "dagens pappers-AT". Jag skrev inlägget på morgonen den dagen tidningen kom ut, onsdagen den 1:a oktober. Förklara gärna hur du kunnat läsa detta ett dygn tidigare.
Senast redigerad av Svesve 2008-10-09 kl. 02:07.
Citera
2008-10-09, 07:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag refererar till "dagens pappers-AT". Jag skrev inlägget på morgonen den dagen tidningen kom ut, onsdagen den 1:a oktober. Förklara gärna hur du kunnat läsa detta ett dygn tidigare.

Nattvandraren visste det före dig därför att han har en källa till påståendet, dvs en människa och inte en artikel:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13077935&postcount=3266
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13078091&postcount=3274

Inte helt ovanligt att folk här på FB vet saker före det står i tidningarna eller saker utöver det som står i tidningarna.
Citera
2008-10-09, 07:46
Medlem
Citat:
Suck, det spelar absolut ingen roll "vad hon var för brud", man mördar inte sin tjej oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in