2008-10-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJ900RR
Om det nu är som Nattvandraren har sagt hela tiden, strypning, varför hade han då gjort rent badrummet så grundligt?
Jag tänker fortfarande att det kan vara att hon har kissat eller bajsat på sig under eller efter dådet, och det är ju inte så trevligt att ha sånt i badrummet.
Alternativt kan det även vara att han kände sig "smutsig" efter dådet och försökte "städa bort" det.
Citera
2008-10-08, 14:02
Medlem
Citat:
TIDIGARE har motivbilden varit oklar. Och fortfarande är det inte helt klarlagt vad som fick 21-åringen att plötsligt använda dödligt våld mot sin sambo under den aktuella kvällen. Drygt en vecka efter gripandet har pojkvännen ännu inte gett något klart motiv till gärningen, menar Urban Svenkvist.

– Det har vi inte fått några godtagbara svar på, säger han.

Att polisen inte har fått några "godtagbara" svar på NG:s motiv till mordet behöver väl inte betyda att han inte delgett de det motiv han hade?

Det kanske inte finns ett, för polisen, "godtagbart" motiv?

Eller så har han uppgett flera olika motivbilder och därav att polisen uttalar sig som de gör.
Citera
2008-10-08, 14:30
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Det som är lite skumt tycker jag är att han inte vill berätta om motivet.
Mina teorier om hans tystnad är
1. Han hade inget motiv utan dödade henne i blint raseri påverkad av droger (Vill inte åka fast för droger också så han säger inget)
2. Hon pikar honom för något känsligt. Läste att han var väldigt tunnhårig (kanske kal också) och det är ju ganska känsligt i den åldern. ( Han tycker det är pinsamt om det kommer ut så han säger inget)
3. Hon känner till något olagligt han har gjort och hotar med att anmäla honom så han dödar henne för det. (Han vill inte åka fast för det hon ska anmäla honom för så han säger inget)

Någon som har fler teorier om varför han är så tyst om motivet ?

Du glömde följande:

4. Han hade inget motiv utan dödade henne i blint raseri. (Finns ju sådana fall också. Alla kvinnomisshandlare måste inte ha en yttre orsak för att slå/döda. Det räcker med deras egna vanföreställningar, resonemang eller inre "demoner".)
Citera
2008-10-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Låter onekligen som strypning. Och den förra polisen som uttalade sig ville helt inte svara "händerna" på frågan om vilket tillhygge som användes.

Men om det var strypning, hur förklaras då att kroppen blivit utsatt för "extremt kraftigt övervåld", enligt källan till AB? Det stod att hela kroppen hade grava skador från våld. Eller kanske var källan inte trovärdig och därför finns artikeln bara i papperstidningen och inte på nätet? *förbryllad*
Citera
2008-10-08, 19:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterfittan85
Men om det var strypning, hur förklaras då att kroppen blivit utsatt för "extremt kraftigt övervåld", enligt källan till AB? Det stod att hela kroppen hade grava skador från våld. Eller kanske var källan inte trovärdig och därför finns artikeln bara i papperstidningen och inte på nätet? *förbryllad*
Eftersom kroppen legat nergrävd en längre tid och om dessutom djur har gjort sitt så kan det säkert se ut som "extremt övervåld" vid en första anblick. Det är vad jag tror.
Citera
2008-10-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterfittan85

Det kan ha varit gjort av djur, tro inte allt vad pressen skriver.
Citera
2008-10-08, 22:58
Medlem
... Bara det inte har med graviditet att göra ...
Citera
2008-10-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriast
... Bara det inte har med graviditet att göra ...

Då tror jag NG hade varit överlycklig, så glöm det.
Citera
2008-10-08, 23:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna

Förutsatt att han var övertygad om att han var barnafadern? Här har ju ändå spekulerats i svartsjuka tidigare.

Tubays make var överlycklig över deras barn. Ändå mördade han och grävde ner sin dotters mor innan flickan fyllt ett år. Låtsades inte veta vad som hänt henne när hon var försvunnen. Avtjänar nu livstid och missar barnets uppväxt.

Så det är inte alldeles enkelt.
Senast redigerad av Tuesday 2008-10-08 kl. 23:27.
Citera
2008-10-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna

Ja, han verkar ju ha mått jätte bra, verkligen en hyvens kille... Eller INTE!!
Han skall bara raderas, ingen vård, sånna som han skall bara inte få existera.

Har två barn själv, all den tid, själ, kärlek man ger sina barn, allt man skulle få uppleva, raderas av sånna som han!

Bort med skiten!
Citera
2008-10-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Det som är lite skumt tycker jag är att han inte vill berätta om motivet.
Mina teorier om hans tystnad är
1. Han hade inget motiv utan dödade henne i blint raseri påverkad av droger (Vill inte åka fast för droger också så han säger inget)
2. Hon pikar honom för något känsligt. Läste att han var väldigt tunnhårig (kanske kal också) och det är ju ganska känsligt i den åldern. ( Han tycker det är pinsamt om det kommer ut så han säger inget)
3. Hon känner till något olagligt han har gjort och hotar med att anmäla honom så han dödar henne för det. (Han vill inte åka fast för det hon ska anmäla honom för så han säger inget)

Någon som har fler teorier om varför han är så tyst om motivet ?

Min teori är att hon gjorde slut med honom, och det kunde han inte acceptera då de precis flyttat in.
En annan grov spekulation är att han använde anabola och blev aggressiv för minsta lilla. Någon som vet hans inställning till droger?
Citera
2008-10-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Förutsatt att han var övertygad om att han var barnafadern? Här har ju ändå spekulerats i svartsjuka tidigare.

Tubays make var överlycklig över deras barn. Ändå mördade han och grävde ner sin dotters mor innan flickan fyllt ett år. Låtsades inte veta vad som hänt henne när hon var försvunnen. Avtjänar nu livstid och missar hennes uppväxt.

Så det är inte alldeles enkelt.

Kan inte utalala mig om detta då jag inte är insatt i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in