2008-10-01, 12:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det är lustigt hur man i vissa delar av forumet kan läsa sida upp och sida ned med inlägg om hur fruktansvärd kvinnosyn muslimer har och hur våldsamma de är, för att i en annan tråd se svenska killar sitta och försvara en snubbe som mördat sin flickvän med prat om att hon skulle ha "provocerat"...

Du har helt rätt i att debatten här hade sett helt annorlunda ut om det var en muslim som var gärningsmannen, folk på flashback slår ju bakut fullständigt då.
Nu har inte jag läst hela tråden och vet vilka inlägg du syftar på specifikt men i övrigt är det inte konstigt att man spekulerar hur mordet gick till. Att han dödar henne under ett eventuellt bråk, eller över att "hon provocerade honom" som en del förmulerar det. är inte samma sak som att försvara mördaren.
Citera
2008-10-01, 12:34
Medlem
ang lägenhet

Ja, det stämmer som ni skriver att det är några nya som tagit över lägenheten. Igår passerade jag stället för att stanna till vid N´s "minnesplats". Kändes nästan som en kuslig stämning. Men 2 saker slog mig.

Nu vet jag visserligen inte hur lägenheten låg i förhållande till huset. Men fönstren som är ut mot gatan var alla släckta. Kan det vara så att de som nu hyr lgh har fått flytta ut tillfälligt? Nu tänker jag inte enbart på gårdagen, eftersom jag passerat förbi där några kvällar nu och det har varit mörkt varje gång. Kan visserligen ha en annan förklaring.

Men den andra saken är att precis som många andra så vet jag inte om det finns någon ingång från baksidan. Men ingången från gatan så ser man att det finns några postlådor där. Och det som slog mig är att där är väldigt trångt där. Dörren in till porten är också väldigt smal. Så jag tror inte man skulle passera obemärkt ut genom dörren om man hade något stort med sig ut.
Citera
2008-10-01, 12:50
Medlem
Tuesdays avatar
Nathalies familj besvikna

/.../
Samtidigt är Nathalies familj irriterad över den helyllebild som vuxit fram om den misstänkte mördarens person.
- Han har för oss berättat hur han, innan han träffade Nathalie, vistats i politiska kretsar där det förekommer både våld och mycket alkohol, säger en representant för familjen.

http://www.gt.se/nyheter/1.1318344/familjen-vander-sig-mot-helyllebilden-av-21-aringen

tillägg:
http://www.gt.se/nyheter/1.1318346/lindstrom-hon-var-den-enda-som-sag-21-aringen-i-ogonen
Senast redigerad av Tuesday 2008-10-01 kl. 12:54.
Citera
2008-10-01, 12:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det låter konstigt?
De genomsökte väl lägenheten tidigare?
Är jag FÖR CSIad om jag får för mej att även om han skurat duschkabinen borde de funnit spår?
om det var ett strypmord fanns inget blod alls naturligtvis...
Vi får se....
Strypning eller kvävning (t ex med kudde) är det som är svårast att se spår av vid en brottsplatsundersökning utan offer.
Citera
2008-10-01, 13:02
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Att han dödar henne under ett eventuellt bråk, eller över att "hon provocerade honom" som en del förmulerar det. är inte samma sak som att försvara mördaren.

Det var ju någon fåne som ville ha det till att hon var "rätt skyldig till urartandet" eftersom hon deltog i ett gräl som slutade med att han ströp henne (eller om det var för att hon chattat med någon). Att peka ut mordoffret som medskyldig till mordet kan nog ses som ett försök att försvara mördaren...
Citera
2008-10-01, 13:08
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Strypning eller kvävning (t ex med kudde) är det som är svårast att se spår av vid en brottsplatsundersökning utan offer.

I synnerhet när mordet sker i den egna lägenheten. Det lär ju inte ha varit första gången hon befann sig i badrummet...

Hur var det med duschdraperiet, förresten? Har för mig att det stod någonstans att han bytt det i samband med försvinnandet, men kommer inte ihåg om det var ett rykte i tråden eller något som stått i media. Någon som har bättre koll?
Citera
2008-10-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Några synpunkter:
Hyrbil är säkert kontrollerat
Att det var en silverfärgad bil är högst osäkert
Jag tror inte att hon varit gömd i lgh. Den kontrollerades väl ganska omgående? Vi kan nog utgå ifrån att han grävde ner henne natten då hon försvann. Han har ju dessutom varit hos sina föräldrar nämnda natt (enl. artikel postad tidigare).
Din teori i övrigt är väl fullt möjlig, precis som så många andra.

Det här är väl helt nya uppgifter såvitt jag vet?
Finns det som ett citat från polis/åklagare någonstans eller är det bara artikeln i AT som har med det där det mest nämns i förbifarten?
Citera
2008-10-01, 13:26
Medlem
eloges avatar
Med facit i hand är det lätt att förstå varför PV drog till med att hon sprang ut utan skor. När han transkorterade bort kroppen från lägenheten glömde han att ta med ett par skor och sedan blev han rädd att det skulle märkas att det inte saknades några skor och blev tvungen att hitta på lögnen att hon stack utan skor.
Citera
2008-10-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
/.../
Samtidigt är Nathalies familj irriterad över den helyllebild som vuxit fram om den misstänkte mördarens person.
- Han har för oss berättat hur han, innan han träffade Nathalie, vistats i politiska kretsar där det förekommer både våld och mycket alkohol, säger en representant för familjen.

http://www.gt.se/nyheter/1.1318344/familjen-vander-sig-mot-helyllebilden-av-21-aringen

Det kan jag verkligen förstå att de gör om det nu är så att den bilden är felaktig, men vi kan nog vara jävligt säkra på att om det funnits en massa skit att gräva fram om honom så hade nog t.ex. Expressen stått först i ledet, framförallt om de "politiska kretsarna" är de som det tidigare i tråden faktiskt har ryktats lite löst om.

Kanske jobbar de på en sådan artikel just nu...
Citera
2008-10-01, 13:31
Medlem
Tuesdays avatar
Det kan bli svårt att fastställa dödsorsaken pga kroppens skick, enligt uppdaterad artikel i Borås tidning. Kan det inte ske, och beroende på hans berättelse, kan rubriceringen sluta med dråp, eller vållande till annans död.
Citera
2008-10-01, 13:41
Medlem
.-.-.s avatar
Det är som fan att han ska vara så ung.
Så då kan man räkna med ett par års ungdomsrabatt om det nu blir fängelse.
Är väl ute om max 5 år.

Ungdomsrabatt på brott borde bort, är man myndig så borde det inte vara så svårt att räkna ut att det går inte att mörda folk hursomhelst.
Hade jag varit runt 20 nu så är det möjligt att jag bestämt mig att ta ihjäl några som jag gärna skulle se avlivade själv, ett par år är det utan tvekan värt att offra för det.

I tidningarna verkar dom göra sitta bästa för att få mr Niklas att framstå som en snäll liten pojke som ingen förstår hur något sådant kunde hända.
Det är bara att inse hur läget är, vi svenskar mördar, och invandrarna våldtar, vet inte riktigt vad som är bättre Fick jag välja mellan att bli mördad eller våldtagen så skulle det bli ett svårt beslut.
Citera
2008-10-01, 13:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det kan bli svårt att fastställa dödsorsaken pga kroppens skick, enligt uppdaterad artikel i Borås tidning. Kan det inte ske, och beroende på hans berättelse, kan rubriceringen sluta med dråp, eller vållande till annans död.
Det beror ju som du skrier på hans erkännande. Men enligt kvällstidningarna har han ju erkänt att han har "mördat" Nathalie. Om detta är tillnärmelsevis korrekt, bör det i vart fall utesluta vållande till annans död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in