2008-10-04, 23:12
Medlem
Blyg helyllegrabb?

Jag har umgåtts med släkt från Herrljunga idag, en tjej, jämnårig med NG berättade att de träffats på den lokala pizzerian flera ggr tills han nu häktades.
Han har då varit precis som vanligt. Han är tydligen mkt blyg, och har Natalie ska har varit hans första tjej. Hans mamma beskrivs som elak, gillar inte människor öht, på gränsen till sjukligt folkilsk.
Citera
2008-10-05, 00:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Ja det ska läras in. Därför vet en utvecklingsstörd treåring hur man beter sig när någon fyller år. Då ger man presenter.
Nä. Den utvecklingsstörda treåringen vet bara att man får presenter när man fyller år. Om den nu får det, vill säga. Alla barn får inte födelsedagspresenter.
Citera
2008-10-05, 00:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Japp! Men efter 18 någongång tappar en del killar den inlärda regeln av någon anledning, det måste ofta läras in på nytt efter den åldern. Av en tålmodig flickvän denna gång!
Beror allltså, som jag skrev på att de mest har lärt sig att man ska presenter, snarare än att man ska ge dem.

Men både killar och tjejer ska ju ha klart för sig att presenter är oerhört mycket viktigare för tjejer än för killar. Der tjejkompisar varandra presenter på födelsedagarna? Visst, massor, gärna små nuttiga saker som man kan pipa om när de öppnas. Ger killkompisar varandra presenter på födelsedagarna? Tja, det är inte alla killkompisar, ens rätt tajta, som överhuvudtaget kan varandras födelsedagar. (Födelsedag? Vadå födelsedagar? Vafan spelar det för roll?) I den mån de firas, blir det snarast som en social grej, nån typ av party. Och i den mån det ges presenter, ges det nästan alltid nåt kollektivt, av kompiskretsen ihop.

Minst 80% av alla killar ger inte sina flickvänner presenter av inre drift, utan enbart som ett socialt måste. Skitjobbigt ju, köpa presenter.
Citera
2008-10-05, 13:50
Medlem
mjohan84s avatar
Det är nog begravning imorgon...Redan? Brukar de gå så fort? Räcker det att rättsläkarna har obducerat och dokumenterat och sedan kan man begrava eller? Såg nämligen på att skivbutiken som ligger nedanför "stängt 6/10e pga begravning" den gubben som har den bor också där uppe och bör ha bott granne med paret
Citera
2008-10-05, 16:03
Medlem
dr-Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Jag har umgåtts med släkt från Herrljunga idag, en tjej, jämnårig med NG berättade att de träffats på den lokala pizzerian flera ggr tills han nu häktades.
Han har då varit precis som vanligt. Han är tydligen mkt blyg, och har Natalie ska har varit hans första tjej. Hans mamma beskrivs som elak, gillar inte människor öht, på gränsen till sjukligt folkilsk.

Den mamman ska man nog passa sig för, känner till henne sen många år och tyvärr så tror jag inte att hon fostrat sina barn på rätt sätt. Andledningen till barntillverkningen var att mamman ville många barn för att få hög lön, som hon sa, dvs barnbidraget Det vet vi alla "gamla" Herrljunga-bor!

Sen tror jag nog att hon har "hjälpt" sin son med både det ena och det andra när det gäller mordet på Nathalie
Citera
2008-10-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-House
Den mamman ska man nog passa sig för, känner till henne sen många år och tyvärr så tror jag inte att hon fostrat sina barn på rätt sätt. Andledningen till barntillverkningen var att mamman ville många barn för att få hög lön, som hon sa, dvs barnbidraget Det vet vi alla "gamla" Herrljunga-bor!

Sen tror jag nog att hon har "hjälpt" sin son med både det ena och det andra när det gäller mordet på Nathalie

en bekräftelse utav min teori
Citera
2008-10-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-House

Ett oälskat barn alltså, ja det säger en del.
Citera
2008-10-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Tror tyvärr att det finns de som inte bryr sig om vad de gjort, de kan leva vidare i livet lika "lyckliga" som innan... Kanske de inte är lyckliga men det var de kanske ändå inte innan brottet... Vi vill nog gärna tro att alla människor kan känna skam och ånger, men blir motbevisade gång på gång av alla hemskheter vi människor kan göra...

Anders Eklund är väll ett bra exempel på detta. Var väll 8 år sedan han mördade Pernilla
Citera
2008-10-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Beror allltså, som jag skrev på att de mest har lärt sig att man ska presenter, snarare än att man ska ge dem.

Men både killar och tjejer ska ju ha klart för sig att presenter är oerhört mycket viktigare för tjejer än för killar. Der tjejkompisar varandra presenter på födelsedagarna? Visst, massor, gärna små nuttiga saker som man kan pipa om när de öppnas. Ger killkompisar varandra presenter på födelsedagarna? Tja, det är inte alla killkompisar, ens rätt tajta, som överhuvudtaget kan varandras födelsedagar. (Födelsedag? Vadå födelsedagar? Vafan spelar det för roll?) I den mån de firas, blir det snarast som en social grej, nån typ av party. Och i den mån det ges presenter, ges det nästan alltid nåt kollektivt, av kompiskretsen ihop.

Minst 80% av alla killar ger inte sina flickvänner presenter av inre drift, utan enbart som ett socialt måste. Skitjobbigt ju, köpa presenter.

Nu var du modig! Visst är kanske vi tjejjer lite mer uppmärksam på födelsedagar (och andra viktiga dagar) än vad killar är, men man kan ändå inte generallisera det som en könsfråga. Jag har manliga bekanta som är bättre på det än mina väninnor.
Och som du beskriver det, är det uppmärksamheten som räknas, presenten behöver inte kosta något bara den är inslagen i ett fint paket... Det är själva saken, du förstår?
Citera
2008-10-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Tror tyvärr att det finns de som inte bryr sig om vad de gjort, de kan leva vidare i livet lika "lyckliga" som innan... Kanske de inte är lyckliga men det var de kanske ändå inte innan brottet... Vi vill nog gärna tro att alla människor kan känna skam och ånger, men blir motbevisade gång på gång av alla hemskheter vi människor kan göra...

Sjuka människor som lever i vanföreställning kan kanske leva vidare som om inget hänt. Det kanske inte ens har hänt i deras värld.
Så är det med all sannorlikhet inte för "friska" människor.
Citera
2008-10-05, 19:00
Medlem
Just de (med vanföreställningar) begriper kanske inte vad de gjort.. För alla andra, som är medvetna om vad de gör, spelar det ingen roll. Blir de inte upptäckta/överbevisade etc skulle de aldrig erkänna något. De bryr sig helt enkelt inte. (Nu vet vi inte vad som "gäller" denna gång, men han verkar ju skapligt klar i huvudet iaf?)
Citera
2008-10-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh
Just de (med vanföreställningar) begriper kanske inte vad de gjort.. För alla andra, som är medvetna om vad de gör, spelar det ingen roll. Blir de inte upptäckta/överbevisade etc skulle de aldrig erkänna något. De bryr sig helt enkelt inte. (Nu vet vi inte vad som "gäller" denna gång, men han verkar ju skapligt klar i huvudet iaf?)

Psykologi är inte din starka sida, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in