Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
I Sverige så sitter du 2 / 3 av ditt straff så om killen nu blir dömd till låt oss säga 7.5 lär du se honom på gatan om 5 år han blir också tilldelad straffrabatt på grund av sin låga ålder 18 men inte 21 säg 10 i vanliga fall kan mycket väl bli 7.5 nu men om nathalie har släktingar / anhöriga som inte kan smälta det niklas gjort utan att ge tillbaka lär straffet bli något helt annat

Åker han in för MORD, men tror knappast detta! så kommer han åka in lång tid och då tror jag inte han kommer palla med trycket, anntingen, självmord eller kommer någon göra jobbet för han. Nu vet jag inte vem grabben är, hur han var men som det sägs i tidningar och här inne så var han en skötsam kille, lugn, inget kriminellt förflutet så lär detta drabba honom där inne.
men på andra sidan var han iskall, kriminell, osv så lär han förändras där inne och anntingen sjunker han ihop även då men kan bli ännu värre då han kanske blir vän med många tungt kriminella då han kommer hamna bland mördare, grov narkota, sjuka bankrånare m.m så lär han gå i deras fotspår. Hans liv är fucked up redan nu.
vad hans familj borde tänka på är att fixa en advokat som lär förkorta straffet exp. Silbersy, Althin om han fortfarande har hand om fall. Så lär dessa advokater mildra straffet rejällt åt han t.o.m. i bästa fall kommer han hamna på psyk klinik istället för finkan. Men händer detta så lär NJs familj kollapsa ihop totalt, råder ingen tvivel alls.
Jag själv vill att han ska åka dit för mord fast att han inte ville det men har man gått så långt att man gräver ner sin flickvän och sedan håller detta för säg själv och ljög sina svärföräldrar rakt upp i ansiktet så borde han få detta straff. Han förtjänar det.
Varför han grävde ner henne 300m från sina föräldrars hem var för att han ville prata med henne om dagarna el nätterna. Han ville va i närheten av henne för han älskade tjejen. Han tilltalade sig att han ville aldrig göra detta mot henne och att han ville hon skulle förlåta honom i sin hjärna. Just nu är han alvarligt sjuk eller så spelar han bara. men vi lär få reda på detta!