2008-10-01, 10:19
Medlem
http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2842&sidnamn=ALINGS%C3%85S
Hur kan mamman inte acceptera att hennes son verkligen har gjort det? Klart att man inte skulle vilja tro det om sitt eget barn, men allt pekar ju på att det är han. Och han har ju erkänt! Hon borde acceptera, men hon behöver inte förstå.
Citera
2008-10-01, 10:23
Medlem
Vilken relation har du med din son?
– Som en förälder har. Varken mer eller mindre.

Pratade han om känslor med dig?
– Nej, det gjorde han inte. Det har han nog ärvt från mig

Artikeln berättar ganska mycket imo.
Citera
2008-10-01, 10:26
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Men jag kan fortfarande inte förstå hur han lyckades få ut henne mitt i centrum utan att någon skulle ha sett det. Hur skulle det ha gått till?

Kan någon beskriva huset närmare? Fanns det alternativvägar till porten, t ex trapp ner till källaren och förråd/cykelrum/tvättstuga med mer skymda (framför allt kanske mindre uppseendeväckande, människor släpar saker till och från källare) utgångar, där han kan ha forslat kroppen? Gömt den i källarförrådet under kvällen? Det låter som att det måste ha skett när alla i huset sov, då de bodde så centralt.

Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Och varför skriver tidningarna om Niklas som "pojke"? Han är ju över 20år, dvs man. "Pojke" låter som att han inte riktigt behöver ta fullt ansvar för sin handling.

Det får du nog fråga tidningarna om. Dock är det aktuellt med ungdomsrabatt.

Skulle vara intressant att veta om hon stod för kontraktet. De får inte acceptera uppsägningar från någon annan så kort efter försvinnandet, när hyresgästen inte är föremål för dödförklaring. Tänk om någon försvinner frivilligt och när personen kommer tillbaka efter någon månad finns inte bostaden kvar, någon annan bor där. Det enda rimliga måste vara att NG skrev på kontraktet ensam, anser jag.
Citera
2008-10-01, 10:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriast
Vilken relation har du med din son?
– Som en förälder har. Varken mer eller mindre.

Pratade han om känslor med dig?
– Nej, det gjorde han inte. Det har han nog ärvt från mig

Artikeln berättar ganska mycket imo.

Har han haft andra flickvänner innan Nathalie?

– Nej. Han har många kompisar, både killar och tjejer, men inget sällskap. Jag tror inte han haft några andra tjejer. Syskonen har många kompisar ihop.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2842&sidnamn=ALINGSÅS

Killen har bott hemma tills han flyttade ihop med mordoffret, och mamman har ingen aning om han har haft någon tjej tidigare?
Citera
2008-10-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Kan någon beskriva huset närmare? Fanns det alternativvägar till porten, t ex trapp ner till källaren och förråd/cykelrum/tvättstuga med mer skymda (framför allt kanske mindre uppseendeväckande, människor släpar saker till och från källare) utgångar, där han kan ha forslat kroppen? Gömt den i källarförrådet under kvällen? Det låter som att det måste ha skett när alla i huset sov, då de bodde så centralt.
Portingången är mitt på Kungsgatan, nästan mittemot Systembolaget. Ca 10m därifrån ligger korsar Nygatan, och på den gatan nästan vid korsningen ligger Frid och fröjd, en pub som är ganska populär bland de mer mogna invånarna. En torsdagkväll borde det nog ha suttit ganska mycket folk där, samt att det är ju rökförbud så oftast står det en hel del folk utanför också.
Jag har inte kollat på baksidan av huset om det finns någon gård med en extra ingång till huset, jag vet inte heller var husets boendes parkeringar är belägna. I samma "kvarter" finns ett parkeringshus under bostäderna (ingång med bilar från Arbetsförmedlingen) och det kan ju hända att man kan komma ner dit från den lägenheten där de bodde. I så fall kan jag ha lite mer förståelse hur han har fått ut henne utan att nån har sett.
Men nu spekulerar jag som sagt, jag kan inte säga att man verkligen kommer åt det privata parkeringshuset från deras lägenhet.
Citera
2008-10-01, 10:52
Medlem
Jag har följt tråden länge men inte skrivit nåt.

Jag tror det har gått till såhär:
Lägenheten var dyr runt ca: 7000:- månaden och han kände kanske att han bidrog med mest pengar.
PV hade bott hemma tidigare och var kanske van att unna sig saker och hade inte behövt dela med sig innan.
Sen flyttar han ihop med N och kände kanske att han drog det tyngsta lasset. Hon jobbade lite men det räckte kanske inte långt.
Sen fick hon födelsedagspengarna och han tyckte kanske dom skulle läggas i den gemensamma kassan och hon ville köpa kläder eller nåt annat för dom.
Bråket börjar och det eskalerar och det svartnar för honom och det slutar med att han stryper henne.
Han har henne kanske gömd i lägenheten någon dag eller transporterar han bort henne samma dag och gräver ner henne nära sina föräldrar.
Det har setts en silverfärgad bil...
Hyrbil?

Aja ungefär sådär tror jag det har gått till.
Citera
2008-10-01, 10:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag har följt tråden länge men inte skrivit nåt.

Jag tror det har gått till såhär:
Lägenheten var dyr runt ca: 7000:- månaden och han kände kanske att han bidrog med mest pengar.
PV hade bott hemma tidigare och var kanske van att unna sig saker och hade inte behövt dela med sig innan.
Sen flyttar han ihop med N och kände kanske att han drog det tyngsta lasset. Hon jobbade lite men det räckte kanske inte långt.
Sen fick hon födelsedagspengarna och han tyckte kanske dom skulle läggas i den gemensamma kassan och hon ville köpa kläder eller nåt annat för dom.
Bråket börjar och det eskalerar och det svartnar för honom och det slutar med att han stryper henne.
Han har henne kanske gömd i lägenheten någon dag eller transporterar han bort henne samma dag och gräver ner henne nära sina föräldrar.
Det har setts en silverfärgad bil...
Hyrbil?

Aja ungefär sådär tror jag det har gått till.
Några synpunkter:
Hyrbil är säkert kontrollerat
Att det var en silverfärgad bil är högst osäkert
Jag tror inte att hon varit gömd i lgh. Den kontrollerades väl ganska omgående? Vi kan nog utgå ifrån att han grävde ner henne natten då hon försvann. Han har ju dessutom varit hos sina föräldrar nämnda natt (enl. artikel postad tidigare).

Din teori i övrigt är väl fullt möjlig, precis som så många andra.
Senast redigerad av BoISaren 2008-10-01 kl. 10:59.
Citera
2008-10-01, 10:57
Medlem
Soppas avatar
Är bilden ifrån Alingsås tidning på badrummet verkligen ifrån deras lägenhet? Där hänger ju duschdrapperiet kvar..
Citera
2008-10-01, 10:58
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Har han haft andra flickvänner innan Nathalie?

– Nej. Han har många kompisar, både killar och tjejer, men inget sällskap. Jag tror inte han haft några andra tjejer. Syskonen har många kompisar ihop.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2842&sidnamn=ALINGSÅS

Killen har bott hemma tills han flyttade ihop med mordoffret, och mamman har ingen aning om han har haft någon tjej tidigare?

Mamman har mao inte haft någon koll på sonen.

Att blåneka har hon tydligen hunnit med att lära honom.
Citera
2008-10-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Är bilden ifrån Alingsås tidning på badrummet verkligen ifrån deras lägenhet? Där hänger ju duschdrapperiet kvar..
Det är nog inte en bild som togs redan vid försvinnandet, utan det är nog en bild som har tagits nyligen. Det bor ju tydligen nån annan där nu.
Citera
2008-10-01, 11:31
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa

Tror att det redan har flyttat in folk där. När tidningen skulle dit och fota så kanske dem inte var så sugna på att polisen skulle ta en bild i deras lägenhet. Då kanske dem fick ta ne bild ifrån badrummet och duschen. För det är väll nästintill intakt. så kan jag tänka mig att det har gått till iaf
Citera
2008-10-01, 12:13
Medlem
Soppas avatar
TheRotter "När tidningen skulle dit och fota så kanske dem inte var så sugna på att polisen skulle ta en bild i deras lägenhet. Då kanske dem fick ta ne bild ifrån badrummet och duschen."

Någon som förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in