Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Men jag kan fortfarande inte förstå hur han lyckades få ut henne mitt i centrum utan att någon skulle ha sett det. Hur skulle det ha gått till?
Kan någon beskriva huset närmare? Fanns det alternativvägar till porten, t ex trapp ner till källaren och förråd/cykelrum/tvättstuga med mer skymda (framför allt kanske mindre uppseendeväckande, människor släpar saker till och från källare) utgångar, där han kan ha forslat kroppen? Gömt den i källarförrådet under kvällen? Det låter som att det måste ha skett när alla i huset sov, då de bodde så centralt.
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Och varför skriver tidningarna om Niklas som "pojke"? Han är ju över 20år, dvs man. "Pojke" låter som att han inte riktigt behöver ta fullt ansvar för sin handling.
Det får du nog fråga tidningarna om. Dock är det aktuellt med ungdomsrabatt.
Skulle vara intressant att veta om hon stod för kontraktet. De får inte acceptera uppsägningar från någon annan så kort efter försvinnandet, när hyresgästen inte är föremål för dödförklaring. Tänk om någon försvinner frivilligt och när personen kommer tillbaka efter någon månad finns inte bostaden kvar, någon annan bor där. Det enda rimliga måste vara att NG skrev på kontraktet ensam, anser jag.