2008-10-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Aslana: Vet ej om du har barn, om du får... Hoppas inte att något händer dem men OM det skulle hända dem något, hur skulle det kännas att mördaren gick fri efter några år? Vendetta är det enda rätta... Hellre tar jag några år bakom galler och vet att hämden serverades på ett riktigt sätt och ingen jävla skit vård på nån anstalt.
Det är ju tur att det inte är de anhöriga till våldsbrott som dömer och bestämmer straffet. Klart jag förstår att de anhöriga allra helst vill se honom torterad till döds, men så funkar det tack och lov inte. Det är inte möjligt i ett civiliserat samhälle och vendetta är ett finare ord för hedersmord.
OBS, jag hoppas att han får maxstraff och måste sitta av hela tiden, men jag kan ändå inte förstå hur man hellre vill ha ett laglöst samhälle.
Citera
2008-10-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
Nej, de flesta mördare är män, men arbogamorden är ett bra exempel på att kvinnor också begår svartsjukemord.

Men med den definitionen skulle väl en sektledare a la Helge Fossmo kunna betecknas som empatisk? Eftersom han vet exakt vilka knappar han skall trycka på för att styra sina undersåtar.

well arboga fröken e knappast kvinna...skitful monster...e vad hon e...
men ja d händer väl.....men hon e fan endå inte kvinna..inte nånstans *ryser*
Citera
2008-10-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Han orkade leva som vanligt när det gällde jobb, idrott och vänner mm... det säger väl en del oxå tycker jag. Om man ska gå efter det du säger att han skulle vara knäckt och vill vara ensam. Går inte riktigt ihop.
Jag vet att Nathalies mamma var/är sjukskriven, men "styvfar" var bara sjukskriven en vecka. Det var för jobbigt att bara gå hemma och tänka på det hela tiden.
Det är inte ovanligt att folk arbetar och fyller sin tid med annat för att glömma.
Citera
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jag har läst 95% av alla inlägg och mycket är spekulationer, vad är bekräftat av polisen.
Någon som har en tillförlitlig källa. Och då syftar jag inte på vad tidningar skriver eller spekulationer här i tråden.
Tack för råden.

Läs inlägget ovanför ditt så får du mitt svar bekräftat. Och om någon spekulerar i denna tråd så är du en av de främsta
Citera
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .aspx
Öhhh...Jag undrade varför det var konstigt att pojkvännen flyttade ut på landet och gick ner i vikt som personen jag citerade skrev.

Nej just det är ju faktiskt inte särskilt uppseéndeväckande i sig. I det läget kan han lätt ses som en orolig och ledsen pojkvän, vars flickvän är spårlöst försvunnen.
Citera
2008-10-01, 21:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Läs inlägget ovanför ditt så får du mitt svar bekräftat. Och om någon spekulerar i denna tråd så är du en av de främsta

Ja det är klart att jag spekulerar men det skulle vara intressant att få fakta.
Citera
2008-10-01, 21:27
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ja det är klart att jag spekulerar men det skulle vara intressant att få fakta.
Är inte detta fakta nog?
Citat:
– Han är misstänkt för mord i Alingsås, kroppen har transporterats till fyndplatsen, säger Urban Svenkvist, åklagare.
Innebär det att lägenheten på Kungsgatan är brottsplatsen?
Ja, så är det, säger Urban Svenkvist.
http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2846&sidnamn=ALINGS%C5S
Citera
2008-10-01, 21:33
Medlem
mjohan84s avatar
descendingangel Men vad synd om honom, jag hade inte heller någon lätt uppväxt, orkar inte gå in på detaljer men inte fan slår jag ihjäl kvinnor för det. Trött på allt jävla försvar i stilen "Han hade taskig uppväxt" "Samhällets fel" osv osv... Han är en mördare och mördare ska inte försvaras på något sätt.
Citera
2008-10-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
A

Acctualy.. hon var ett helgon profilen finns kvar än..

Seriöst, hur i helvete kan du uttala dig på det sättet? Då kan vi ju hoppas på att du stöter på en människa som har problem som du inte har en aning om, våldstendenser osv, det är mycket som man kan dölja, och det är mycket som man inte ser när man är förälskad, hur som helst... finns inte ett enda uns av vett i din skallen efter man läst detta inlägg från dig. Kanske bäst att du sätter dig på skolbänken igen och lär dig lite hyfs och sunt förnuft?

alltså inget illa mot henne..men personligen, så tror jag att ens partners våldstendenser märks ganska snabbt som sambo...och jag måste hålla med om att det är en viss "typ" av tjejer som oftare accepterar sådant betende då det anses mer "normalt" i deras krets...därav menar jag inte att dessa tjejer är "sämre" en andra..absolut inte..men en "viss" typ av tjej absolut...
i think so iaf....
Citera
2008-10-01, 21:47
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Det är ju tur att det inte är de anhöriga till våldsbrott som dömer och bestämmer straffet. Klart jag förstår att de anhöriga allra helst vill se honom torterad till döds, men så funkar det tack och lov inte.

OT, men det finns ju också dom som väljer ett helt annat sätt att hantera situationen:

http://www.danielpearl.org/about_us/index.html
Citera
2008-10-01, 21:48
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
descendingangel Men vad synd om honom, jag hade inte heller någon lätt uppväxt, orkar inte gå in på detaljer men inte fan slår jag ihjäl kvinnor för det. Trött på allt jävla försvar i stilen "Han hade taskig uppväxt" "Samhällets fel" osv osv... Han är en mördare och mördare ska inte försvaras på något sätt.

Har jag sagt något om att det är synd om honom?!?!? För fan läs ordentligt innan.
Citera
2008-10-01, 21:57
Medlem
Här blir min uppfattning bekräftad

_
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-01 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in