2008-09-27, 19:13
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
I rättvisans namn är det nog så att man skulle må fruktansvärt dåligt av att känna sig oskyldigt misstänkt oxå, bara en parentes.
Framförallt för att det sista innan dom skiljdes åt var att gräla.
Då är det klart att han mår dåligt om han dessutom skulle vara oskyldig.
Citera
2008-09-27, 19:15
Medlem
Om han redan nu är anhållen innan kroppen ens är identifierad tyder på att polisen var närmast övertygad om hans skuld redan innan hon hittades. Har mycket svårt att tänka mig att han kommer undan nu. Hoppas verkligen de har tillräckligt för att döma honom, det skulle vara en viss upprättelse för de anhöriga i den svåra sorg de måste gå igenom just nu.

Angående lunar-inloggningen i slutet av juni har jag för mig att hennes mamma sade att det var hon som loggade in.
Citera
2008-09-27, 19:17
Medlem
Jag vet att de flesta skriver så här men de jag har pratat med har sagt att de aldrig ens har kunnat misstänka honom för detta och förstår inte varför polisen inte hittar någon annan tänkbar gärningsman.
Och det jag tycker är så konstigt det är att man inte har hört att han skulle haft några våldsamma tendenser överhuvudtaget. Det brukar ju finnas nån ledtråd om man kikar till deras historik.

Jag tror att det är ett bråk som gått överstyr och att han har råkat knuffa till henne så att hon ramlade dumt och kanske slog huvudet i. Sedan istället för
att ringa polisen och berätta så har han försökt skyla över det.
Jag tror absolut inte detta är gjort med berått mod.
Citera
2008-09-27, 19:19
Medlem
Funderar på varför inga spår hittades i pv:s bil?
Något borde ju ha hittats när den kollades utav polis.
Vad tyder det på? Detta faktum gjorde nämligen mig övertygad
om att pv var oskyldig.
Något jag inte tror nu, men var är spåren??
Citera
2008-09-27, 19:20
Medlem
Och du Annapanna84 känner en familjemedlem till PV som knappast spridit dynga kring honom, inte sant? Svårt att lyssna och lita till allt sådant prat om man faktiskt inte känner han själv. Jag har ingen aning hur han är som person och vill inte på något sätt att han ska passa i kategorin mördare men samtidigt vill man ju få mysteriet uppklarat, vem som än är gärningsmannen.
Citera
2008-09-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Jag vet att de flesta skriver så här men de jag har pratat med har sagt att de aldrig ens har kunnat misstänka honom för detta och förstår inte varför polisen inte hittar någon annan tänkbar gärningsman.
Och det jag tycker är så konstigt det är att man inte har hört att han skulle haft några våldsamma tendenser överhuvudtaget. Det brukar ju finnas nån ledtråd om man kikar till deras historik.

Jag tror att det är ett bråk som gått överstyr och att han har råkat knuffa till henne så att hon ramlade dumt och kanske slog huvudet i. Sedan istället för
Jag tror absolut inte detta är gjort med berått mod.

Ja...och även om det var en olycka, så faktorn att han hållt masken så här pass länge och inte tagit ansvar för sina handlingar säger en hel del om honom som person...
Citera
2008-09-27, 19:24
Medlem
mretys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Funderar på varför inga spår hittades i pv:s bil?
Något borde ju ha hittats när den kollades utav polis.
Vad tyder det på? Detta faktum gjorde nämligen mig övertygad
om att pv var oskyldig.
Något jag inte tror nu, men var är spåren??

Vadå för spår? N kan ha blivit strypt eller något liknande? Dessutom lär de finnas massvis med "spår" från henne i bilen då hon säkerligen har varit inne i bilen flera gånger om.
Citera
2008-09-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ja...och även om det var en olycka, så faktorn att han hållt masken så här pass länge och inte tagit ansvar för sina handlingar säger en hel del om honom som person...

Jo visst gör det det. Men det jag menar är att i de flesta fall där det är ett kvinnomord så har detta föregåtts av nån typ av misshandel, inget sådant har framgått här.
Det enda jag vet är att de inte kom överens så bra efter de flyttat ihop (två veckor innan hon försvann) så de hade redan börjat prata om att flytta isär.
Detta kan ju vara en orsak till bråket.
Citera
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
I rättvisans namn är det nog så att man skulle må fruktansvärt dåligt av att känna sig oskyldigt misstänkt oxå, bara en parentes.
Visst, jag raljerade lite och du har alldeles rätt i att det tär på en människa att vara misstänkt fast man är oskyldig. Utan tvivel är det nog så iallafall att de två situationerna inte riktigt är jämförbara, eftersom den skyldige ljuger och därför belastas av ibland mycket obehagliga känslor av skuld och skam, medan den oskyldige talar sanning och inget har att dölja.
Citera
Medlem
Postat av annapanna84
Citat:
Jag tror absolut inte detta är gjort med berått mod

Men då borde spår ha hittats, antingen i lägenhet eller i bilen! Eller hur??
Citera
2008-09-27, 19:27
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag vet inte om det är han men 2 utvisningsminuter tyder ju inte på nå'n värsting i handbollen i alla fall...
http://www.svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1022706& CatId=362730

Fick han hjälp med annan bil vid bortforslandet om inga spår hittats i hans bil? Fick han hjälp med grävandet?
Citera
2008-09-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Postat av annapanna84

Men då borde spår ha hittats, antingen i lägenhet eller i bilen! Eller hur??

Klart att det har hittats spår, men det kan ju ha varit spår som varit lätta för honom att förklara, som t ex varför hennes hårstrån finns i bilen, kan ju vara för att hon varit i den innan.
Vad jag har fattat för så disponeras denna bilen av honom men ägs av en annan familjemedlem.
Bara för att en person blir bragd om livet så innebär inte detta att det sker i ett blodbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in