2008-09-28, 08:10
Medlem
Karl H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Även om gm erkänner blir det tyvärr en utdragen o i många avseenden en inte så trevlig rättegång för de anhöriga till Nathalie.
Se tråden om Anders Eklund, Silbersky lyckades verkligen göra den rättegången osmaklig! O då hade AE som sagt erkänt.

Självfallet blir rättegången en otrevlig upplevelse, att vara där och lyssna på gm när han sitter i rättssalen och förtäljer sitt modus operandi lär dom inte se fram emot , jag är dock tämligen övertygad om att det blir avsevärt lättare att gå igenom rättegången om gm har erkänt innan.
Hur vet du att den kommer att bli utdragen även fast han erkänner? Tror du han gm och hans advokat kommer att trassla en massa genom att yrka på rättspsykiatrisk vård etc?
Citera
2008-09-28, 08:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl H.
Självfallet blir rättegången en otrevlig upplevelse, att vara där och lyssna på gm när han sitter i rättssalen och förtäljer sitt modus operandi lär dom inte se fram emot , jag är dock tämligen övertygad om att det blir avsevärt lättare att gå igenom rättegången om gm har erkänt innan.
Hur vet du att den kommer att bli utdragen även fast han erkänner? Tror du han gm och hans advokat kommer att trassla en massa genom att yrka på rättspsykiatrisk vård etc?

Fetmarkering: Nej, det vet jag absolut inte, men det KAN bli så.
Jag menar bara att de anhöriga nog ska vara beredda på en otrevlig rättegång, även om han erkänner, bättre att vara förberedd!
Citera
2008-09-28, 08:36
Medlem
Karl H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fetmarkering: Nej, det vet jag absolut inte, men det KAN bli så.
Jag menar bara att de anhöriga nog ska vara beredda på en otrevlig rättegång, även om han erkänner, bättre att vara förberedd!

Du behöver nog inte oroa dig, dom är nog beredda på att det blir otrevligt.

En mycket tragisk historia i alla fall. Gör ont att tänka på att en ung kvinna togs av daga helt i onödan. Tyvärr kommer liknande saker att hända andra människor i framtiden. Fyfan. Ur led är tiden.
Citera
2008-09-28, 08:40
Medlem
miapetters avatar
Citat:

En mycket tragisk historia i alla fall. Gör ont att tänka på att en ung kvinna togs av daga helt i onödan. Tyvärr kommer liknande saker att hända andra människor i framtiden. Fyfan. Ur led är tiden.

Det är det minsta man kan säja...
Såna här saker FÅR inte hända, men det gör det, hela tiden!
Även om de anhöriga nu kan känna en lättnad över att hon funnits o att de kan få ett avslut kommer de att upptäcka att efteråt, då finns inte Nathalie i alla fall....Arma krakar!
Citera
2008-09-28, 08:43
Medlem
mjohan84s avatar
Så nu vill vi se bild på den misstänkte och inte censurerad som i nyheterna Fett med cred till den som kan ordna detta
Citera
2008-09-28, 08:45
Medlem
mjohan84s avatar
Lol, Iv-programmet som sagt... Inget ljushuvud som jag har sagt hela tiden
Citera
2008-09-28, 08:58
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Själv tror jag att PV är under stark press nu, tror ni att han får sova? De lär förhöra sönder honom..

Det här är Sverige och det är dessutom helg. Rikskrim är uppe i Gällivare. Du behöver nog inte oroa dig för honom. Nathalies mammas sömn sedan mitten av maj är det troligtvis sämre med.

Enligt media togs NG in på förhör igår. Utifrån vad som framgick då beslutade man att anhålla honom.
Citera
2008-09-28, 09:03
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Tyvärr kommer liknande saker att hända andra människor i framtiden.

Ja. Vi har ju tex ett annat "pågående" fall. Carolin Stenvall uppe i Norrland.
Citera
2008-09-28, 09:04
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Jag tar mig friheten att svara fast det inte var riktat hitåt.

Tror inte att några icke-inblandade anhöriga kan vara förberedda nog inför detaljer och bilder som kommer fram i samband med rättsprocessen. Nuförtiden lägger dessutom empatilösa personer ut förundersökningar på nätet, med allt vad det innebär.

tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Mysigt, undra hur kroppen såg ut efter 4-5 månader lite halvt under jord

Under sommarmånaderna. Vittne har sett djur gräva, och vad mer?, på fyndplatsen. Markägaren, granne till en kvinna vars son delvis bodde där efter att hans sambo försvunnit spårlöst och sonen varit aktuell i utredningen, kunde ha tittat efter vad som drog djurens intresse. Bedrövligt om markägarens brist på agerande lett till att kroppen förstörts ännu mer, av vilda djur. Allt detta kunde gärningsmannen ha besparat familjen vars unga dotter han dödade.
Senast redigerad av Tuesday 2008-09-28 kl. 09:19.
Citera
2008-09-28, 09:21
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3409267.ab

i den artikeln står det att PV är misstänkt på sannolika skäl, om polisen inte kommit över någraväldigt starka nya bevis (vilket intekänns troligt) så bör väl PV ha erkänt i förhör?
Citera
2008-09-28, 09:27
Medlem
fast d står väl inte att bonden varit misstänksam flera månader?

Han kanske såg djur gräva för någon dag/dagar sedan och började undra....som någon skrev innan är det väl inte ovanligt med döda djur, det står väl inte att han misstänkt en människokropp?

dessutom står det så i AB, vilket kan betyda att han bara sagt nåt i stil med: Ja, jag har tidigare i veckan sett djur hålla sig runt platsen så ja börja allt undra lite... Jag tror inte vem som helst hade begett sig ut å gräva efter en kropp, trots omständigheterna (granne med natalies svärföräldrar) Det är ju lite film över det, inget som händer ofta i Sverige direkt....

Om nu bonden trott på riktigt att Natalie legat där så tror jag han hade ringt polisen för länge sen. Det är ju inte direkt något man tror om sin bakgård.
Citera
2008-09-28, 09:28
Medlem
Tuesdays avatar
NG - och Nathalies mor uttalar sig

http://www.gt.se/nyheter/1.1314700/nathalies-mamma-vill-bara-fa-bekraftelse

http://www.gt.se/nyheter/1.1314701/pojkvannen-jag-vantar-pa-att-polisen-ska-ringa

Som mamman beskriver relationen låter det helskumt i mina öron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in