2008-06-01, 16:21
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Finns det någon som verkligen har sett Nathalie lämna bostaden? Och skor tar man väl ändå på sig i så fall? Hade någon sett en kvinna utan skor i centrala allingsås hade de nog kommit ihåg det sedan. Och varför ta ut 1500 spänn från plånboken och sedan rusa ut? Har man bråttom tar man väl plånboken med sig och rusar ut, då skulle iaf jag ha tagit på mig skorna istället för att börja rota i plånboken. Min hypotes är att hon aldrig lämnade lägenheten i livet. De borde kolla efter blodspår i lägenheten om de inte redan gjort det. Jag träffade på en kvinna en gg utan skor, det var en thailändska vars man dragit med henne i bilen för att köra iväg och göra kvitt henne efter att hon kommit på honom med ngt olagligt, men hon hoppade ut ur bilen i farten och jag hjälpte henne till polisen, men visst fan reagerade jag när det kom en kvinna utan skor gåendes trodde först det var ett nutcase. Jag hoppas jag har fel och att hon är i livet.

Ingen har sett henne lämna bostaden vad jag vet iallafall,aningen märkligt med tanke på läget,men ändå inte otänkbart att hon kan ha stuckit osedd.Om hon var skolös eller ej tror jag inte är klarlagt,jag vet inte om pojkvännen hade hundraprocentig koll på hennes skor.

Bostaden har de säkert redan kollat,att han skulle ha dödat henne där är väl ganska osannolikt eftersom det,som jag sagt tidigare,är ett lyhört hus och vid den tiden(åttasnåret på kvällen)är grannarna med stor sannolikhet hemma,och de har bara sammanlagt fyra grannar i huset(hela huset innehåller bara tre lägenheter,enligt porttelefonen är det sex personer som bor i huset).
Dessutom skulle en GM utsatt sig för ännu en stor risk genom att föra ut en kropp ur ett centralt beläget hus på en gågata.
Senast redigerad av leopardlily 2008-06-01 kl. 16:23.
Citera
2008-06-01, 17:20
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Ingen har sett henne lämna bostaden vad jag vet iallafall,aningen märkligt med tanke på läget,men ändå inte otänkbart att hon kan ha stuckit osedd.
I ett flertal beskrivningar om hur hon lämnar lägenheten är att hon rusar/störtar ut från lägenheten. Har man så bråttom ut ur bostaden, borde man ju ha bråttom även utanför lägenheten. Att då ingen har sett en "småspringade" tjej ter sig märkligt. Anta att hon hade bråttom till stationen för att hinna med en buss/tåg. Ca 2-2.5 km till stationen från bostaden.

Följande lämpliga avgångar fanns den torsdagen:

Borås 20.00/22.35
Trollhättan 19.30/21.20
Herrljunga 20.10/22.35
Tollered 21.00
Göteborg 19.47/20.05/20.26/21.03/21.27
Skövde 20.30

Antar vi att hon lämnade lägenheten ca 19.45-19.55 är det bara Borås och Herrljunga som man behöver springa till. Göteborg ska du lösa tågbiljett och dessutom går tågen varje halvtimma.

Fast om hon nu skulle ut och åka, varför då strunta i mobil, plånbok, handväska med smink o dyl samt jacka? Samt det faktum att ingen har sett henne på något tåg eller buss.
Citera
2008-06-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Ingen har sett henne lämna bostaden vad jag vet iallafall,aningen märkligt med tanke på läget,men ändå inte otänkbart att hon kan ha stuckit osedd.Om hon var skolös eller ej tror jag inte är klarlagt,jag vet inte om pojkvännen hade hundraprocentig koll på hennes skor.

Bostaden har de säkert redan kollat,att han skulle ha dödat henne där är väl ganska osannolikt eftersom det,som jag sagt tidigare,är ett lyhört hus och vid den tiden(åttasnåret på kvällen)är grannarna med stor sannolikhet hemma,och de har bara sammanlagt fyra grannar i huset(hela huset innehåller bara tre lägenheter,enligt porttelefonen är det sex personer som bor i huset).
Dessutom skulle en GM utsatt sig för ännu en stor risk genom att föra ut en kropp ur ett centralt beläget hus på en gågata.

Hej! man kan nu säga att ingen sett något, vae sig hon lämnat lägenheten, 1500 kr och inga skor, allt baserat på pojkvännen. Detta låter osannoligt, men polisen har köpt det. alltså finns det något hos dem som inte vi vet, enbart GM. Pojkvännen anser jag sitter mkt illa till nu.

Nä något mord har inte skett i den lägenheten med blodvite, för det är tekniska raska på och finna direkt.

Nu har vi avverkat det mesta och ej funnit något. ett mkt mystiskt försvinnande i lilla Alingsås, hon kan ju tagit vagnen i bägge riktningarna
den mikroskopiska chansen finns, dont give up!

Personligen tror jag hon är mördad och gömd ordentligt. Trots allt är det en bra stab poliser både inre och yttre poliser som med hjälp av både gbg och Borås försökt lösa detta utan resultat samt frivilliga medmänniskor som travat runt i skogarna och sökt henne.

Skulle vara intressant vad pojkvännen säger nu, kan inte för mitt liv begripa att han är ute. Han har ju levererat alla saker till polisen, ingen annan har något att komma med, ej sett henne m.m

Mord så det skriker om det! men hoppet överger inte människan i första taget.
Citera
2008-06-01, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
I ett flertal beskrivningar om hur hon lämnar lägenheten är att hon rusar/störtar ut från lägenheten. Har man så bråttom ut ur bostaden, borde man ju ha bråttom även utanför lägenheten. Att då ingen har sett en "småspringade" tjej ter sig märkligt. Anta att hon hade bråttom till stationen för att hinna med en buss/tåg. Ca 2-2.5 km till stationen från bostaden.

Följande lämpliga avgångar fanns den torsdagen:

Borås 20.00/22.35
Trollhättan 19.30/21.20
Herrljunga 20.10/22.35
Tollered 21.00
Göteborg 19.47/20.05/20.26/21.03/21.27
Skövde 20.30

Antar vi att hon lämnade lägenheten ca 19.45-19.55 är det bara Borås och Herrljunga som man behöver springa till. Göteborg ska du lösa tågbiljett och dessutom går tågen varje halvtimma.

Fast om hon nu skulle ut och åka, varför då strunta i mobil, plånbok, handväska med smink o dyl samt jacka? Samt det faktum att ingen har sett henne på något tåg eller buss.

Ja där kom lite tågtider, kan vara viktigt, men säger som du att varför (om hon tagit pengar) det är ju hans uppgift till polisen. ingen vet. men håller med dig inte mkt kvar att försöka nysta i nu, vi närmar oss kärnan! varför glömde hon allt annat? Han har dillat i hop detta pojkvännen!

Mord! väl gömd plats! och aldrig hittas hon. Men givetvis hoppas jag att så ine är fallet.
Citera
2008-06-01, 17:40
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Mord! väl gömd plats! och aldrig hittas hon. Men givetvis hoppas jag att så ine är fallet.
Men att dådet skulle ha skett utanför lägenheten, t ex att dom varit ute och åkt bil och något har hänt faller på tidsramen och bråket. Varför skulle dom plötsligt bli sams och ge sig ut och åka bil? Om nu bråket har hänt i verkligheten. Tidsramen är snäv. Hinner man verkligen bråka/döda/gömma undan på ca 45 minuter? 20.30 ringer ju mamman och hon borde ha hört om bakgrundsljudet i telefonen tydde på att han inte var hemma. Vi vet ju inte om dom hade tvättid den kvällen och i så fall kan ju dådet ha skett i tvättstugan.
Citera
2008-06-01, 18:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Någon som vet hur vanliga fasta telefoner med "anonymt" nummer funkar nuförtiden, skickas fortfarande uppringarens nummer i trafikinformationen men filtreras sen bort för att inte synas hos mottagaren?

Det filtreras hos mottagande parts telefonväxel.
Citera
2008-06-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Inte helt otippat ifall det är den faktiska GM som ringt o söker uppmärksamhet än mer.
Vanligt beteende bland psykopatiska mördare att inte nöja sig med dådet utan dom vill nästan leka med polisen.

Vad som oroar mig om det är GM som ringt är att tösen faktiskt kan vara i livet ännu i fångenskap.

Om det ej är GM som ringt så stackars föräldrar som får slitas mellan hopp om än att iallfall finna henne, o plötsligt slås allt samman igen pga ej jävligt dåligt skämt.

Fallet blir allt mer dunkelt då tiden går oxå. Det känns oavsett som att denna historia ej får ett lyckligt slut, tyvärr.

Jag tror helt klart dte var GM som ringde/eller iaf ngn som sett kroppen. Kan väl inte vara en slump att de i närheten av det omnämnda kärret där Nathalie uppgavs ligga, fann kläder? (visst var det Nathalies plagg?) Alternativt har ju gm läckt uppgifterna eller så var det flera gm. Men att ngn vet som hänt står väl klart och man är inte levande i ett kärr vid det här laget.

Jag tror: Antingen vill gm leka med polisen, skapa allmän uppmärksamhet eller så har han/hon drabbats av dåligt samvete inför modern och vill att hon ska veta. Är det en riktigt sadistisk jävel kanske han/hon njuter av tanken på att mamman kommer lida då hon hittas död.
Citera
2008-06-01, 18:17
Medlem
just_a_girls avatar
Söndagstråkigt så jag har lekt lite privatdeckare

Det finns ju en del likheter mellan Nathalies försvinnande och Yasmines Sassis försvinnande så i brist på annat att göra en bakissöndag har jag suttit och rotat runt lite på nätet. Jag kollade samtliga boende på Oscarsgatan 10 och jämförde namnen mot de som bor på Terapivägen i Huddinge där Yasmine bodde. Det finns en efternamn som dyker upp på båda dessa adresser. Adresserna tillhör en ensamstående man och en ensamstående kvinna som skulle kunna vara syskon då de är födda med 13 års mellanrum. Jag har också sett på eniro att de båda husen i Huddinge bara ligger tvärs över gården och att man kan se från det ena till det andra. Yasmines kille fick ju ngt skumt sms om att han skulle sätta sig vid datorn vid försvinnandet och eftersom det skedde tämligen snabbt efter att hon försvann kanske hon bara befann sig i en grannlägenhet med tillfällig tillgång till en dator? Som sagt vilda söndagsspekulationer men om det skulle visa sig att det handlar om en syster och bror med samma efternamn borde det kanske kollas upp?

http://www.efterlyst.tv3.se/index.php?view=article&catid=2%3Atidigare-fall&id=6584%3Aett-ar-sedan-yasmineforsvann&option=com_content&Itemid=4
Citera
2008-06-01, 18:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det finns ju en del likheter mellan Nathalies försvinnande och Yasmines Sassis försvinnande så i brist på annat att göra en bakissöndag har jag suttit och rotat runt lite på nätet. Jag kollade samtliga boende på Oscarsgatan 10 och jämförde namnen mot de som bor på Terapivägen i Huddinge där Yasmine bodde. Det finns en efternamn som dyker upp på båda dessa adresser. Adresserna tillhör en ensamstående man och en ensamstående kvinna som skulle kunna vara syskon då de är födda med 13 års mellanrum. Jag har också sett på eniro att de båda husen i Huddinge bara ligger tvärs över gården och att man kan se från det ena till det andra. Yasmines kille fick ju ngt skumt sms om att han skulle sätta sig vid datorn vid försvinnandet och eftersom det skedde tämligen snabbt efter att hon försvann kanske hon bara befann sig i en grannlägenhet med tillfällig tillgång till en dator? Som sagt vilda söndagsspekulationer men om det skulle visa sig att det handlar om en syster och bror med samma efternamn borde det kanske kollas upp? Inget förvånar mig efter österrikehistorien och Natascha Kampusch historien...

http://www.efterlyst.tv3.se/index.php?view=article&catid=2%3Atidigare-fall&id=6584%3Aett-ar-sedan-yasmineforsvann&option=com_content&Itemid=4

Men, Nathalie bor ju inte på Oscarsgatan. Uppgiften på Eniro är gammal.

Håller annars med om att det finns vissa likheter. Men också väldigt stora olikheter.
Citera
2008-06-01, 18:25
Medlem
cynthias avatar
Oscarsgatan hade hon ju flyttat ifrån den siste april.
Citera
2008-06-01, 18:43
Medlem
Citat:
Det finns ju en del likheter mellan Nathalies försvinnande och Yasmines Sassis försvinnande så i brist på annat att göra en bakissöndag har jag suttit och rotat runt lite på nätet. Jag kollade samtliga boende på Oscarsgatan 10 och jämförde namnen mot de som bor på Terapivägen i Huddinge där Yasmine bodde. Det finns en efternamn som dyker upp på båda dessa adresser. Adresserna tillhör en ensamstående man och en ensamstående kvinna som skulle kunna vara syskon då de är födda med 13 års mellanrum. Jag har också sett på eniro att de båda husen i Huddinge bara ligger tvärs över gården och att man kan se från det ena till det andra. Yasmines kille fick ju ngt skumt sms om att han skulle sätta sig vid datorn vid försvinnandet och eftersom det skedde tämligen snabbt efter att hon försvann kanske hon bara befann sig i en grannlägenhet med tillfällig tillgång till en dator? Som sagt vilda söndagsspekulationer men om det skulle visa sig att det handlar om en syster och bror med samma efternamn borde det kanske kollas upp?

Även om adressen inte är den rätta så tycker jag detta låter intressant ändå! Det är nog värt att kolla upp lite nogrannare?
Citera
2008-06-01, 18:51
Medlem
Citat:
Det finns ju en del likheter mellan Nathalies försvinnande och Yasmines Sassis försvinnande så i brist på annat att göra en bakissöndag har jag suttit och rotat runt lite på nätet. Jag kollade samtliga boende på Oscarsgatan 10 och jämförde namnen mot de som bor på Terapivägen i Huddinge där Yasmine bodde. Det finns en efternamn som dyker upp på båda dessa adresser. Adresserna tillhör en ensamstående man och en ensamstående kvinna som skulle kunna vara syskon då de är födda med 13 års mellanrum. Jag har också sett på eniro att de båda husen i Huddinge bara ligger tvärs över gården och att man kan se från det ena till det andra. Yasmines kille fick ju ngt skumt sms om att han skulle sätta sig vid datorn vid försvinnandet och eftersom det skedde tämligen snabbt efter att hon försvann kanske hon bara befann sig i en grannlägenhet med tillfällig tillgång till en dator? Som sagt vilda söndagsspekulationer men om det skulle visa sig att det handlar om en syster och bror med samma efternamn borde det kanske kollas upp? Inget förvånar mig efter österrikehistorien och Natascha Kampusch historien...

Om det är intressant eller inte beror väl delvis på efternamnet du nämner? Är det av typen "Andersson" är det enligt mig totalt ointressant då det ju kryllar av sådana i Sverige. Men är det typ "kauydkjhskjh" helt klart av intresse.

I Yasmines fall anser jag dock att någonslags heedersrelaterat motiv är troligare än ngt annat baserat på att hon ansågs att gifta sig med en riktigt gammal, enligt mig oattraktiv, gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in