Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Ingen har sett henne lämna bostaden vad jag vet iallafall,aningen märkligt med tanke på läget,men ändå inte otänkbart att hon kan ha stuckit osedd.Om hon var skolös eller ej tror jag inte är klarlagt,jag vet inte om pojkvännen hade hundraprocentig koll på hennes skor.
Bostaden har de säkert redan kollat,att han skulle ha dödat henne där är väl ganska osannolikt eftersom det,som jag sagt tidigare,är ett lyhört hus och vid den tiden(åttasnåret på kvällen)är grannarna med stor sannolikhet hemma,och de har bara sammanlagt fyra grannar i huset(hela huset innehåller bara tre lägenheter,enligt porttelefonen är det sex personer som bor i huset).
Dessutom skulle en GM utsatt sig för ännu en stor risk genom att föra ut en kropp ur ett centralt beläget hus på en gågata.
Hej! man kan nu säga att ingen sett något, vae sig hon lämnat lägenheten, 1500 kr och inga skor, allt baserat på pojkvännen. Detta låter osannoligt, men polisen har köpt det. alltså finns det något hos dem som inte vi vet, enbart GM. Pojkvännen anser jag sitter mkt illa till nu.
Nä något mord har inte skett i den lägenheten med blodvite, för det är tekniska raska på och finna direkt.
Nu har vi avverkat det mesta och ej funnit något. ett mkt mystiskt försvinnande i lilla Alingsås, hon kan ju tagit vagnen i bägge riktningarna
den mikroskopiska chansen finns, dont give up!
Personligen tror jag hon är mördad och gömd ordentligt. Trots allt är det en bra stab poliser både inre och yttre poliser som med hjälp av både gbg och Borås försökt lösa detta utan resultat samt frivilliga medmänniskor som travat runt i skogarna och sökt henne.
Skulle vara intressant vad pojkvännen säger nu, kan inte för mitt liv begripa att han är ute. Han har ju levererat alla saker till polisen, ingen annan har något att komma med, ej sett henne m.m
Mord så det skriker om det! men hoppet överger inte människan i första taget.