2008-09-27, 14:57
Medlem
Wittgensteins avatar
"Delvis" nedgrävd. Var det fortfarande tjärle i marken när hon försvann?
Citera
2008-09-27, 14:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
"Delvis" nedgrävd. Var det fortfarande tjärle i marken när hon försvann?

Hon försvann i mitten av maj. Ingen tjäle då.
Citera
2008-09-27, 14:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag kollade var personen som hittade kroppen på sin åker bor. De visar sig att han bor granne med pojkvännens föräldrar. De bor på var sin sida av vägen. Med tanke på att pojkvännen flyttade ihop med Nathalie bara två veckor innan försvinnandet och sedan snabbt sa upp lägenheten har han i princip bott där också.

Var han folkbokförd/bodde där både före och efter samboskapet, menar du? Kan blanda ihop med något annat fall, har annars för mig att han bodde i lägenheten själv innan NJ flyttade in.

Har det framkommit vilken anhörig till NJ som varit på plats på åkern sedan fyndet idag? Inte PV väl?
Citera
2008-09-27, 15:01
Medlem
Vittne till grälande par...

Var det inte ngt vittne som sett ungt grälande par ute vid ngn åker i Herrljungatrakten? Hittar inte det , men vet att jag läst om det i tråden, vet ngn om det var den latsen som avsågs?
Citera
2008-09-27, 15:03
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
Var det inte ngt vittne som sett ungt grälande par ute vid ngn åker i Herrljungatrakten? Hittar inte det , men vet att jag läst om det i tråden, vet ngn om det var den latsen som avsågs?
Det var närmare Vårgårda än H-ljunga om jag inte missminner mig.Jag tror det var i Fly,som ligger mellan Alingsås och Vårgårda.Inte så nära Herrljunga alltså.Fast det var det första jag tänkte på också när jag fick höra att hon kanske hittats.
Citera
2008-09-27, 15:08
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Var han folkbokförd/bodde där både före och efter samboskapet, menar du? Kan blanda ihop med något annat fall, har annars för mig att han bodde i lägenheten själv innan NJ flyttade in.

Har det framkommit vilken anhörig till NJ som varit på plats på åkern sedan fyndet idag? Inte PV väl?
Han var folkbokförd där tom 30/4 -08. Han är nu folkbokförd på den adress de delade i Alingsås men i en tidningsintervju har han sagt att han inte bor där längre.
De flyttade ihop i en ny lägenhet. Det var inte Nathalie som flyttade in i hans lägenhet.

Här är ett flygfoto över området med husen utmärkta.
http://img510.imageshack.us/my.php?image=nathalievt0.jpg
Citera
2008-09-27, 15:10
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Han var folkbokförd där tom 30/4 -08. Han är nu folkbokförd på den adress de delade i Alingsås men i en tidningsintervju har han sagt att han inte bor där längre.
De flyttade ihop i en ny lägenhet. Det var inte Nathalie som flyttade in i hans lägenhet.

Här är ett flygfoto över området med husen utmärkta.
http://img510.imageshack.us/my.php?image=nathalievt0.jpg
Han flyttade därifrån ganska snart efter hennes försvinnande.Redan i juni tror jag det var.Det bor andra människor där nu sedan ett bra tag.Det var svårt att missa flyttlass i det lilla huset,bor bara tre hushåll i det.
Senast redigerad av leopardlily 2008-09-27 kl. 15:18.
Citera
2008-09-27, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon försvann i mitten av maj. Ingen tjäle då.
Kan vara en viss tanke bakom. Om man lämnar någon delvis nedgrävd så syns man inte så tydligt, samtidigt som vilda djur kommer åt och kan käka upp bevisen.
Citera
2008-09-27, 15:20
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Det var närmare Vårgårda än H-ljunga om jag inte missminner mig.Jag tror det var i Fly,som ligger mellan Alingsås och Vårgårda.Inte så nära Herrljunga alltså.Fast det var det första jag tänkte på också när jag fick höra att hon kanske hittats.
Grälet skulle ha skett på en grusväg i anslutning till den stora vägen i Bäne i Hol i Vårgårda. Platsen ligger cirka en mil norr om Alingsås.
Citera
2008-09-27, 15:21
Medlem
hallon1s avatar
Jag vet att det står i tråden någonstans, men vet någon av er var pojkvännen bor nu? Han flyttade väl ganska snart från lägenheten i Alingsås om jag minns rätt. Tillbaka till sina hemtrakter eller nåt. Är det möjligtvis i närheten av den här fyndplatsen?
Citera
2008-09-27, 15:26
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Jag vet att det står i tråden någonstans, men vet någon av er var pojkvännen bor nu? Han flyttade väl ganska snart från lägenheten i Alingsås om jag minns rätt. Tillbaka till sina hemtrakter eller nåt. Är det möjligtvis i närheten av den här fyndplatsen?
Han har i nån intervju sagt att han flyttade hem till kompisar i Herrljunga. Anledningen till att han inte flyttade tillbaka till sina föräldrar där han rimligen bodde innan han flyttade ihop med N kan ju ha varit 'skuldkänslor' för att bo så nära hennes grav.
Citera
2008-09-27, 15:28
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan vara en viss tanke bakom. Om man lämnar någon delvis nedgrävd så syns man inte så tydligt, samtidigt som vilda djur kommer åt och kan käka upp bevisen.

Eller mer sannolikt: gärningsmannen var pressad när han grävde ned kroppen och grävde inte djupt nog.

Kroppen var antagligen täckt från början, men skördetröskan mullrade upp jorden och kroppen exponerades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in