2008-05-19, 13:12
Medlem
swedish_ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toddlery
Är jag den enda som reagerat på hur otroligt konstigt det känns att hon skulle ha lämnat lägenheten/hemmet utan skor?
Det blir blött om fötterna, det blir kallt, det kommer garanterat börja ta ont efter ett tag så det är ju helt uteslutet att hon gjort det av misstag... och då måste man väl fråga sig vad en person skulle kunna ha för motiv för att lämna skorna hemma (borträknat varma sommardagar)?

Sätt er själva i sitsen, om ni av någon anledning skulle göra ett tvärt ärende, ta livet av er själva eller köpa knark, varför skulle ni lämna skorna hemma?

Hennes pojkvän gjorde det!

Skulle det inte kunna vara så att hon hade ett par skor som pojkvännen inte visste om att hon hade? Stort antal skor hos tjejer är ju inget ovanligt och han kanske inte har full koll på alla utan bara "de vanliga"?
Citera
2008-05-19, 13:13
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Är jag den enda som reagerat på hur otroligt konstigt det känns att hon skulle ha lämnat lägenheten/hemmet utan skor?Det blir

Vi har alla reagerat på det, nu är det tydligen så att man inte är helt säker
på den uppgiften. Det kan vara så att hon hade skor på sig.
Citera
2008-05-19, 13:14
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Är jag den enda som reagerat på hur otroligt konstigt det känns att hon skulle ha lämnat lägenheten/hemmet utan skor?
Det blir blött om fötterna, det blir kallt, det kommer garanterat börja ta ont efter ett tag så det är ju helt uteslutet att hon gjort det av misstag... och då måste man väl fråga sig vad en person skulle kunna ha för motiv för att lämna skorna hemma (borträknat varma sommardagar)?

Sätt er själva i sitsen, om ni av någon anledning skulle göra ett tvärt ärende, ta livet av er själva eller köpa knark, varför skulle ni lämna skorna hemma?

Hennes pojkvän gjorde det!

Han kanske spöade på henne så hon flydde för livet, då är väl inte skor det första man tänker på. Pengarna och nycklarna kanske hon lyckades riva åt sig av bara farten från ev. hallmöbel, eller så kan hon ju ha haft de i fickan redan innan.

Fast då är ju frågan vart hon tog vägen efteråt. Kanske råkade på en "barmhärtig samarit" som ville hjälpa den stackars barfota, ledsna flickan? Bara att den barmhärtige samariten inte var så särskilt barmhärtig i slutänden....
Citera
2008-05-19, 13:15
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
De måste ju göra det för att kunna gå vidare. Annars är det ju bara spaning och efter 4 dagar så är spaning värdelöst. Länskrim har ju större möjlighet till att undersöka om brott är begånget. De kan göra husrannsakan osv.

Polisen kan söka utan att en förundersökning är inledd, och således utan att det föreligger någon misstanke om brott. Det finns andra husisar är Rättegångsbalkens. Polislag (1984:387) och Lag (2003:778) om skydd mot olyckor. PL 21 § används t ex för att leta efter just försvunna personer, utan att brottsmisstanke framkommit.

Att inleda förundersökning bara några dygn efter att en vuxen person har försvunnit hör inte till det vanliga och är inte av de skäl du uppger. Polisen har något i det här fallet.
Citera
2008-05-19, 13:17
Medlem
Brolins avatar
Gör en teknisk undersökning på lägenheten för bövelen.
Citera
2008-05-19, 13:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mamman ringde till dottern vid åttatiden, pojkvännen svarade. Det verkar inte som att de har något hemnummer, åtminstone inte enligt Eniro.

De kan ha skyddat hemnummer.
Citera
2008-05-19, 13:20
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolin
Gör en teknisk undersökning på lägenheten för bövelen.

Ja, nu är det säkert dags för det, skicka dit dom där två kärringarna från "Rent hus" nu när snuten o GW klagar på bristande resurser så kan väl
TV4 o Mr Muscle dra sitt strå till stacken...
Citera
2008-05-19, 13:26
Medlem
Ang Nathalies fösvinnande

Jag tycker rent ut sagt att det är hemskt att spekulera kring att det är hennes pojkvän som har tagit hennes liv!
Folk som sitter på den här sidan och chattar har inget bättre för sig än att komma med massa påhopp om hennes försvinnande!
Och vad spelar det för roll om hon har äkta eller oäkta hår?

Det är fruktansvärt det som har hänt.
Men snälla sluta, skriv inte massa om att hennes pojkvän är skyldig eller att hon har tagit sitt liv.
Hjälp oss hitta henne istället!
Citera
2008-05-19, 13:30
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Jag tycker rent ut sagt att det är hemskt att spekulera kring att det är hennes pojkvän som har tagit hennes liv!
Folk som sitter på den här sidan och chattar har inget bättre för sig än att komma med massa påhopp om hennes försvinnande!
Och vad spelar det för roll om hon har äkta eller oäkta hår?

Det är fruktansvärt det som har hänt.
Men snälla sluta, skriv inte massa om att hennes pojkvän är skyldig eller att hon har tagit sitt liv.
Hjälp oss hitta henne istället!

Jag är den första att hålla med dig, men vilka dörrar ska hållas öppna och
vilka ska stängas i en utredning? Det är däri problemet ligger. Alla vill vi att
hon dyker upp oskadad!
Citera
2008-05-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De kan ha skyddat hemnummer.

Varför vill ni veta om de har hemtelefon eller inte?
Citera
2008-05-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Varför vill ni veta om de har hemtelefon eller inte?

För om dom inte har det så betyder det ju att sambon svarat i Nathalies mobil.
Citera
2008-05-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag är den första att hålla med dig, men vilka dörrar ska hållas öppna och
vilka ska stängas i en utredning? Det är däri problemet ligger. Alla vill vi att
hon dyker upp oskadad!

Ja precis!
Jag hoppas att hon kommer hem snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in