2008-06-18, 23:31
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
En användare på Helgon.net. Var inloggad samtidigt som NJ, dock på en annan community. Se post #84 och #89.

Enligt post tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av merlion
Stillborn och autobusfahrer, som LondonZanessa pratade med, är samma person. Ännu en tillfällighet kanske.

LondonZanessa torde vara NJ's lillasyrra.
Citera
2008-06-18, 23:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Vem är Stillborn, någon ni misstänker?

Det finns nog ingen som på allvar misstänker Stillborn. Det enda som är noterat är att deras användare loggade in ungefär samtidigt samma kväll hon försvann. Man kan tycka att det möjligen är en "lustig" slump, men om det ska diskuteras här bör man väl kunna hitta en rimlig koppling till hennes försvinnande och de båda inloggningarna. Det är något som åtminstone jag har svårt att finna.

Om det har något med försvinnandet att göra, var skulle dessa inloggningar i så fall skett?

Hemma hos henne? I så fall döljer pojkvännen och Stillborn om att hon hade besök samma kväll hon försvann.

Hemma hos honom? Hon skulle alltså gått hem till Stillborn, och i stort sett med en gång loggat in på ett community, för att någon minut senare lämna över datorn till honom? Och därefter ska han på något sätt ha med försvinnandet att göra...

Eller är det så att det är Stillborn själv som gjort båda inloggningarna? Och precis därefter på något sätt bestämt träff med henne typ utanför där hon bor?

Nej inte ens med den mest livliga fantasi kan jag få ihop detta. Släpp Stillborn säger jag.
Citera
2008-06-18, 23:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Om han är "han" så tror du väl inte på fullaste allvar att han skulle börja lätta sitt hjärta här? Är han oskyldig så har han väl nog med sorgen inom familjen, är han skyldig så talar han väl knappast om det för oss?

Det vore inte alls unikt om han, eller någon annan bekantskap, skrev här. Till och med Arbogamamman skriver ju på Flashback.
Citera
2008-06-18, 23:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervind
Bilen som PV har/hade tillgång till skall enligt hörsägen ha varit en blå Volvo S40 med vinge. Denna skall han ha använt två gånger under kvällen/natten N försvann.

Kanske har någon sett en liknande bil i närheten av Alingsås/Herrljunga?

Detta, om att bilen skulle använts två gånger, låter enligt mig som väldigt lösa rykten. Utan att för den skullen förkasta det...
Citera
2008-06-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vore inte alls unikt om han, eller någon annan bekantskap, skrev här. Till och med Arbogamamman skriver ju på Flashback.

Jag kan givetvis inte förneka det du skriver. Men "Arboga" är ett extremfall som skiljer sig väldigt mycket från detta fall. Det är ju i princip "uppklarat" och ska bara godkännas av en domstol. I det här fallet finns ju varken offer eller gärningsman, ännu! Och att då komma in från ingenstans och börja kasta misstankar över sig själv som "skyldig" vore ju ovanligt korkat!
Citera
2008-06-19, 00:36
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Detta, om att bilen skulle använts två gånger, låter enligt mig som väldigt lösa rykten. Utan att för den skullen förkasta det...
Det enda vi vet är att PV inte har någon bil registrerad på sig. Inte heller om hans föräldrar har en sån här bil. Har dock svårt att tänka mig att medelålders hottar upp sin Volvo med en vinge. Kan ju tänkas att föräldrarna har köpt den för att användas av honom. Konstigt bara att den isåfall inte är registrerad på honom.
Citera
2008-06-19, 00:43
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Det enda vi vet är att PV inte har någon bil registrerad på sig. Inte heller om hans föräldrar har en sån här bil. Har dock svårt att tänka mig att medelålders hottar upp sin Volvo med en vinge. Kan ju tänkas att föräldrarna har köpt den för att användas av honom. Konstigt bara att den isåfall inte är registrerad på honom.

Det behöver inte vara så konstigt. Det kan bli billigare med försäkringar os v om bilen står på någon "äldre".
Citera
2008-06-19, 00:51
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vi vet även att en bil genomgått en teknisk undersökning. Med all sannolikhet är detta en bil som pojkvännen har tillgång till.
Citera
2008-06-21, 18:44
Medlem
David Pruttons avatar
Hm, inget nytt som framkommit?

Vad ryktas det om i Alingsås, alla rykten är intressanta, känns som det fallet håller på att rejält rinna ut i sanden!
Citera
2008-06-22, 17:28
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Hm, inget nytt som framkommit?
Tydligen så är man ute och letar idag och har med hjälp av tre medier lokaliserat var de ska leta för att hitta henne.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2283&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2008-06-22, 19:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Tydligen så är man ute och letar idag och har med hjälp av tre medier lokaliserat var de ska leta för att hitta henne.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2283&sidnamn=ALINGSÅS

Någon som vet var de letar idag och om de funnit något. Kl. är nu 19.21 så något nytt borde framkommit.
Citera
2008-06-22, 19:21
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autobusfahrer
Jag är inte bekant med N så jag har nog inget spännande att tillföra! Däremot bekant med ett par andra som nämnts här tidigare. En bortgången vän/bandmedlem och hans bror!

Ok. Tack för ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in