2008-06-02, 19:23
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Men vad bra att en jävla foliehatt ringer och tipsar polisen. Ett antal miljoner av våra skattepengar åt helvete. Tack för den!

Foliehatt!!

De är nog såpass desperata nu, att man bestämde sig för att ta tipset på allvar fast man inte kunde verifiera var det kom ifrån. De har inte mycket att gå på, och ju längre tiden går, destom mindre är sannolikheten att det här blir utrett.
Citera
2008-06-02, 19:29
Medlem
whateverwhats avatar
Nu har inte jag gått igenom alla 165 sidorna men undrar en sak..
Ingen har sett henne gå ut från lgh då hon ska ha försvunnit.. Vet man överhuvudtaget om hon var hemma alls då hon ska ha gått ur lgh? Vem mer än pv säger att hon gått ut? Hon kanske försvann mycket tidigare än vad som sagts? vilket då lägger mycket misstanke på pv, som kanske är avskriven från misstankar??

Det här kanske ni ältat redan massa men tänkte bara utifall om ni inte tänkt så...
Citera
2008-06-02, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whateverwhat
Nu har inte jag gått igenom alla 165 sidorna men undrar en sak..
Ingen har sett henne gå ut från lgh då hon ska ha försvunnit.. Vet man överhuvudtaget om hon var hemma alls då hon ska ha gått ur lgh? Vem mer än pv säger att hon gått ut? Hon kanske försvann mycket tidigare än vad som sagts? vilket då lägger mycket misstanke på pv, som kanske är avskriven från misstankar??

Det här kanske ni ältat redan massa men tänkte bara utifall om ni inte tänkt så...

Hej! inte alls tokigt tänkt, finns det något som binder henne till lägenheten tidigare, eller kunde hon gått ut tidigare? help så vi får det löst, är det någon som kommer ihåg hur det förhöll sig med tiderna??
Citera
2008-06-02, 22:05
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Hej! inte alls tokigt tänkt, finns det något som binder henne till lägenheten tidigare, eller kunde hon gått ut tidigare? help så vi får det löst, är det någon som kommer ihåg hur det förhöll sig med tiderna??
15.00 hemma hos mamman och lämnar blommor
15.30 går hem
16.00 chattar med mamman via MSN
19.00 skickar SMS svar angående träning till tjejkompis
19.35 loggar in på Potatisstan
20.30 Mamman ringer och får svaret att hon är ute av PV

Någon gång på eftermiddagen besvarar hon inte ett samtal på mobilen samt får ett SMS angående träning av tjejkompis

Lite knepigt att hon tar sig ut till mamman på eftermiddagen och bara är där i 30 minuter. Samtidigt när hon kommer hem så fortsätter dom att chatta via MSM. Varför stannade hon då inte längre hos mamman? På 30 minuter hinner man väl inte dricka många koppar kaffe? Känns som hon förberedde PV på ett "allvarligt" samtal, som också troligen resulterade i det "häftiga" grälet. Att vara sambo med PV var kanske inte hennes melodi, vilket hon kommit underfund med efter två veckor.
Senast redigerad av cynthia 2008-06-02 kl. 22:08.
Citera
2008-06-02, 22:20
Medlem
Ett tips till de som inte orkar läsa igenom hela tråden är att åtminstone läsa det första inlägget i tråden för där finns det en bra sammanfattning som innehåller det mesta av vad som framkommit i tråden.
Citera
2008-06-02, 22:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
20.30 Mamman ringer och får svaret att hon är ute av PV

Någon gång mellan 20.30 och 21 till och med. Men polisen bör väl rimligen ha en exakt uppgift för det samtalet.
Citera
2008-06-02, 22:47
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig

Det verkar minst sagt rörigt med tiderna i den här artikeln står det att hon pratade med sin mamma i telefon mellan klockan fem och sex och sedan chattade med henne på msn
http://www.gt.se/nyheter/1.1171641/synsk-hjalp-i-jakten
i en annan artikel stod det att hon inte svarade när mamman ringde på e.m och att hon bara försvann från msn. Det som är klart i det här fallet är att alla uppgifter som finns bygger på 2 personers berättelser, mammans och pojkvännens. Naturligtvis kan man se om det ringts till Nathalies telefon och hur länge det snackats men inte vilka som faktiskt snackat. Det kan ju vara så att pv ljuger om detta i fallet kanske mindre väsentliga saker. Han kan tex ha varit den som var inloggad på msn/potatisstan i Nathalies namn för att spionera på henne om han är den svartsjuka typen och kommit över lösenordet. Detta kanske han skäms för att uppge till polisen.

Polisen borde sätta åt de anhöriga bättre ändå tycker jag för det är ju så att i över 90% av alla dessa fall är det en eller flera anhöriga som är skyldiga till eventuellt brott. Om jag själv hade bråkat med min pv hade jag nog gått till morsan om det var i närheten. Fast jag hade absolut tagit med mig min mobiltelefon och väska (läste dessutom att Nathalie inte var den som lämnade mobil eller sin väska med smink och gick ut), då hade det varit troligare att jag lämnat nycklarna hemma om jag ändå trodde pv skulle vara där när jag kom tillbaka. OM det inte var så att min pv höll i väskan/mobilen och betedde sig aggresivt kanske för att han fått reda på att jag smsat eller ringt med andra killar eller kanske till och med skulle träffa ngn. Då hade jag nog tagit vad jag fick tag på och lämnat lägenheten och sagt att jag hämtar mina saker i morgon när han inte är där och roffat åt mig nycklarna.

Har själv varit i den situationen att ett ex betedde sig så aggresivt och hotfullt då vi grälade om ngt samtal på mobilen (han var sjukt svartsjuk) att jag sprang över till polisen då jag inte vågade ta mina saker inklusive mobilen utan sprang ut med endast pengar i fickan som jag hann roffa åt mig och nycklen till min egen lght.

Det hade varit intressant att veta om de hade en stormig relation kan pv ha blivit hotfull varför N bestämmer sig för att sticka och lämna mobil och väska? Kanske försöker hon springa över till mamman men blir ifattkommen av pv och det urartar helt. Tidpunkten kan ju ha varit senare än det framkommit, han kan tex ha stängt in henne i ngt rum och sagt att hon gått ut då mamman ringde senare och så smiter hon iväg på kvällen då det inte är en kotte ute i Alingsås som uppmärksammar henne. För hade hon gått ut vid 9-tiden borde någon ha sett henne.
Citera
2008-06-02, 22:48
Medlem
godzilla32s avatar
De som letar har minsann hittat en del prylar, 9 kassar!

http://www.gt.se/nyheter/1.1183596/nio-kassar-med-fynd-i-letandet-efter-nathalie
Citera
2008-06-02, 22:55
Medlem
just_a_girls avatar
Är det någon som vet om pv har vapen? Kan i så fall förklara pistolskotten som ngn hörde på natten bara några hundra meter från hennes föräldrahem. De finkammade visserligen om rådet sedan men det behöver ju inte betyda att vittnena hört fel angående kvinnoskrik och skjutning. Om det nu dessutom är flera sammstämmiga vittnen så är det ju ytterst intressant, kroppen kan ju ha flyttats efter skottlossningen.

Min teori är alltså att hon och någon antagligen pv bråkar hon springer ut han hinner ikapp henne vid berget innan föräldrahemmet och skjuter henne sedan dumpas kroppen i ngt närliggande vattendrag. Stämplar det hela som ett passion crime, vilket skulle vara motivet.
Citera
2008-06-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Är det någon som vet om pv har vapen? Kan i så fall förklara pistolskotten som ngn hörde på natten bara några hundra meter från hennes föräldrahem. De finkammade visserligen om rådet sedan men det behöver ju inte betyda att vittnena hört fel angående kvinnoskrik och skjutning. Om det nu dessutom är flera sammstämmiga vittnen så är det ju ytterst intressant, kroppen kan ju ha flyttats efter skottlossningen.

Min teori är alltså att hon och någon antagligen pv bråkar hon springer ut han hinner ikapp henne vid berget innan föräldrahemmet och skjuter henne sedan dumpas kroppen i ngt närliggande vattendrag. Stämplar det hela som ett passion crime, vilket skulle vara motivet.

"Skottlossningen" som någon hörde skedde på lördagen.
Citera
2008-06-02, 23:09
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
"Skottlossningen" som någon hörde skedde på lördagen.
Aj då ja det stämmer ju http://www.expressen.se/nyheter/1.1168798/har-horde-de-skriken

En annan teori skulle i så fall vara att hon blivit strypt i stundens hetta och dumpad ngnstans på natten
Citera
2008-06-03, 01:18
Bannlyst
Pistol?

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl

om det verkligen är pistolskott så borde man hittat hylsorna som slungas ut. Det är inte troligt att gm lyckades samla ihop dem i mörkret. Eller kan det ha varit en revolver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in