2008-05-19, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drsmuts
Jaha.. varför var dom så märkliga då ? Svartsjuka är ju ett motiv som ligger bakom mycket. I arboga kom det upp en kvinna från tyskland som mördade två barn pga av att hon var svartsjuk!

utförliga och specifika? Ja nån skriver ju att han kanske satt och kollade på tv och att pengarna låg i ett kuvert. Det är ju oxå utförliga och specifika spekulationer.

Jag tror det är pojkvännen. men jag ville bara vädra lite andra tankar å ideer. Dessutom fick jag ju med alla ting som ni diskuterat fram och tillbaka. Varför hon inte sa vart hon gick, varför hon bara tog pengar och nycklar och lämnade skorna.

Det kändes bara lite långsökt och lite väldigt psykotiskt att döda någon för något dylikt, men sjukare grejer har ju inträffat så. Får direkt associationer till den där grejen med 2 tjejer och 2 killar som träffats via lunarstorm och sen blev det kallblodigt mord på hallandsåsen.
Citera
2008-05-19, 21:45
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
När det gäller närmiljön så gick länskriminalen ut med spårhundar tidigare idag! Så vi får utgå ifrån att den biten är säkrad!
De spårade tydligen till mammans boende och skallade högt när hon rapade.
Mystiskt.
Citera
2008-05-19, 22:01
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
De spårade tydligen till mammans boende och skallade högt när hon rapade.
Mystiskt.
Läste oxå det i GP.
Citera
2008-05-19, 22:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Läste oxå det i GP.

Länk?
Citera
2008-05-19, 22:10
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polisen gått igenom huset där dom bor. Kollat upp vindsförråd och källarskrymmslen samt sopnedkast.
Minns jag inte fel så var det ett fall där offret låg inrullad i en matta i en källare en tid utan att upptäckas.
Låter heller inte troligt att hon tagit en kvällspromenad utan jacka och skor.
Snarare har nog något hänt i huset eller närmiljö.
Hur ser närmiljön ut?
En gågata(som där hon bor korsas av en mindre gata med lite trafik) med butiker i småstadsmiljö,mycket folk i rörelse dagtid,på kvällen kan det däremot vara helt dött.Inga höga hus,ett par på max tre våningar om man inte räknar in gatuplan.Men de flesta är lägre.Polisen har väl säkert gått igenom alla utrymmen i huset.

Det pratas enormt,står man still i en kassakö så hör man garanterat någon prata om "vem som gjort det".Enormt obehagligt alltihop-hoppas så att hon hittas oskadd inom de närmsta dygnen.Även om jag inte finner det särskilt troligt
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-19 kl. 22:28.
Citera
2008-05-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Jo, och det var ett rejält pådrag för att leta henne. Det var iofs inte så att man befarade brott tror jag.

Hon (Nathalie) kanske var sviiinförbannad på killen som tyckte att de skulle använda pengarna till att köpa ett wii, tog med sig pengarna i fickan av ren ilska och sen bröt hon ihop när hon väl kommit en bit från hemmet.

Av hänsyn till personen som är försvunnen brukar massmedia/polis dessutom vara förtegen om eventuella psykiska besvär hos försvunna personer, man vet ju aldrig om_de mot all förmodan dyker upp trots ett förmodat självmord t ex. Och vid självmord hör det väl till en tyst pressetik att även då hålla tyst om just det.

Tycker nog också vi fått en del insinuationer som kan tyda på just problem av olika slag hos den försvunna, även om mamman givetvis vill vara 100% lojal mot dottern och framställa henne så fördelaktigt som möjligt. Dels att vännen antyder att hon brukade må dåligt ibland. Dels att Nathalie uppges ha rusat ut i ett upprört tillstånd. Jag tror inte det är helt vanligt att folk som är stabila i grunden rusar ut ur bostaden då de är upprörda. Däremot kan det tyda på en typ av person som reagerar häftigt och kan göra vissa överilade saker ibland.
Citera
2008-05-19, 22:34
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
Varför detta tjat om att hon inte hade skor. Artiklarna jag läst har det stått att hon stack hemifrån utan mobil, ytterjacka och plånbok. Har inte sett något om skor.

Det står under signalementet, eventuellt skor.
Citera
2008-05-19, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Tycker nog också vi fått en del insinuationer som kan tyda på just problem av olika slag hos den försvunna, även om mamman givetvis vill vara 100% lojal mot dottern och framställa henne så fördelaktigt som möjligt. Dels att vännen antyder att hon brukade må dåligt ibland. Dels att Nathalie uppges ha rusat ut i ett upprört tillstånd. Jag tror inte det är helt vanligt att folk som är stabila i grunden rusar ut ur bostaden då de är upprörda. Däremot kan det tyda på en typ av person som reagerar häftigt och kan göra vissa överilade saker ibland.

Vad är det för indikationer. Har pratat med en som skriver om fallet och enligt honom har polisen sagt att det "absolut inte" finns tidigare depressioner, självmordstankar eller självmordsförsök i bakgrunden. Detta är en förutsättning för att man ska göra en ettantopp av det.

Har någon utomstående sagt att hon rusade ut? Hon kanske bars ut istället?
Citera
2008-05-19, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vad är det för indikationer. Har pratat med en som skriver om fallet och enligt honom har polisen sagt att det "absolut inte" finns tidigare depressioner, självmordstankar eller självmordsförsök i bakgrunden. Detta är en förutsättning för att man ska göra en ettantopp av det.

Har någon utomstående sagt att hon rusade ut? Hon kanske bars ut istället?

Du har pratat med en som skriver om fallet och troligtvis är journalist? Som vet med säkerhet att ingen psykisk ohälsa är aktuell?

Det står i gp och fler medier att hon rusade ut eftersom hon var i ett upprört tillstånd vid tidpunkten.
Citera
2008-05-19, 23:10
Medlem
cynthias avatar
Klockan 20.00 på torsdagen ringer mamman till henne och får svaret att hon har gått ut.

Enligt uppgfter har hon lämnat hemmet i upprört tillstånd.

Hon loggade in på potatissajten kl 19.35.

Hittade följande inlägg från henne:

Till en kille som önskade henne grattis på födelsedan några dagar tidigare:

Citat:
offentligt Tor 15/05 kl 19:36
tack din pruttkorv =)

Till en tjejkompis som frågade om hon haft kul fredagen innan.

Citat:
offentligt Tor 15/05 kl 19:36
danke! jodå de va riktigt kul faktiskt för en gångs skull haha,, hade du skojs då? =)
Av dom här inläggen tycker jag inte hon verkar speciellt upprörd. Vad kan pojkvännen ha gjort som fick henne att blir upprörd? Inom loppet av några minuter stort gräl och hon lämnar lägenheten. Svartsjuk av att hon chattar med andra killar?
Citera
2008-05-19, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Klockan 20.00 på torsdagen ringer mamman till henne och får svaret att hon har gått ut.

Enligt uppgfter har hon lämnat hemmet i upprört tillstånd.
Hon loggade in på potatissajten kl 19.35.

Hittade följande inlägg från henne:
Till en kille som önskade henne grattis på födelsedan några dagar tidigare:

Till en tjejkompis som frågade om hon haft kul fredagen innan.

Av dom här inläggen tycker jag inte hon verkar speciellt upprörd. Vad kan pojkvännen ha gjort som fick henne att blir upprörd? Inom loppet av några minuter stort gräl och hon lämnar lägenheten. Svartsjuk av att hon chattar med andra killar?

Det märks inte i enkla konversationer utan någon direkt dialog om en person mår dåligt eller inte. Det är ju bara snabba svar på en community bekanta emellan.
Citera
2008-05-19, 23:15
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Eh, seriöst? Är du dum på något sätt?

Det är inte direkt ovanligt att tjejer vill bli undersköterskor eller jobba inom vården. Inte heller att fundera och vara osäker i den åldern. Bara för att du tycker att det är "deprimerande" att jobba inom äldreomsorgen, så innebär det inte att det faktiskt är det. För övrigt står det att hon vill bli läkarsekreterare på en community, sjuksköterska på en annan osv, och det krävs åtminstone ett års utbildning för det det första och en flerårig för det andra.

Om man har blivit firad på sin 20 års dag med kalas, uppvaktning och presenter hör det väl bara till god ton att tacka för firandet och uppskatta familjens vänliga gester.

Blev inga frivol ter på denna aspekt... Tack du verkar vara en vänlig själ...

Har aldrig påstått att det är ovanligt att vilja bli undersköterska... eller att fundera på framtiden om vad man vill göra. Det som jag la fram till diskussion var att hon inte redan nu var undersköterska... då många tjejer vill bli det och läser då omvådnadsprogrammet direkt efter 9an

vilket hon tydligen inte hade gjort...

det skulle kunna tyda på att hon hade problem i skolan... jag påstår inte att hon hade det, utan kastar fram en tes och sedan är det något för forumet att bena i.

Men som du säger, många vet inte vad de vill bli... sure, visst är det så... då var min tanke. Har hon inte betyg att gå vidare mot sjuksyster eller dyligt måste hon gå om gymnasiet för uppnå sin dröm...

Skulle hon haft problem i skolan skulle det kunna öppna mängder med dörrar för spekulation, vilket många redan tagits upp, knark, tidigare skumma pojkväner, lån m.m.

Att tacka sin mor för kalaset... klart att de är vanlig hyvs... men de flesta som gör det försvinner inte spårlöst dagen efter...

Brukade hon spontant komma hem med blommor???

Men du hade iaf rätt att jag tycker att äldreboenden är deprimerande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in