Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Eh, seriöst? Är du dum på något sätt?
Det är inte direkt ovanligt att tjejer vill bli undersköterskor eller jobba inom vården. Inte heller att fundera och vara osäker i den åldern. Bara för att du tycker att det är "deprimerande" att jobba inom äldreomsorgen, så innebär det inte att det faktiskt är det. För övrigt står det att hon vill bli läkarsekreterare på en community, sjuksköterska på en annan osv, och det krävs åtminstone ett års utbildning för det det första och en flerårig för det andra.
Om man har blivit firad på sin 20 års dag med kalas, uppvaktning och presenter hör det väl bara till god ton att tacka för firandet och uppskatta familjens vänliga gester.
Blev inga frivol ter på denna aspekt... Tack du verkar vara en vänlig själ...
Har aldrig påstått att det är ovanligt att vilja bli undersköterska... eller att fundera på framtiden om vad man vill göra. Det som jag la fram till diskussion var att hon inte redan nu var undersköterska... då många tjejer vill bli det och läser då omvådnadsprogrammet direkt efter 9an
vilket hon tydligen inte hade gjort...
det skulle kunna tyda på att hon hade problem i skolan... jag påstår inte att hon hade det, utan kastar fram en tes och sedan är det något för forumet att bena i.
Men som du säger, många vet inte vad de vill bli... sure, visst är det så... då var min tanke. Har hon inte betyg att gå vidare mot sjuksyster eller dyligt måste hon gå om gymnasiet för uppnå sin dröm...
Skulle hon haft problem i skolan skulle det kunna öppna mängder med dörrar för spekulation, vilket många redan tagits upp, knark, tidigare skumma pojkväner, lån m.m.
Att tacka sin mor för kalaset... klart att de är vanlig hyvs... men de flesta som gör det försvinner inte spårlöst dagen efter...
Brukade hon spontant komma hem med blommor???
Men du hade iaf rätt att jag tycker att äldreboenden är deprimerande...