2008-05-31, 12:43
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Det verkar röra sig lite idag trots allt! Kanske finns det något att hämta här? http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=424150

Länsväg 180 återkommer i utredningen!
Tidigare tips har ju inte lett till något men det verkar ju som att det trots allt ligger något i detta.
Citera
2008-05-31, 12:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
Länsväg 180 återkommer i utredningen!
Tidigare tips har ju inte lett till något men det verkar ju som att det trots allt ligger något i detta.

Om det nya vittnesmålet stämmer så säger min intution mig att det är här de ska söka
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=sandhult
Hemsjön, Skäresjön, och området kring Skogshyddan.

i vatten och mark.
Senast redigerad av Pythia_88 2008-05-31 kl. 13:15.
Citera
2008-05-31, 13:15
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om det nya vittnesmålet stämmer så säger min intution mig att det är här de ska söka

i vatten och mark.
Kan ju gott stämma,det ligger ju längs väg 180 dessutom,Sandhult är så litet att det i princip bara är några gårdar,hus,busshållplats,kyrka och bensinstation.Kanske blev hon upplockad strax utanför Alingsås och sedan dumpad längre bort mot Borås.Hela sträckan från Alingsås mot Borås är ödslig,det ligger ett par småsamhällen(Sandhult och Hedared),men i övrigt är det fyra mil av skogar,gårdar,skogsvägar och sjöar.
edit:
I GP står det att det söks i ett avspärrat område mellan Hedared och Sandhult.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-31 kl. 13:20.
Citera
2008-05-31, 13:19
Bannlyst
Hur går det för Er? Vad har Flashbacks UtredningsTekniska KriminalRotel kommit fram till?
Citera
2008-05-31, 13:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Hur går det för Er? Vad har Flashbacks UtredningsTekniska KriminalRotel kommit fram till?

Utredningen är inne i ett känsligt läge just nu. Kan inte säga något. När vi har något att delge så kommer vi göra det.

Edit: Nej, ärligt talat så tror jag inte att det där tipset, som Aftonbladet och Expressen basunerar ut, är värt så mycket.
Senast redigerad av Troian 2008-05-31 kl. 13:30.
Citera
2008-05-31, 13:37
Medlem
Troians avatar
Dock lovande (är det rätt ordval?) om det stämmer som Expressen skriver att polisen har spärrat av ett område. Det tyder på att det är ett ganska exakt tips?
Citera
2008-05-31, 13:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Även DN skriver om det nya tipset.

- Vi fick in ett anonymt tips sent i går eftermiddag eller kväll med uppgifter som gör att vi nu söker längs länsväg 180 mellan Hedared och Sandhult, berättar Frans Dahlén vid länskommunikationscentralen i Västra Götaland.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=775172
Citera
2008-05-31, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utredningen är inne i ett känsligt läge just nu. Kan inte säga något. När vi har något att delge så kommer vi göra det.

Edit: Nej, ärligt talat så tror jag inte att det där tipset, som Aftonbladet och Expressen basunerar ut, är värt så mycket.

Men du, GW, kan du inte berätta lite om de tipsen? Har tråden avancerat ngt, eller är det mest snillen spekulerar? För du tvingar väl inte mig att behöva läsa igenom tråden, där jag valde att dra mig ur - då flera av SKLs Personal, samt ledningen på Rikskrim, envist hävdade att hon kanske tagit bilen och fläskat in i en bergvägg, då det var en vanlig självmordsmetod.
Citera
2008-05-31, 13:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Dock lovande (är det rätt ordval?) om det stämmer som Expressen skriver att polisen har spärrat av ett område. Det tyder på att det är ett ganska exakt tips?

Nu hoppas vi bara på att Polisen inte gör några misstag så att ev bevis förstörs, däckspår bla.
Citera
2008-05-31, 13:44
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hemsjön, Skäresjön, och området kring Skogshyddan.

i vatten och mark.

Det beror ju på vad som hänt...

Det första vittnet såg en kvinna som liknade N på Boråsvägen 20 över 8 på torsdagskvällen.
Iaktagelsen gjordes om jag förstått det hela rätt precis i utkanten av Alingsås.

Detta gjorde polisen tveksamma eftersom det inte gick att ta sig dit på den korta tid från det att N uppgavs ha lämnat sin bostad.

Den nya iaktagelsen är gjord mycket längre från Alingsås men det står inte exakt vid vilken tidpunkt.

Uppgiften om när N lämnade bostaden kommer från PV
- är han skyldig till "försvinnandet" kan han ha lagt en dimridå
- är han oskyldig kan han ha svårt att ange exakt tidpunkt när hon stack

En GM som N ev. råkat ut för på Boråsvägen kan vara en våldsam typ men det kan oxå vara så att hon blivit påkörd.

GM har i panik lagt henne i kofferten och stuckit mot Borås.
Under resan har en massa tankar kört runt i huvudet och efter en stund har denne beslutat sig för att göra sig av med kroppen.

Det nya vittnet har kanske sett någon stå parkerad vid sidan av vägen eller en bit in i skogen som uppfört sig skumt. Sett någon som dumpat något i skogen eller liknande.
Citera
2008-05-31, 13:54
Medlem
Citat:

Håller med dig, det låter "ovanligt intressant". Man kan ju fundera på om det anonyma vittnet har hållt sig tyst i två veckor, eller om det är mer nyligen personen sett vad den nu har sett.

Med den typen av information bör vi få ytterligare uppdatering från polisens sida under dagen, eller?
Citera
2008-05-31, 13:55
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
Det beror ju på vad som hänt...

Det första vittnet såg en kvinna som liknade N på Boråsvägen 20 över 8 på torsdagskvällen.
Iaktagelsen gjordes om jag förstått det hela rätt precis i utkanten av Alingsås.

Detta gjorde polisen tveksamma eftersom det inte gick att ta sig dit på den korta tid från det att N uppgavs ha lämnat sin bostad.

Den nya iaktagelsen är gjord mycket längre från Alingsås men det står inte exakt vid vilken tidpunkt.

Uppgiften om när N lämnade bostaden kommer från PV
- är han skyldig till "försvinnandet" kan han ha lagt en dimridå
- är han oskyldig kan han ha svårt att ange exakt tidpunkt när hon stack

En GM som N ev. råkat ut för på Boråsvägen kan vara en våldsam typ men det kan oxå vara så att hon blivit påkörd.

GM har i panik lagt henne i kofferten och stuckit mot Borås.
Under resan har en massa tankar kört runt i huvudet och efter en stund har denne beslutat sig för att göra sig av med kroppen.

Det nya vittnet har kanske sett någon stå parkerad vid sidan av vägen eller en bit in i skogen som uppfört sig skumt. Sett någon som dumpat något i skogen eller liknande.

Kan vara en teori, dock vidhåller jag att hon bestämt träff med GM som bor i anslutning till Alingsåsområdet. Har hon berövats livet så har det skett i GM:s bostad därpå har GM gjort sig av med N:s kropp på en plats som GM är väl bekant med. GM frekventerar säkerligen väg 180 ofta och känner väl till småvägar i området. ( hoppas ändå att hon fortfarande är vid liv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in