2008-05-21, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Hank kan ju delta på andra sätt som att sätta upp efterlysningslappar runt om i tätorten, men inte heller det verkar vara intressant att göra.

Ärligt, vet du något om vad han gjort eller inte för att hitta henne?
Citera
2008-05-21, 18:17
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det var i lördags och inte från lägenheten, läs mer här:
http://www.gt.se/nyheter/1.1168798/har-horde-de-skriken
Okej,men det är ändå märkligt att man inte ringer DIREKT om man hör skottlossning och skrik Jag ger inte mycket för de här "vittnena",alla träder de fram med vad som verkar vara efterkonstruktioner ,snart har väl någon sett henne i Kapstaden.

Efterlysningslappar är redan uppsatta överallt,förmodligen av mamman eftersom det är hennes kontaktuppgifter på dem.Fler vore väl onödigt att sätta upp.
Citera
2008-05-21, 18:18
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Om du åker 3.5 mil bort så är det inte mycket du kan göra därifrån.
Citera
2008-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
"Vittne" har trätt fram igen och hört skottlossning och skrik enligt löpsedel(läste det på hemvägen).Om allt detta ska ha hörts från lägenheten är det märkligt att ingen ringde direkt till polisen,huset är av trä(förmodligen lyhört som bara den) och det finns bara tre lägenheter i hela huset,bara butiker i bottenplan.Dessutom hörs det bra ut på gatan om det kommer höga ljud från någon lägenhet.

Som någon redan nämnt var detta i anslutning till Härsberget/skogen. Dock kan man fundera över hela grejen med en eventuell skottlossning. Hade så varit fallet, så hade folk i närområdet (Stockslycke med mera) naturligtvis hört detta och ringt polisen. Min kollega och kamrat som sitter bredvid mig, och bor i området, var hemma hela helgen och har inte hört något som ens skulle kunna liknas vid skottlossning.

Effektsökeri och greppande efter halmstrån som jag ser det.
Senast redigerad av merzog 2008-05-21 kl. 18:23. Anledning: och bor i området
Citera
2008-05-21, 18:24
Medlem
Troians avatar
Citat:

Han kanske sover i Herrljunga, men befinner sig i Alingsås på dagarna. Pendlar lite. Kan vara trist vara ensam när ens sambo är spårlöst försvunnen.
Citera
2008-05-21, 18:26
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han kanske sover i Herrljunga, men befinner sig i Alingsås på dagarna. Pendlar lite. Kan vara trist vara ensam när ens sambo är spårlöst försvunnen.
Möjligt. Samtidigt lite mysko att hennes kompisar och mamma framträder i tidningar och berättar om sökandet och han är knäpp tyst.
Citera
2008-05-21, 18:27
Bannlyst
Citat:

Det finns kanske inte så mycket att göra heller? En människa orkar inte hur mycket som helst, varken psykiskt eller fysiskt. Att han är hemma hos sina föräldrar nu är i det närmsta helt naturligt. Han är 20 år gammal, hans flickvän är försvunnen sen x antal dagar tillbaka och han är den sista som anses ha sett henne i livet. Att han skulle vara ute och söka 24/7 i en vecka är helt orimligt. Det är ju anordnat från polis och räddningsman hur det hela går till, han kan inte planlöst gå omkring och söka efter henne hur han vill. Förmodligen har han inte heller någon extrem lust att hitta sin flickvän dödad på ett eller annat sätt ute i naturen, för levande lär hon ju inte vara vid det här laget.

Du vet inte heller om han faktiskt deltagit i sökandet, eller om han endast suttit och häckat i sin familjs hus sen hon försvann.

För övrigt tror jag precis som någon annan redan sagt att han blivit avrådd från att delta i sökandet av antingen polis på plats, eller sin advokat om han har någon.
Citera
2008-05-21, 18:31
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Möjligt. Samtidigt lite mysko att hennes kompisar och mamma framträder i tidningar och berättar om sökandet och han är knäpp tyst.

Om du tänker efter så är det väl egentligen inte så konstigt om han är tyst i media? Om vi nu ponerar att det är han (nästintill bekräftat) som tagits in till förhör, så är det nog ganska olämpligt om han uttalar sig i media. Därefter så får vi sätta lite förståelse till hans ålder...om jag går till mig själv som ändå är 30, så skulle jag nog bli mer än knäckt om min sambo försvann spårlöst. Det är mycket möjligt att jag inte skulle ha krafter till att aktivt söka genom att gå med i skallgång os v. Sen som någon redan nämnt, så kan det ju hända att han är i Alingsås när han inte sover, och om han nu vill hem till sina föräldras trygga boning..så är väl det inte så konstigt?
Citera
2008-05-21, 18:33
Medlem
Citat:

Men om han ÄR misstänkt så är det väl inte så bra att skylta med namn & foto?
Citera
2008-05-21, 18:33
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Som någon redan nämnt var detta i anslutning till Härsberget/skogen. Dock kan man fundera över hela grejen med en eventuell skottlossning. Hade så varit fallet, så hade folk i närområdet (Stockslycke med mera) naturligtvis hört detta och ringt polisen. Min kollega och kamrat som sitter bredvid mig, och bor i området, var hemma hela helgen och har inte hört något som ens skulle kunna liknas vid skottlossning.

Effektsökeri och greppande efter halmstrån som jag ser det.

fast i min erfarenhet, behöver ju inte skottlossning höras sådär överdrivet mycket, det kan ju vara så att de som hört det varit i perimetern som det hände,i eller att vinden legat på rätt håll osv. Jag har själv blivit beskjuten av ett gäng paranoida pundare en gång, men hörde inte direkt något som "verkade som skottlossning", men jag kände det när kulorna ven över mitt huvud....
Senast redigerad av MegaSkurt 2008-05-21 kl. 18:38.
Citera
2008-05-21, 18:36
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

Det första man gör är väl att ringa runt till alla man vet känner henne, och kolla om hon är där, och det har han garanterat gjort, blir det sen natt och hon inte kommer hem, geee, hade min sambo inte kommit hem från jobb och inte svarat i mobben hade jag ringt snuten nästan direkt, man kan ställa klockan efter henne....

Citera
2008-05-21, 18:40
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det första man gör är väl att ringa runt till alla man vet känner henne, och kolla om hon är där, och det har han garanterat gjort,
Men det är ju det han inte har gjort. Kompisen som skulle besöka henne på torsdagen blev ju uppringd av mamman först på fredagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in