2008-05-29, 13:32
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
"Mjörn är 55 km2 stor och har ett maximalt djup på 48 m."

Kanske en überdum tanke men... Om vi utgår ifrån att hon är död och dumpad i vatten, kan hon inte ha kommit halvvägs till Lerum vid det här laget? Mjörn är ju rätt så stor så det kan ta lång tid innan någon hittar henne.

Har hon blivit mördad så har någon grävt ner henne. Någon med god lokalkännedom. I den värsta av alla världar har någon grävt ner henne i marken under ett pågående bygge där man närmsta tiden har gjutit en betonggrund.
Då kommer hon aldrig bli funnen.
Att PV skulle vara gärningsman och att dråpet/mordet skett i bostaden är uteslutet. Att frakta ett lik gör man inte hur lätt som helst.
Teorin att hon stämt träff med sin gärningsman ligger närmast till hands.
Ingen vettig 20-åring liftar i dagsläget.
( vill dock tillägga att jag i djupet av mitt hjärta hoppas att hon är vid liv)
Citera
2008-05-29, 14:24
Medlem
David Pruttons avatar
Som redan nämnts är ju Mjörn ett skapligt stort vattendrag, finns även en hel del andra tänkbara dumpningsplatser....
Dels området från Alingsås ut mot Hjälmared, men även motsatt sida av stan, mycket ensliga vägar och skogspartier ut mot Sollebrunnshållet.

Att gömma undan själva kroppen är nog ingen svårighet alls, Alingsås är inte så tätbefolkat och bara en bit utanför stan är att betrakta som rena vischan.

Hade PV tillgång till bil så är han "mitt" huvudspår än, för många oklarigheter kring N:s försvinnande annars.

Jag tror polisen vet bra mycket mer än vad det gått ut med, men självklart måste kroppen hittas för att kunna gå vidare...
Senast redigerad av David Prutton 2008-05-29 kl. 14:31.
Citera
2008-05-29, 14:55
Medlem
KrutOlles avatar
Jag tror att den kan vara som i Engla fallet att hon mött en helt okänd person, något har hänt. Låter helt otroligt men va ska man tro ??
Citera
2008-05-29, 15:00
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrutOlle
Jag tror att den kan vara som i Engla fallet att hon mött en helt okänd person, något har hänt. Låter helt otroligt men va ska man tro ??

Tja, eftersom mördaren är bekant med offret i 99 fall av 100 så ska man nog inte tro det i alla fall.
Citera
2008-05-29, 16:09
Medlem
Dove of Peaces avatar
Jag, precis som många andra här på FB tycker att detta fall är väldigt mystiskt eftersom så lite information har kommit fram.

N kan ju inte ha gått upp i rök men det är ju precis vad hon verkar ha gjort.

Någon/några måste veta mycket mer om detta...

Går inga rykten på stan om vad N råkat ut för?
Finns det inga konstiga typer i trakten som kan misstänkas ligga bakom?

Verkar inte vara någon på FB som känner PV eller N särskilt bra.

Håller med snorig om att mer borde gå att luska fram om vad som hänt.
Citera
2008-05-29, 16:13
Medlem
Äsch det verkar ha varit helt fel, en olycka som hände idag...
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-29 kl. 16:17.
Citera
2008-05-29, 16:17
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Äsch det verkar ha varit helt fel...
Tja, det verkar hastigt skrivet både i A-tidningen och GT. Får intrycket att det är något som dröttat i, men varför då polis på plats?

Citat:
Polisen hittade på torsdagseftermiddagen en kropp vid Vattenpalatset.
- Vi har polis på plats, säger inre befäl i Alingsås.
Citera
2008-05-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Tja, det verkar hastigt skrivet både i A-tidningen och GT. Får intrycket att det är något som dröttat i, men varför då polis på plats?

Ja det var helt fel, den döde är en man enligt Alingsåstidning.se.
Citat:
En man upptäcktes i Säveån vid 15.30-tiden på torsdagen, och kunde dras upp efter en stund.

Mannen sågs vid Brunnsparken, nedanför vattenfallet, enligt SOS Alarm. Räddningstjänsten ryckte ut, drog upp honom och konstaterade att han var död.
Citera
2008-05-29, 16:21
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Du har rätt det var inte hon. Ska vara en man enligt uppgifter. PV som är ute och dyker?

http://www.alingsastidning.se/kategori.asp?id=1380&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2008-05-29, 16:26
Medlem
cynthias avatar
Kan det vara GM som tagit livet av sig? Vad är sannolikheten för en sån här händelse så kort tid efter NJs försvinnande? Småorter brukar sällan ha så här mycket "händelser" inom så kort tidsintervall.
Citera
2008-05-29, 16:45
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Vad är sannolikheten för en sån här händelse så kort tid efter NJs försvinnande?
100% är min gissning.
Citera
2008-05-29, 17:26
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Enligt polisen var mannen 61 år gammal.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=423781

Låter lite för gammalt för att vara GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera