2008-05-20, 23:25
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Det är i så fall viktigt att FB tar patent på ordet 'böglyft'. Vi borde ändra startsidans banner till "Flashback Forum- home of the böglyft".
Skall på ett avslappnat och naturligt sätt försöka få in ordet 'böglyft' i en konversation på arbetsplatsen imorgon. Det får bli morgondagens uppgift och jag uppmanar er andra att göra detsamma.
Det är väldigt viktigt. Kanske som en variant på 'tar du den i tvåan?'
Citera
2008-05-20, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fraternité
Det är väldigt viktigt. Kanske som en variant på 'tar du den i tvåan?'

Orden skämtstånd och böglyft kommer nog att ta över "tar du den i tvåan" som synonymer med FB.
Citera
2008-05-20, 23:47
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Orden skämtstånd och böglyft kommer nog att ta över "tar du den i tvåan" som synonymer med FB.

Det tror jag nog, "Tar du den i tvåan?" har dessutom börjat att bli hatat.

ONT: Jag tror fortfarande stenhårt på att killen som utför böglyftet är finsk.
Citera
2008-05-21, 00:13
Medlem
klotys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
Ett par sidor bak i tråden misstänkte någon att bilden var tagen i Flogsta (ett sunkigt studentområde i Uppsala, för er som inte vet). Troligtvis kan vi släppa det spåret eftersom studentrummen har slitna linoleummattor och inte det snygga parkett-/tarkettgolv som syns på bilden.

Hmmph, okey.

Jag som hoppades på att det kunde leda nånstans...
Citera
2008-05-21, 00:24
Bannlyst
hm bäraren har ju nånslags förlovningsring eller liknade på de högra lillfingret...
Citera
2008-05-21, 01:07
Moderator
evilhoneys avatar
Men för fan! Fortfarande inga nyheter här. Jag är ju så nyfiken på det här fenomenet. Jag vill läse en lång intervju med dessa män, hur kom de på böglyftet? Var det verkligen ett skämtstånd eller är det äkta?
Så många frågor!
Citera
2008-05-21, 01:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Men för fan! Fortfarande inga nyheter här. Jag är ju så nyfiken på det här fenomenet. Jag vill läse en lång intervju med dessa män, hur kom de på böglyftet? Var det verkligen ett skämtstånd eller är det äkta?
Så många frågor!

Jag ser mig som en ganska fördomsfri och kanske till och med lätt liberal typ, men i min värld är detta lite över gränsen för vad polare skulle göra, hur nära de än är och vilka droger som än är inblandade.
Så jag tror iaf att de är ett par, för spontant: känner NI någon som skulle komma på tanken att göra nåt sånt här, även under influensen av diverse droger?
Jag gör det inte iaf...tror jag.

(Eller så är jag bara gammal och fördomsfull och totalt o-metrosexuell...so be it.)
Citera
2008-05-21, 01:32
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag ser mig som en ganska fördomsfri och kanske till och med lätt liberal typ, men i min värld är detta lite över gränsen för vad polare skulle göra, hur nära de än är och vilka droger som än är inblandade.
Så jag tror iaf att de är ett par, för spontant: känner NI någon som skulle komma på tanken att göra nåt sånt här, även under influensen av diverse droger?

(Eller så är jag bara gammal och fördomsfull och totalt o-metrosexuell...so be it.)
Jo, ska jag vara ärlig har jag nog en hel del polare som skulle kunna få för sig något dylikt på fyllan. De är totalt hetero men inte främmande för att ha kukkontakt, fast på skämt, nä rde är fulla/rökta/whatever.
Citera
2008-05-21, 01:37
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jo, ska jag vara ärlig har jag nog en hel del polare som skulle kunna få för sig något dylikt på fyllan. De är totalt hetero men inte främmande för att ha kukkontakt, fast på skämt, nä rde är fulla/rökta/whatever.

...och med det reviderar jag direkt om teorin till att de INTE är ett par utan polare till evilhoney!
Kan du fråga dem vad de tänkte på?

Citera
2008-05-21, 01:44
Medlem
Citat:

Svar: Ja. Det gör jag. Och det endast efter alkoholintag. Eller kanske enbart hash...vilket är ännu lättare rus.
Citera
2008-05-21, 01:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
...och med det reviderar jag direkt om teorin till att de INTE är ett par utan polare till evilhoney!
Kan du fråga dem vad de tänkte på?

Tyvärr inte, det hade varit kul att komma med lösningen på historien. Däremot kommer jag visa bilden för nämnda kompisar nästa gång de är på lyset och försöka få dem att ställa upp på en likdan bild! =)
Citera
2008-05-21, 02:06
Medlem
Vicis avatar
Jag skulle mer än gärna betala för att höra konversationen innan bilden togs.

"Du, jag har tänkt på en grej.."

Dock ser det ut som en "allak" stol från IKEA i bakgrunden. Och den stolta bäraren verkar ha en stor tatuering. Mitt förslag i denna förundersökning är följande; Printa ut en bild(er) på "böglyftet" och i sann CSI-anda gå till era lokala tatuerare för att om möjligt få fram identitet och/eller område där vi kan fokusera spaningen.

Edit: Vet inte om någon har upptäckt det innan men har inte "lyftaren" färgat håret från rött till svart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in