• 1
  • 2
2008-05-17, 19:38
Medlem
asdfowkws avatar
hej har en frmodligen snodd powerbook g4 och kommer inte in fr jag kan inte lsenordet hur gr jag ? hur kan man formatera eller terstlla lsenordet ? jag r van vid pc.. Snabba svar tack
2008-05-17, 19:44
Medlem
semafors avatar
1) Du r ett svin utan moral och heder.

2) Stt in en installationsskiva med OSX och installera om OS.
2008-05-17, 20:04
Medlem
Smeks avatar
Det man inte har, det tar man.
Stt in en installationsskiva och installera om OS.
2008-05-17, 20:20
Medlem
asdfowkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smek
Det man inte har, det tar man.
Stt in en installationsskiva och installera om OS.

okej jag har laddat ner och brnnt ner Mac OS x Panther heter det tydligen och jag stter i skivorna (filtypen r .dmg) men det nda som hnder r att den har den inne i 3-6 sekunder sen spottar den ut.. som sagt s vet jag ingenting om mac eller hur man bootar dem eller ntt.
2008-05-17, 20:36
Medlem
1. Hller med semafor

2. Se till att du brnner skivorna ordentligt, r inte sker hr men br det inte vara som med iso-filer att man inte kan brnna sjlva filen till skivan utan man mste gra en skiva av filen s.a.s.

3. hll in knappen C nr du slr p datorn fr att boota frn skivan.
2008-05-17, 21:35
Bannlyst
Fr att du ska kunna brnna en bootbar installationsskiva p en Windows maskin mste du frst konvertera .dmg filerna till .iso.
Detta kan du gra med ett litet program som du finner hr:

http://vu1tur.eu.org/tools/

Det kan frresten vara lite knepigt, skulle inte frvna mig om du fr sitta och kmpa med detta hela natten.

Lycka till.
2008-05-17, 21:36
Medlem
asdfowkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <AS>
1. Hller med semafor

2. Se till att du brnner skivorna ordentligt, r inte sker hr men br det inte vara som med iso-filer att man inte kan brnna sjlva filen till skivan utan man mste gra en skiva av filen s.a.s.

3. hll in knappen C nr du slr p datorn fr att boota frn skivan.

Okej Okej JAG R ETT SVIN UTAN MORAL.. w/e

s jag ska alts "packa upp" .dmg filen som med en .iso fil och sen brnna om jag har frsttt det rtt ska frska med det.
2008-05-17, 21:45
Medlem
CenkAslans avatar
Varfr inte sno en dator du behrskar nsta gng, om du nu inte ids kpa som vi andra, ditt avskrde?
2008-05-17, 22:06
Medlem
Frkastlig Tants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenkAslan
Varfr inte sno en dator du behrskar nsta gng, om du nu inte ids kpa som vi andra, ditt avskrde?

Av allt att dma har han ftt kpa den fr en billig penning.

nskar att jag kunde hjlpa dig, men jag blev lockad hit av trdtiteln.
2008-05-17, 22:07
Medlem
omdetfinnss avatar
han kanske kpt en stulen dator?

han behver ju inte ha stulit den sjlv... om det nu r bttre
2008-05-17, 22:09
Bannlyst
G till nrmaste polisstation, dr finns installationsskivor att lna till snodda datorer.
2008-05-17, 22:18
Medlem
asdfowkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Fr att du ska kunna brnna en bootbar installationsskiva p en Windows maskin mste du frst konvertera .dmg filerna till .iso.
Detta kan du gra med ett litet program som du finner hr:

http://vu1tur.eu.org/tools/

Det kan frresten vara lite knepigt, skulle inte frvna mig om du fr sitta och kmpa med detta hela natten.

Lycka till.

lite knepigt jaa.. :P men iaf lyckades konvertera efter 5 minuter d fattade jag hur man gjorde men ven fasst jag hller in C s bootar den inte :S ???

btw... alla klagar p att den r snodd... men av vilken anledning tror ni jag valde just flashback d ?
Senast redigerad av asdfowkw 2008-05-17 kl. 22:21.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in