• 3
  • 4
2008-05-18, 22:49
Medlem
asdfowkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte_som_du
jag jobbar p ett fretag dr en sdan hr stld nyligen blev rapporterad, en Powerbook G4. var bor du ngonstans?

Landskrona, Vart ligget fretaget du jobbar p?
2008-05-18, 22:57
Medlem
corals avatar
Att stjla en mac r inte som att stjla vilken dator som helst.
Det r att stjla ens bsta vn.

Att stjla en dator i allmnhet r inte som att stjla en TV eller en bil.
Det r som att stjla minnen, jobb och spenderad tid.

Det finns ingen moralkrring hr, bara folk som frestller sig hur enormt kasst det r att f en dator stulen / har ftt en dator stulen. Jag har haft inbrott p firman en gng och ftt mina grejor stulna med en utdaterad backup. 5 r senare r jag fortfarande inte i fas med alla frlorade arbeten. Lmna tillbaka laptopen omedelbart s slipper ngon lida som jag.
2008-05-18, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdfowkw
hej har en frmodligen snodd powerbook g4 och kommer inte in fr jag kan inte lsenordet hur gr jag ? hur kan man formatera eller terstlla lsenordet ? jag r van vid pc.. Snabba svar tack
Du var bara tvungen att skryta om att du snodde datorn va?
2008-05-18, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdfowkw
Jag anvnder den dr dmg2iso sen konverterar jag och brnner ner iso filen i nero 8.

Okej... jag har faktiskt suttit i samma sits som dig (min r inte stulen dock), och jag laddade ner Tiger i CD version (4 CD:s) frn Pirat Bukten. Men det visade sig att frsta skivan (som man bootar ifrn) var korrupt, blev d tvungen att ladda ner en annan version av frsta skivan.

Konverterade den till .iso, brnnde med Nero ("Brnn imagefil" i menyn hgst upp) och voil!

Det som du kan ha problem med, dvs att datorn inte knner av skivan, kan bero p att G4:an inte klarar av att lsa DVD+, du mste allts se till att brnna det p en DVD- skiva.
2008-05-18, 23:06
Medlem
skinner5000s avatar
Trden r ursprad.

Trd lst.

/
Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto