2008-05-16, 10:08
Medlem
Mad monks avatar
Kan du prata "ren" svenska har du min respekt. Det värsta med våra invällare är just deras primitiva flock-betende som stör mig oerhört. Beteer du dig som en svensk så känner man respekt. Tyvärr så finns det andra negativa aspekter som att ni är opålitliga.
Citera
2008-05-16, 10:16
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr wide hill
Vad duktigt av dig

Du står för dina rasistiska värderingar, vad gulligt

Jag pratar inte om när svennar slåss med kurder på nattvagnen din idiot!!

Det jag menade var att när man som utlänning pratar med svenskar så är alla överrens om att man är svensk i deras ögon. Sen här på forumet skriver alla att det är något alla svenskar säger medans de tycker något helt annat? Vad ska man då kalla dessa individer förutom fittor?

Jag har för övrigt aldrig hoppat på någon svensk utan anledning med en massa invandrarpolare för jag känner mer samhörighet med svenskar än somalier t.ex.

En person som inte kan något annat språk än svenska och bott här hela livet kan väl inte vara något annat än svensk eller?
Om ni är födda i Stockholm,bott där hela livet och håller på bajen. Hade ni förstått att folk hävdade att du var skåning för att din mamma bodde där innan hon flyttade till Stockholm och träffade din pappa?

Haha. precis som Thiste påpekar så inser du inte att alla vanliga svennar inte går in på Flashback och klagar på sina invandrarkompisar efter de har umgåtts
med dem en dag.

Jag är ledsen om du och Babianen har tråkiga erfarenheter, men ni snackar väldigt mycket skit när ni säger att alla svenskar är sådana. Bara för att Varnagel och M_A_R som både t o m sagt att de inte är svenskar inte godkänner en Flashback-användare betyder inte att inte svenskar i allmänhet kan ha invadrarkompisar.

Om det är någon som snackar skit bakom ryggen på sina vänner så är det Babianen. Han hävdar själv att han umgås med svenskar. När han kommer till Flashback baktalar han dem. Vore kul att exponera Babianen för sina "vänner" och se hur länge han får behålla dem efter det.

Förresten vad är det du menar du, om inte pratar om när svennar "slåss på nattvagnen" vad exakt är det du menar då?
Citera
2008-05-16, 11:14
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Kolla här: I germanska länder bygger gemenskapen av hävd på blodsband. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli. Detta är inget att snacka om eller något svenskarna själva kan göra något åt, även om de skulle försöka. De kan helt enkelt inte se någon med blatte-blod som svensk, lika lite som du kan se en asiat som iranier. Ni iranier är förövrigt själva mycket förtjusta i den här typen av resonemang så jag tror att du mycket väl förstår saken.

Tanken om gemenskap och blodsband finns att finna bland alla folkgrupper, ibland i smygform, ibland öppet, ibland lite blandat. Man kan ta flertal exempel som tex Japan, Israel och hitta exempel på folkgrupper som sätter sina egna främst. Jag kommer aldrig kunna "bli accepterad" som Japan hur mycket sushi jag än trycker i mig och tom om jag begår seppukko. Formen kan variara, men i grunden bottnar det i samma sak, blodsbandet. Att detta enbart skulle existera hos germaner är skitsnack.

Tarzan blev aldrig gorilla trots att han bodde med gorillor under sin uppväxt.

Du är en precis lika god rasist som vi andra på forumet herr baboon, men du har inbillat dig att din form av rasism är finare på något vis. Samma sak i annan form.

Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Om det är någon som snackar skit bakom ryggen på sina vänner så är det Babianen. Han hävdar själv att han umgås med svenskar. När han kommer till Flashback baktalar han dem. Vore kul att exponera Babianen för sina "vänner" och se hur länge han får behålla dem efter det.

God poäng. Babianen verkar vara en sån där bitter typ som går med knyten näve i fickan.

Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-05-16 kl. 11:22.
Citera
2008-05-16, 11:18
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriusLola
*dåligt stavad text*

Du verkar allmänt bitter och frustrerad på människor i allmänhet. Om ditt skriftspråk säger något om hur du är utanför FB kan jag förstå att du inte blir sedd som svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Personligen så tror jag dom flesta människor ser tex en "svartskalle" som adopterad som svensk...
Har nog inte träffat någon som inte ser dom svarta som jag känner som är adopterade som svenskar...

Medhåll.

Citat:
Det handlar mest om man har haft svarta adopterade vid ung ålder, då lär man sig snabbt att det inte på något sätt finns en skillnad på personen.

Precis mina egna erfarenheter. Sålänge inte barnen med invandrarbakgrund är i majoritet brukar allt gå smidigt till och integrationen kan fortgå.

Citat:
Man kan ofta väldigt snabbt se om det är en adopterad svart eller en invandrad svart enbart på att titta på kroppshållning, hur personen tittar på folk/omvärlden, hur den svarta går/för sig, hur den svarta klär sig mm...
Så man kan ibland avgöra det på avstånd utan att ens pratat med människan.

Det stämmer. Det finns hur många omedvetna signaler som helst, som alla människor sänder ut. Det är detta som avgör till syvende och sist, och jag tror att bittra invandrare som inte ses som svenskar i själva verket har kvarlämningar av en annan kultur som påverkar folk omkring dem fastän de inte märker det. "Jag uppför mig svenskt men...." Man uppför sig inte svenskt. Man blir svensk genom sin uppfostran.

Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
pure bull shit....

jag har aldrig stött på en integrerad blatte som haft problem med svenskarna och att svenskarna pratat bakom ryggen på denne. detta är nog ett fenomen som är ganska lite utbrett och jag är uppriktigt ledsen att du har så dåliga erfarenheter.

men jag håller med att en självsäker hållning, dock ej arrogant, är en bra metod för att komma in i ett sammanhang. detta gäller dock generellt och inte bara med svenskar. jag förstår ärligt talat inte din bitterhet mot svenskarna eftersom du inte förkastar en möjlighet att lägga in en provokation eller ett förklenande omdöme om dem.

Många ser välintegrerade invandrare/adopterade/halvsvenskar som postitivt om de verkligen passar in. Det är därför jag och andra svenskar välkomnar TS om han nu är så svensk som han säger. Det är oftast en trevlig upplevelse att stifta bekantskap med en "riktig" assimilerad person, och brukar uppmuntras socialt.

Åsikten att missunnsamheten hela tiden lurar bakom gardinerna är nonsens

//Duality
Citera
2008-05-16, 11:21
Medlem
Mr wide hills avatar
Citat:
Haha. precis som Thiste påpekar så inser du inte att alla vanliga svennar inte går in på Flashback och klagar på sina invandrarkompisar efter de har umgåtts
med dem en dag.

Jag är ledsen om du och Babianen har tråkiga erfarenheter, men ni snackar väldigt mycket skit när ni säger att alla svenskar är sådana. Bara för att Varnagel och M_A_R som både t o m sagt att de inte är svenskar inte godkänner en Flashback-användare betyder inte att inte svenskar i allmänhet kan ha invadrarkompisar.

Förresten vad är det du menar du, om inte pratar om när svennar "slåss på nattvagnen" vad exakt är det du menar då?

Jag menade det som jag skrev. När svenskar här på forumet säger så här och att alla deras vänner känner likadant så anser jag dom vara fega kräk som inte vågar vara rakryggade utan låtsas tycka ett men känner egentligen nåt annat. Denna feghet syftade jag på, inte slagsmål som du höll på att få det till. Capish?
Citera
2008-05-16, 11:41
Medlem
Dardels avatar
Babianen är en hycklare. Han är precis som de svenskar han föraktar. Föraktfull och ögontjänare.
Citera
2008-05-16, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Jag anser att du ska läsa på ditt hemlands historia och inte glömma var du kommer ifrån. Jag anser att du ska prata med din mamma om hur det var när hon växte upp och ta det till dig samtidigt som du tar till dig vad du finner i Sverige och jobbar på att bli en god medborgare här. Detta kommer leda till att du blir en bra människa.

Mycket bra svar! till TS: Det verkar inte finnas många som dig, alla jag vet som har en svensk förälder och en utländsk verkar vilja vara blattar, pratar blattesvenska och säger att dom är invandrare. Dessa har får ingen respekt från mig men du verkar vara dunder!
Citera
2008-05-16, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Bråkiga jugoslaver, SERBER SKA DE VA! Och klart som fan att de är bråkiga? Har ni så dåligt minne? Vem var det som dödade sveriges utrikesminister anna lindh? Vem är det som startat flera krig nere i balkan?

De snackar väl om i Sverige, och inte vad poltiker i Serbien gjorde, så skippa skitsnacket. De snackar om hur fd Jugoslaver beter sig i Sverige jämfört med er. Varför kan du inte bara acceptera att ni beter er värre än oss i Sverige?
Citera
2008-05-16, 13:29
Medlem
Citat:
Bara för att Varnagel och M_A_R som både t o m sagt att de inte är svenskar inte godkänner en Flashback-användare betyder inte att inte svenskar i allmänhet kan ha invadrarkompisar.

Jag har inte sagt att jag inte är svensk, jag sa att jag inte ser typiskt svensk ut. Mina farföräldrar kom dock från ett annat nordiskt land, så visst, helt svensk är jag inte. Du fortsätter som vanligt att inte fatta grejen deMaru, men det brukar vara så med "realistiska" SD:are. Vem har snackat om att ha invandrare som kompisar? Jag har haft många "invandrarkompisar" inklusive icke-vita. Det är inte det saken handlar om och det var inte det TS undrade över heller. Det frågan handlade om var ifall han betraktades som en riktig svensk. Ifall han på ett uppenbart sätt inte ser ut att vara av någorlunda nordeuropeisk härkomst genetiskt så är det kört, då kommer han aldrig att betraktas som en etnisk svensk, en fullvärdig riktig svensk, av någon. De som förnekar snackar bara skit eller försöker vara schyssta. Det är skillnad i bemötande och det är skillnad i hur även de mest "toleranta" och antirasistiska svenskar ser på och agerar med personer som uppenbart inte är etniskt svenska, särskilt om de är icke-vita.
Citera
2008-05-16, 13:32
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadentus
Jag anser mig vara svensk. Min far är helsvensk och min mor är heljugoslavisk.
Jag är uppvuxen med den svenska kulturen och har inget gemensamt med den jugoslaviska kulturen. Kan inte ett ord jugoslaviska.
Dock ser gemene man att jag är "invandrare", eller vad man nu kan kalla det. Jag är normal och har de svenska värderingarna och kulturen i mig men mitt utseende är ett handikapp i vissa situationer och bidrar till misstänksamhet och föraktfulla handlingar.

Är verkligen ansiktsdragen och färgen på ögonen så viktiga?
Varför anses jag inte som svensk när jag är mer patriotisk och lojal mot mitt land än medelsvensson?

Anledningen till detta inlägg är att i 24års ålder har jag insett att det inte är något fel på min personlighet (vilket jag tidigare trott) som har gjort att jag fått utstå förakt och andra nedvärderande sublima signaler från andra människor. Det är mitt utseende.

Har ärligt talat inget emot dig som person, däremot kan jag se dig som en delvis rotlös person.

Att producera fram ett samhälle med rotlösa individer är en del av agendan med massinvandringen.
Dessa individer blir otrygga och därmed lättare att styra in i masskonsumtion, hjärntvätt osv osv.

Heil Globalismen!
Citera
2008-05-16, 14:21
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det frågan handlade om var ifall han betraktades som en riktig svensk. Ifall han på ett uppenbart sätt inte ser ut att vara av någorlunda nordeuropeisk härkomst genetiskt så är det kört, då kommer han aldrig att betraktas som en etnisk svensk, en fullvärdig riktig svensk, av någon.

Man bör dock skilja mellan etnicitet och identifikation som definition av begreppet svensk. Bara för att han inte betraktas som etnisk svensk så kan han ändå anses ha en svensk identitet och således både identifiera sig själv som svensk och av vänner och anhöriga identifieras som svensk.
Citera
2008-05-16, 14:31
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadentus
Jag anser mig vara svensk. Min far är helsvensk och min mor är heljugoslavisk.
Jag är uppvuxen med den svenska kulturen och har inget gemensamt med den jugoslaviska kulturen. Kan inte ett ord jugoslaviska.
Dock ser gemene man att jag är "invandrare", eller vad man nu kan kalla det. Jag är normal och har de svenska värderingarna och kulturen i mig men mitt utseende är ett handikapp i vissa situationer och bidrar till misstänksamhet och föraktfulla handlingar.

Är verkligen ansiktsdragen och färgen på ögonen så viktiga?
Varför anses jag inte som svensk när jag är mer patriotisk och lojal mot mitt land än medelsvensson?

Anledningen till detta inlägg är att i 24års ålder har jag insett att det inte är något fel på min personlighet (vilket jag tidigare trott) som har gjort att jag fått utstå förakt och andra nedvärderande sublima signaler från andra människor. Det är mitt utseende.

Kan det inte vara så enkelt som att du helt enkelt är ful?

Det finns många svensksvenskar som ser ut som fan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in