Citat:
Ursprungligen postat av NotoriusLola
*dåligt stavad text*
Du verkar allmänt bitter och frustrerad på människor i allmänhet. Om ditt skriftspråk säger något om hur du är utanför FB kan jag förstå att du inte blir sedd som svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Personligen så tror jag dom flesta människor ser tex en "svartskalle" som adopterad som svensk...
Har nog inte träffat någon som inte ser dom svarta som jag känner som är adopterade som svenskar...
Medhåll.
Citat:
Det handlar mest om man har haft svarta adopterade vid ung ålder, då lär man sig snabbt att det inte på något sätt finns en skillnad på personen.
Precis mina egna erfarenheter. Sålänge inte barnen med invandrarbakgrund är i majoritet brukar allt gå smidigt till och integrationen kan fortgå.
Citat:
Man kan ofta väldigt snabbt se om det är en adopterad svart eller en invandrad svart enbart på att titta på kroppshållning, hur personen tittar på folk/omvärlden, hur den svarta går/för sig, hur den svarta klär sig mm...
Så man kan ibland avgöra det på avstånd utan att ens pratat med människan.
Det stämmer. Det finns hur många omedvetna signaler som helst, som alla människor sänder ut. Det är detta som avgör till syvende och sist, och jag tror att bittra invandrare som inte ses som svenskar i själva verket har kvarlämningar av en annan kultur som påverkar folk omkring dem fastän de inte märker det. "Jag uppför mig svenskt men...." Man uppför sig inte svenskt. Man blir svensk genom sin uppfostran.
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
pure bull shit....
jag har aldrig stött på en integrerad blatte som haft problem med svenskarna och att svenskarna pratat bakom ryggen på denne. detta är nog ett fenomen som är ganska lite utbrett och jag är uppriktigt ledsen att du har så dåliga erfarenheter.
men jag håller med att en självsäker hållning, dock ej arrogant, är en bra metod för att komma in i ett sammanhang. detta gäller dock generellt och inte bara med svenskar. jag förstår ärligt talat inte din bitterhet mot svenskarna eftersom du inte förkastar en möjlighet att lägga in en provokation eller ett förklenande omdöme om dem.
Många ser välintegrerade invandrare/adopterade/halvsvenskar som postitivt om de verkligen passar in. Det är därför jag och andra svenskar välkomnar TS om han nu är så svensk som han säger. Det är oftast en trevlig upplevelse att stifta bekantskap med en "riktig" assimilerad person, och brukar uppmuntras socialt.
Åsikten att missunnsamheten hela tiden lurar bakom gardinerna är nonsens
//Duality