2008-05-15, 21:04
Bannlyst
Du är svensk, eftersom att du kommer från din faders pungkula och han är ju helsvensk.

Hade just den spermiern hamnat i en svensk kvinna hade du nog varit precis samma person, bara sett mindre balkan ut i ögonen eller varfan det var som du såg annorlunda ut.
Citera
2008-05-15, 21:07
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Det beror ju nog på att du bor i förorten och har dina referensramar där. Jag känner andra killar som är halvpolacker, halvnegrer osv. och de är fullständigt försvenskade eftersom de växte upp i bra familjer och relativt högt ansedda, etniskt homogena områden. Ju äldre jag har blivit desto mer har min svenska sida tagit över, men då kommer jag nog från respektablare kretsar än du.

Ja, det är just därför jag stör mig så när fördomar om iranier bekräftas.
Du är varken svensk eller iranier, så du behöver inte leka att du bryr dig om några fördomar.

Du är en simpel hybrid; fast i no-man's-land och inte accepterad av någon. Du är långt ifrån en iranier i en riktig iraniers ögon och du är inte heller svensk.
Citera
2008-05-15, 21:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Strunt. Som sagt, jag är svensk och ser inga problem med TS eller andra med utländskt påbrå ( ej invandrarbakgrund ). Du verkar ha en mycket skev bild av hur det går till socialt, och jag gissar på att ev. skitsnack helt enkelt har att göra med ett ogillande av personen ifråga, och inte p.g.a. hans ras ( vilken jag räknar som europeisk, by the way ). Sen räknar i.a.f. jag varje folkslag för sig. Jag har inte mycket till övers för vissa etniciteter medan andra är helt OK... men återigen, TS är svensk.

Han är inte svensk och kan aldrig bli det. Möjligen om han avlar bort den utländska sidan i tre (3) generationer. För honom är det dock kört.

Citat:
Fyfan, vilket svenskförakt du verkar ha!

Du anklagar moi?

Det är ni som alltid kommer att förakta honom för hans blattiga sida. Tycker att du ska vara ärlig och säga det istället för att sitta här och ljuga honom rätt i skärmen.

Citat:
Min mamma har tyskt "blod" i sig. Hör jag hemma i tyskland då? Nonsens.

Är du västerländsk så spelar det naturligtvis ingen roll. Gränsen går nog vid Baltikum skulle jag säga. Det är så lång österut man kan sträcka sig. Polen går bort. Frankrike är acceptabelt. Tyskland, UK och USA är status.

Rätta mig gärna om jag har missat något.
Citera
2008-05-15, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Du är varken svensk eller iranier, så du behöver inte leka att du bryr dig om några fördomar.

Du är en simpel hybrid; fast i no-man's-land och inte accepterad av någon. Du är långt ifrån en iranier i en riktig iraniers ögon och du är inte heller svensk.
Du vet ingenting om mitt liv, familjesituation, vänskapskrets osv.; det här är bara personligt agg som lyser igenom. Ganska patetiskt om du frågar mig. ^^
Citera
2008-05-15, 21:12
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
...Det är ni som alltid kommer att förakta honom för hans blattiga sida. Tycker att du ska vara ärlig och säga det istället för att sitta här och ljuga honom rätt i skärmen...

Har du några belägg för detta påstående?

Mvh
Citera
2008-05-15, 21:15
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Du vet ingenting om mitt liv, familjesituation, vänskapskrets osv.; det här är bara personligt agg som lyser igenom. Ganska patetiskt om du frågar mig. ^^
Det är sanningen.

Innerst inne vet både du och jag att du aldrig kan bli svensk. Men det måste vara svårt att inte kunna identifiera sig ordentligt med någon kultur .
Citera
2008-05-15, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Har du några belägg för detta påstående?

Mvh

Har har ju helt rätt, läs hela resonemanget så förstår du det själv.
Citera
2008-05-15, 21:16
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen

Haha, ditt jävla off-white troll. Är du avundsjuk för att han är svenskare än du?

Du Äspen är bara en wannabe svenne som alltid försöker få iranier att verka svenskare än de är. Alltid dessa undersökningar hit och dit om hur duktiga iranier är.

I övrigt tycker jag det är kul att observera att de i denna diskussion som inte välkomnar honom(TS) är de andra invandrarna. Samtliga svenskar har sagt att han är svensk och välkommen, det är bara de avundsjuka invandrarna som inte vill unna honom detta. Fyfan!
Citera
2008-05-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadentus
Jag anser mig vara svensk. Min far är helsvensk och min mor är heljugoslavisk.
Jag är uppvuxen med den svenska kulturen och har inget gemensamt med den jugoslaviska kulturen. Kan inte ett ord jugoslaviska.
Dock ser gemene man att jag är "invandrare", eller vad man nu kan kalla det. Jag är normal och har de svenska värderingarna och kulturen i mig men mitt utseende är ett handikapp i vissa situationer och bidrar till misstänksamhet och föraktfulla handlingar.

Är verkligen ansiktsdragen och färgen på ögonen så viktiga?
Varför anses jag inte som svensk när jag är mer patriotisk och lojal mot mitt land än medelsvensson?

Anledningen till detta inlägg är att i 24års ålder har jag insett att det inte är något fel på min personlighet (vilket jag tidigare trott) som har gjort att jag fått utstå förakt och andra nedvärderande sublima signaler från andra människor. Det är mitt utseende.

Mitt svar: Du vet bäst själv. Det har mycket med individen själv att göra. Varför söka bekräftelse överhuvudtaget?
Citera
2008-05-15, 21:18
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Haha, ditt jävla off-white troll. Är du avundsjuk för att han är svenskare än du?
Du Äspen är bara en wannabe svenne som alltid försöker få iranier att verka svenskare än de är. Alltid dessa undersökningar hit och dit om hur duktiga iranier är.

I övrigt tycker jag det är kul att observera att de i denna diskussion som inte välkomnar honom(TS) är de andra invandrarna. Samtliga svenskar har sagt att han är svensk och välkommen, det är bara de avundsjuka invandrarna som inte vill unna honom detta. Fyfan!

Är det svenskt att vara ambitiös eller studieinriktad? Det är ju raka motsatsen till jantelagen.
Citera
2008-05-15, 21:20
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Har har ju helt rätt, läs hela resonemanget så förstår du det själv.

Jag kommer då aldrig förakta någon oavsett vilken etnicitet de har, och inte heller om de frivilligt försöker assimilera sig in i det svenska samhället.

Mvh
Citera
2008-05-15, 21:20
Medlem
TYGs avatar
Vilken liten jävla låda ni sitter i. Att det ska ha någon som helst inverkan på hur TS flyter in i samhället om han har kontakt med sina rötter, vilket "blod" eller hudfärg han har? Helt jävla befängt.

TS är uppenbart vilsen och dum nog att ställa sin fråga här. Naturligtvis får han arton svar som säger "håll dig på din kant och håll fan på dig så är det lugnt"

Att du ens ställer frågan "Vad anser ni om mig?" är sorgligt. Vi känner inte dig. Folk här tror de känner dig och vad du är för typ för du skriver vem din mor och far är.

De som inte kan skita i en människas historia kan jag skita i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in