Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Jag anser att du ska läsa på ditt hemlands historia och inte glömma var du kommer ifrån. Jag anser att du ska prata med din mamma om hur det var när hon växte upp och ta det till dig samtidigt som du tar till dig vad du finner i Sverige och jobbar på att bli en god medborgare här. Detta kommer leda till att du blir en bra människa.
Det här är roligt - av alla som har svarat är det antirasistiske TYG som är minst beredd att acceptera TS som svensk: TS
ska inte glömma var han kommer ifrån trots att han uppenbarligen är född i Sverige (svensk pappa).
Jag är i en liknande situation, min mamma är svensk och min pappa är iranier men jag har vuxit upp i en starkt traditionell svensk släkt, med ett svenskt namn, svenska karaktärsdrag och stark lojalitet till Sverige. Man ser på mig att jag inte är helsvensk men jag har helt andra drag än en arab så jag råkar ut för deras gäng också. Jag antar att sådant, förutom mitt språk och kulturella drag, bidrar till att skapa en känsla av gemenskap med helsvenskar. Det innebär dock inte att jag inte att jag inte är stolt över den iranska sidan av min härstamning, bara att min svenska sida är dominerande och att de flesta därför accepterar mig som svensk.