2008-05-16, 15:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
pure bull shit....

jag har aldrig stött på en integrerad blatte som haft problem med svenskarna och att svenskarna pratat bakom ryggen på denne. detta är nog ett fenomen som är ganska lite utbrett och jag är uppriktigt ledsen att du har så dåliga erfarenheter.

men jag håller med att en självsäker hållning, dock ej arrogant, är en bra metod för att komma in i ett sammanhang. detta gäller dock generellt och inte bara med svenskar. jag förstår ärligt talat inte din bitterhet mot svenskarna eftersom du inte förkastar en möjlighet att lägga in en provokation eller ett förklenande omdöme om dem.

Sluta nu, svenskarna pratar bakom ryggen på varandra. Självklart snackas det ännu mer om blattarna.

Babianen är inte på något sätt bitter mot svenskar, jag säger bara som det är.
Citera
2008-05-16, 15:14
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Svenskar fryser inte ut mig. Jag är så välfungerande så det skulle du inte tro. Bland svenskar beter jag mig inte som en blatte, men som en artig, ödmjuk och världsvan gentleman. Svenskar brukar vara mycket förtjusta eftersom få i det här landet har några manér att tala om.

Jojomensan, det lät STOORT när katten sket.
Svenskar tolererar en hel del, det har du rätt i.
Citera
2008-05-16, 15:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Om det är någon som snackar skit bakom ryggen på sina vänner så är det Babianen. Han hävdar själv att han umgås med svenskar. När han kommer till Flashback baktalar han dem. Vore kul att exponera Babianen för sina "vänner" och se hur länge han får behålla dem efter det.

Det är skillnad mellan vänner och bekanta. Jag har inga svenska vänner, däremot har jag svenska bekanta. Och mot bekanta har man inga lojalitetsförpliktelser.
Citera
2008-05-16, 15:50
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Kan det inte vara så enkelt som att du helt enkelt är ful?

Det är där skon klämmer. Tråden kan låsas, punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
God poäng. Babianen verkar vara en sån där bitter typ som går med knyten näve i fickan.

Rumänerna gick i 50 år med knuten näve i fickan under sovjeternas ockupation.
Senast redigerad av TheMule 2008-05-16 kl. 15:57.
Citera
2008-05-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Rumänerna gick i 50 år med knuten näve i fickan under sovjeternas ockupation.

Det fanns diverse anti-kommunistiska grupper som förde väpnad kamp mot systemet i Rumänien ganska länge faktiskt, fast till slut så besegrades de allihop. Om man inte knöt näven i fickan i Rumänien och många andra östländer kunde man försvinna och få en kula i nacken, lite skillnad mot det socialt fega konformistiska förtryck som råder i Sverige där det enda man oftast riskerar är att folk känner sig lite besvärade och obekväma och betraktar en som avvikare.
Citera
2008-05-16, 16:07
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriusLola
Minns mina första dagar i Sverige att blattar var kända för att de stank av vitlök o var lata. Visa mig en svenne som äter en kebab (som tydligen ska vara svensk husmanskost) utan vitlök sås. Alla klagar på att sverige har tok mkt invandare här. Va vore Det Svenska folk utan invandringen. Shit ni visste inte va ni skulle göra me era skogar o allt järn ni hade om det hade inte varit för blattar o invandringen. Inte nog att tala om odla potatis o vete. Knäckebrödet (omfg) skala av barket från björk för att kunna överleva.

Så tänk folk innan ni kommentera. Sverige r byggd på både svennar o blattar ryggar o det r VI(alla svennar o blattar) som håller detta landet.
Dra du åt helvete med dina fantasier. Det är ju jävligt märkligt att varenda svartskalle först gnäller om att de inte verkar duga i svenskens ögon, för att sedan varje gång försöka påskina att vi är helt hjälplösa utan er. Svenskar har byggt upp detta samhälle och de vita invandrarna har varit till jävligt stor hjälp men på er låter det helt annorlunda, som om BLATTAR på nåt vis konstruerat ett skit i Sverige att vara stolt över? Om ni är så jävla bra och vi så värdelösa, varför är det aldrig nån massiv snyltartrafik FRÅN Sverige TILL era skitländer?

Den här tacksamhetsgrejen är så enkel att förstå om man vill: Vi har tagit emot jordens avskrap med öppna armar och erbjudit inte bara en fristad, utan även livslång försörjning, och DESSUTOM placerat er på piedestal där ni på nåt vis fått förtur till allt utan förbehåll. När man då får höra otacksamt jävla svenskhat så känns det som att det får räcka. Passar inte galoscherna så dra åt helvete.
Citera
2008-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Man bör dock skilja mellan etnicitet och identifikation som definition av begreppet svensk. Bara för att han inte betraktas som etnisk svensk så kan han ändå anses ha en svensk identitet och således både identifiera sig själv som svensk och av vänner och anhöriga identifieras som svensk.

Ja så är det, men det är väl inte det frågan handlar om. Jag vet många icke-vita som har en svensk identitet, som är helt formade av svensk kultur och uppväxt, men de är fortfarande inte svenskar och ser fortfarande inte ut som svenskar. Även de svenskar som verkligen älskar icke-vita och vill att alla vita på hela jorden skall försvinna så att all dum rasism försvinner agerar och ser annorlunda på rasligt avvikande, detta gör de även om de inte själva är medvetna om det. Vanligtvis är de nog medvetna om det men undertrycker dessa "skamliga" och naturliga känslor.
Senast redigerad av Varnagel 2008-05-16 kl. 16:11.
Citera
2008-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Dra du åt helvete med dina fantasier. Det är ju jävligt märkligt att varenda svartskalle först gnäller om att de inte verkar duga i svenskens ögon, för att sedan varje gång försöka påskina att vi är helt hjälplösa utan er. Svenskar har byggt upp detta samhälle och de vita invandrarna har varit till jävligt stor hjälp men på er låter det helt annorlunda, som om BLATTAR på nåt vis konstruerat ett skit i Sverige att vara stolt över? Om ni är så jävla bra och vi så värdelösa, varför är det aldrig nån massiv snyltartrafik FRÅN Sverige TILL era skitländer?

Den här tacksamhetsgrejen är så enkel att förstå om man vill: Vi har tagit emot jordens avskrap med öppna armar och erbjudit inte bara en fristad, utan även livslång försörjning, och DESSUTOM placerat er på piedestal där ni på nåt vis fått förtur till allt utan förbehåll. När man då får höra otacksamt jävla svenskhat så känns det som att det får räcka. Passar inte galoscherna så dra åt helvete.

Väl talat. Vi behöver inte och har aldrig behövet dem men de behöver oss. Om så inte är fallet kan man ju som sagt undra varför det alltid bara är en enkelriktad ström av brunt till vitt och inte tvärtom?
Senast redigerad av Varnagel 2008-05-16 kl. 16:12.
Citera
2008-05-16, 16:53
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Väl talat. Vi behöver inte och har aldrig behövet dem men de behöver oss. Om så inte är fallet kan man ju som sagt undra varför det alltid bara är en enkelriktad ström av brunt till vitt och inte tvärtom?

Snart kommer någon nämna kolonialismen, men då var det fortfarande den vite mannen som byggde upp samhällena och försörjde infödingarna.
Citera
2008-05-16, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekadentus
Jag anser mig vara svensk. Min far är helsvensk och min mor är heljugoslavisk.
Jag är uppvuxen med den svenska kulturen och har inget gemensamt med den jugoslaviska kulturen. Kan inte ett ord jugoslaviska.
Dock ser gemene man att jag är "invandrare", eller vad man nu kan kalla det. Jag är normal och har de svenska värderingarna och kulturen i mig men mitt utseende är ett handikapp i vissa situationer och bidrar till misstänksamhet och föraktfulla handlingar.

Är verkligen ansiktsdragen och färgen på ögonen så viktiga?
Varför anses jag inte som svensk när jag är mer patriotisk och lojal mot mitt land än medelsvensson?

Anledningen till detta inlägg är att i 24års ålder har jag insett att det inte är något fel på min personlighet (vilket jag tidigare trott) som har gjort att jag fått utstå förakt och andra nedvärderande sublima signaler från andra människor. Det är mitt utseende.

Är du mörk?

Är din mamma äller pappa muslim?

Om båda svar på dessa frågor är "nej", så är du aksepterad, men folket förstår inte mer än dom är tillåtna att förstå. Media är kapad av dom röda, och dom har nytta av att medel svensson inte får veta att en kriminell albaner äller muslim INTE är en riktig jugoslav.
Citera
2008-05-16, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Sluta nu, svenskarna pratar bakom ryggen på varandra. Självklart snackas det ännu mer om blattarna.

Babianen är inte på något sätt bitter mot svenskar, jag säger bara som det är.

Hur kan du säga som det är då du faktiskt inte har en aning? Jag vet från personlig erfarenhet att svenskar inte talar mer skit om invandrare än vad de gör om svenskar. Har själv ett x antal vänner med annan etnicitet och hur ofta tror du jag tänker på det? Aldrig iochmed att de är välintegrerade och trevliga i allmänhet. Om man däremot möter en blatte som uppför sig som en jävla idiot så är det rätt självklart att man kommer prata skit om honom när han inte är i närheten.

Du säger ju själv att du uppför dig vänligt när du är nära svenskar, men i smyg så äcklas du av dem. Det är först här på FB där din identitet är anonym som du vågar spy ut din avsky mot oss. Är du inte modig nog att se oss svenskar i ansiktet när du påstår att vi är fega och rädda?
Citera
2008-05-16, 17:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Hur kan du säga som det är då du faktiskt inte har en aning? Jag vet från personlig erfarenhet att svenskar inte talar mer skit om invandrare än vad de gör om svenskar. Har själv ett x antal vänner med annan etnicitet och hur ofta tror du jag tänker på det? Aldrig iochmed att de är välintegrerade och trevliga i allmänhet. Om man däremot möter en blatte som uppför sig som en jävla idiot så är det rätt självklart att man kommer prata skit om honom när han inte är i närheten.

Du säger ju själv att du uppför dig vänligt när du är nära svenskar, men i smyg så äcklas du av dem. Det är först här på FB där din identitet är anonym som du vågar spy ut din avsky mot oss. Är du inte modig nog att se oss svenskar i ansiktet när du påstår att vi är fega och rädda?

Tycker du inte at den här diskussionen börjar bli tröttsam?

1. Huruvida svenskar baktalar invandrare beror naturligtvis på omständigheterna. Det är ju skillnad mellan tex. ett kompisgäng och en arbetsplats.

2. Att uppföra sig artigt hör till god ton och en civiliserad livsstil. Det är bara sk. mongon som går omkring och förolämpar folk. Jag har självfallet inga problem med att öppet säga precis vad jag tycker; det finns dock sammanhang där detta är passande och sammanhang där man i sådana fall endast gör sig till åtlöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in