Själv gillar jag cirkusen de vill initiera där förband ska flyttas runt, igen. Vilket innebär att exempelvis Ing 2 måste byggas om/till för att kunna inhysera (det som blir kvar av) P7. Samtidigt ska nuvarande P7 avvecklas vilket kommer kosta oerhörda summor. Det låter ju som en ordentlig "besparing" det där.
Ska P7:s larvbandsfordon köra omkring på det lilla skogklädda övningsfältet Ränneslätt i Eksjö? Låter inte troligt. Alltså måste de transporteras långa sträckor eller så måste övningsfältet anpassas till ett mekaniserat förband. Låter "billigt". Fast det är klart, P7 kanske blir av med sina Strv 122 och då är ju det problemet löst...
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Det där var väl det som slog in spiken i kistan. Jag kommer fan inte rösta på allianshelvetet 2010, inte ens om jag får min kuk sugen av Filippa Reinfeldt.
Manöver.
Hehe, även jag tillhör skaran som röstade in det där jävla packet. Det gjorde jag mest för att få bort sossarna, miljöfascisterna och kommunisterna från regeringsmakten. Jag hade ändå en naiv förhoppning om att det skulle göra en skillnad. Ack så fel jag hade

Felet med Sverige är att sossarna styrt så länge att den svenska kulturen likriktats efter socialdemokratin. Det gör ingen skillnad om man röstar rött eller blått tydligen. Nåväl. Mitt förtroende kommer (de etablerade) högerpartierna inte få igen de närmaste femtio åren eller så.
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Det tog det här landet 12 år att uppfylla innehållet i försvarsbeslut av 1936. Vad gör ryssarna om 12 år? Har de övergått från att skjuta ner UAV:er till att aspirera på atlantkusten igen?
Ryssland har nyligen återupptagit sina "patrullrundor" med strategiskt bombflyg. Bland annat ut till Guam, ut över Atlanten och dylikt. För övrigt bygger ryssarna fortfarande Tu-160. De avser att utöka sin strategiska bombflygsflytta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-160