Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-23, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Skulle hellre se en officersstrejk en kärringarna som strejkar om lönerna, så kanske makthavarna vaknar ur sin naivitet en aning. Att inte ha något försvar är som att anse att man kan vara utan polis bara för man inte har blivit utsatt för något. Bristen på långsiktighet är det som för mig att verkligen tvivla på demokrati som styrelseskick.

Sovjetunionens kollaps och 11:e september är utmärkta exempel som skett som visar hur snabbt världen kan kan ändras. Det går inte att förutse framtiden, då är det bättre att stå stark än svag vid eventuella hot.

Hmm håller med.... med det kan väl inte jag, jag är väl inget facist?
Citera
2008-04-23, 22:56
Medlem
Malvolios avatar
Kollade upp Moderaternas syn på försvar och säkerhet nyss och man skulle kunna säga att de inte direkt håller det som står i deras politiska agenda

http://www.moderat.se/politik.aspx?webbid=1&menyid=2&politikid=19

Ett starkare försvar my ass! Fattar inte att jag har gett dem mitt stöd så länge, det hör var fan droppen.
Citera
2008-04-23, 22:57
Medlem
hårdkårs avatar
Man skulle kunna dundra upp en Rysk ubåt på torra land. Eller ställa till allmän oreda som blir försvarsmaktens uppgift att stävja.
Jag tror inte på ett yrkesförsvar utan på "grå arbetskraft" av värnpliktiga. Detta är något man måste göra för att klara besparingar. Dessutom så ser jag inget fel i att de värnplikiga ges ansvar och tillit. Att beväringarna inte ska få arbeta med det de skall göra i krig, i fred hur tusan ska de lära sig? Man behöver inte FMLOG eller andra lokala företag som fixar och fakturerar dyrt. Jag ser inte varför man skär i själva försvaret och inte slopar affischer det står värdegrund på istället. Vad är viktigast egentligen? Visst vi människor förblir dumma i huvudet och det kryllar av dem i försvaret.

Det är mycket i huvudet nu. Försvaret är fullt av kockar och ineffektivitet
Citera
2008-04-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Man skulle kunna dundra upp en Rysk ubåt på torra land. Eller ställa till allmän oreda som blir försvarsmaktens uppgift att stävja.

Det där där ett bra förslag. Hur ska vi fejka ett utländskt militärt hot mot Sverige? Ryssarna är ändå ökända för att snacka skit så ingen skulle tro på deras dementier. När de sköt ner en georgisk UAV häromdagen påstod den ryska flygvapenchefen att det inte kunde vara ett ryskt flygplan då alla piloter var lediga den dagen
Citera
2008-04-23, 23:49
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Det där där ett bra förslag. Hur ska vi fejka ett utländskt militärt hot mot Sverige? Ryssarna är ändå ökända för att snacka skit så ingen skulle tro på deras dementier. När de sköt ner en georgisk UAV häromdagen påstod den ryska flygvapenchefen att det inte kunde vara ett ryskt flygplan då alla piloter var lediga den dagen
Ja du. En ubåt kanske inte är det lättaste att fixa fram. Men ett "ryskt" terrornätverk kanske man skulle kunna plantera i skogarna. Blir nästan som lite inbördeskrig, fingerade stormakt röd mot Svea Rike. Man får nästa kika på samtliga upplysningsfilmer från kalla kriga och agera verklig B-styrka emot sina gelikar.

Tillägg: Man skulle kunna samla ihop en form av örlogsflotta med flyg och allt. Givetvis utan transpondrar, ignorerar radiotrafiken och därmed kränker Svenskt territorium. Målar all utrustning (fritidbåtar osv allt man kommer över) i lämplig färg med en skära på eller dylikt. Det skall se bjässigt ut på radarskärmarna när lede fi anfaller. En jaktrote bör man väl minst få upp i luften i alla fall.
Förhoppningsvis slutar allt lyckligt, ingen dör och de folkvalda kommer på sitt stora misstag. Alla lever lyckliga osv. Kanske blir en spelfilm på det hela också "Landet som stred mot sig själv" - Baserad på verkliga händelser.
Senast redigerad av hårdkår 2008-04-23 kl. 23:59.
Citera
2008-04-24, 00:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Ja du. En ubåt kanske inte är det lättaste att fixa fram. Men ett "ryskt" terrornätverk kanske man skulle kunna plantera i skogarna. Blir nästan som lite inbördeskrig, fingerade stormakt röd mot Svea Rike. Man får nästa kika på samtliga upplysningsfilmer från kalla kriga och agera verklig B-styrka emot sina gelikar.

Tillägg: Man skulle kunna samla ihop en form av örlogsflotta med flyg och allt. Givetvis utan transpondrar, ignorerar radiotrafiken och därmed kränker Svenskt territorium. Målar all utrustning (fritidbåtar osv allt man kommer över) i lämplig färg med en skära på eller dylikt. Det skall se bjässigt ut på radarskärmarna när lede fi anfaller. En jaktrote bör man väl minst få upp i luften i alla fall.
Förhoppningsvis slutar allt lyckligt, ingen dör och de folkvalda kommer på sitt stora misstag. Alla lever lyckliga osv. Kanske blir en spelfilm på det hela också "Landet som stred mot sig själv" - Baserad på verkliga händelser.

Nä, det är nog lättare att lägga sig på något tak och skjuta av eller skicka bomber till Tomhylsan och Anders Borg, och beta av försvarshatarna. Anledningen till dessa dåd avslöjar till polisen och kvällshororna. Det borde ialla fall ge uppmärksamhet åt försvarsfrågan.
Citera
2008-04-24, 00:15
Medlem
Föreslår att om ni som mig känner er besvikna över den förda politiken skriver ett konstruktivt mejl till era lokala politiker och för fram er besvikelse.
Citera
2008-04-24, 08:25
Medlem
Ian Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Föreslår att om ni som mig känner er besvikna över den förda politiken skriver ett konstruktivt mejl till era lokala politiker och för fram er besvikelse.
På vilket sätt skulle de hjälpa ?
En nerlagt försvar är ju varje etablerad politikers våta dröm, eftersom vi svenskar är bäst i världen på feminism själv hatande mångkultur så ska vi visa resten av världen att man klarar sig utan stolthet och militärt försvar. Att försvara sig är bland de fulaste man kan göra !! lär er det så slipper ni bli besvikna nästa gång politikerna snålar bort den svenska krigsmakten.

I Reinfeldts och Mona Muslims värld så står man inte upp för sig själv ifall någon hotar ens integritet med våld. I deras värld går man helt enkelt ner på knä och suger av individen som hotar en, det kallas för socialdemokratisk uppfostran.
Är det dessutom en utomeuropeisk "skön" snubbe så lovar jag att Mona har hans kuk i munnen snabbare än Ryssarna välkomnas över den svenska gränsen
Citera
2008-04-24, 11:34
Medlem
Innebär detta att dem som skall göra lumpen på K3 kommer göra lumpen på F7? och innebär det också att det blir färre personer som kommer göra lumpen?...Vart är Sverige på väg egentligen ...
Citera
2008-04-24, 11:40
Medlem
Utgårdalokes avatar
Kontinuitet och långsiktighet brukar regeringen tala om när det gäller försvarsfrågor. Vi skall satsa på utlandsstyrkan och för att kunna göra detta krävs kontinuitet och långsiktighet är ett mantra som repeterats flertalet gånger av svenska politiker.

Om nu regeringen tänkt sig satsa på utlandsstyrkan genom kontinuitet och långsiktighet varför skickar man då ut amfibiebataljonens insatsstyrka på en anmärkningsvärt kort mission? En mission som inte ens skall lösas av.

Om man nu verkligen planerar långsiktigt vilka är det då som politikerna har tänkt sig skall söka tjänster i utlandsstyrkan i framtiden? Redan i dag har försvarsmakten STORA problem att rekrytera folk eftersom det finns för FÅ soldater. En handfull krigare i Kosovo och Afghanistan, ett par insatsförband och sen finns det inte mer manskap. Betänk då hur det kommer att se efter moderaternas nya åderlåtning. I framtiden lär vi behöva ta krigsfångar och tvångsrekrytera dem för att kunna fylla ut utlandsstyrkans behov!

Vem som helt inser snabbt att kontinuitet och långsiktighet inte ens finns med i regeringens tankevärd när det gäller budgetregulatorn försvarsmakten. Försvarsministern är inget annat än en nickedocka och att ta strid för sitt departements ansvarsområde skulle han aldrig kunna tänka sig. Tokfors är bara en nickedocka som anser att försvaret måste passa in i sin nya kostym. En kostym som designats av den andre vapenvägraren, det vill säga den långhårige.

Det fanns en tid när moderater ansåg att ”Sverige är värt att försvara”….
Citera
2008-04-24, 11:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvolio
Kollade upp Moderaternas syn på försvar och säkerhet nyss och man skulle kunna säga att de inte direkt håller det som står i deras politiska agenda

http://www.moderat.se/politik.aspx?webbid=1&menyid=2&politikid=19

Ett starkare försvar my ass! Fattar inte att jag har gett dem mitt stöd så länge, det hör var fan droppen.

Moderaterna verkar ha plockat upp Bo Lundgrens gamla käpphäst.
"Sänk skatterna till varje pris" Att priset i det här fallet blir på
bekostnad av Svea Rikes en gång stolta försvar verkar Borg & co
fullständigt skita i.

Å ljuva 50-tal, då var Sverige något att räkna med. Nu känns det som
att vi kan skrota försvaret totalt. Så kan vi skicka mer folk till
tredje världen och få en klapp på hakan av världssamfundet.
Citera
2008-04-24, 11:50
Medlem
Och så blir man återigen påminnd om varför man röstar på Sverigedemokraterna istället för dagens skitpartier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in