• 1
  • 2
2008-05-14, 19:49
Medlem
trafalgars avatar
Tjena! Har ett problem. Blir alltid trött när jag dricker, spelar ingen roll vad det är öl, vin eller sprit etc. Har testat vodka/rom med power king energidryck men det hjälper inte. Blir mest trött av öl dock. Vet inte om det ligger genetiskt men farsan vill också gå och sova på fyllan. Så undrar vad ni flashbackare har för tips Har en polare som säger att jag borde testa koffeintabletter, någon som kör detta när h*n är ute? Vissa polare till mig blir pigga och taggade, andra blir mer aggressiva. Men jag blir bara trött. That´s my problemo!

MVH Trafalgar
Citera
2008-05-14, 19:51
Medlem
Danj3Ls avatar
spetsa kvällen med lite tjack så är du i hamn..
Citera
2008-05-14, 19:52
Medlem
Två folköl och jag vill inte vara med mer. Har samma "problem".

Jävligt bra dock eftersom det fungerar som sömnmedel. Bra när man behöver det.
Jag tycker att det är bättre att bruka alkoholen för ett gott insomnande än för att få ett rus.
Citera
2008-05-14, 19:53
Medlem
Subb[a]s avatar
Ha kul. Tristess föder trötthet...

En god natts sömn att backa upp med är naturligtvis ett måste. På andra eller tredje festdagen brukar det vara svårt att konstant vara pigg, man får sina dippar. Bara acceptera och försöka slåss emot tröttheten så går den till slut över. Ibland.
Citera
2008-05-14, 20:36
Medlem
klybans avatar
En hel del reagerar med trötthet på alkohol.

Jag blir uppåt av alkohol kan dricka ganska mycket innan det börjar gå åt andra hållet.

En polare han somnade ALLTID på krogen, han blev ALLTID utslängd pga det, så du är inte ensam
Citera
2008-05-14, 22:09
Medlem
Jag har vid enstaka tillfällen tagit en koffeintablett, jag kapslar egna och de är runt 250 mg i en. Känner ingen otrolig skillnad, men det kan vara värt att testa. Annars kör du på min favoritdrink: minttu och kaffe, med grädde på toppen =) Nackdelen är dock att den är varm, så man kanske inte blir så taggad av den.

Testa att shotta sprit iställe för att dricka öl. Öl är segt. Jäger eller minttu t.ex. så kanske det blir lite fart på dig =)
Citera
2008-05-14, 22:13
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En hel del reagerar med trötthet på alkohol.

Jag blir uppåt av alkohol kan dricka ganska mycket innan det börjar gå åt andra hållet.

En polare han somnade ALLTID på krogen, han blev ALLTID utslängd pga det, så du är inte ensam

Men alltså.. Jag kan gå och lägga mig i en säng och dra täcket över mig med finskjortan på.. Under förfesten ... Vet att det är ett bra insomningsmedel, har själv haft sömnsvårigheter så. Är det ingen som har några tips? Koffeintabletter, är det funkis? Energidryck funkar ju tydligen inte..
Citera
2008-05-14, 22:14
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Du snackade om koffeintabletter, vet inte om det är sockerpiller eller vad det är, för jag har då aldrig blivit pigg av de.

Men testa effedrin, det blir jävligt pigg och allert av
Citera
2008-05-14, 22:15
Medlem
Blir en himla nedåt kurva bara när koffeinet och efedrinet slutar fungera..i varje fall för mig!
Citera
2008-05-14, 22:17
Medlem
Neroxxs avatar
Ett tips kan vara att grogga på någon energidryck.
Sen finns det alltid folk som någon sa ovan mig som
blir trötta av alkohol. Har även jag en kompis som oftast
somnar på fyllan.

Det kan även hjälpa att dricka mindre allafall i kompisen fall.
Ska kanske dock säga att det är väl inget som har testast utan
mera något som jag har märk.

^May the bozze be with you^
Citera
2008-05-14, 22:25
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Du snackade om koffeintabletter, vet inte om det är sockerpiller eller vad det är, för jag har då aldrig blivit pigg av de.

Men testa effedrin, det blir jävligt pigg och allert av

Men alltså, kan lika gärna ta kokain i så fall, men det har man varken råd eller lust med varje helg.

Inga förslag? Kränga i sig en kanna kaffe, doppa i huvudet i kallt vatten samt be polarna ge en 10 bitch slaps? Nej, kom med förslag! Hörde att koffeinet inte var en så bra idé. Inte kul att "vilja gå och sova" på förfesten, iordning och allt.
Citera
2008-05-14, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danj3L
spetsa kvällen med lite tjack så är du i hamn..
"tyvärr", är det nog bästa lösningen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in