• 3
  • 4
2008-05-19, 17:00
Medlem
Jag blir också jättetrött när jag dricker alkohol. Spelar ingen roll om jag dricker mycket eller lite, tröttheten kommer smygande tills man inte orkar hålla igång ändå.
Citera
2008-05-19, 18:26
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trine
Drick mindre!

Det är ju efter 2-5 öl som jag kan bli trött. Ska jag dricka mindre än detta?
Citera
2008-05-29, 17:57
Medlem
Bill Cliffs avatar
Hittade ingen vettigare tråd att posta i, men är det på något vis ohälsosamt att ta normaldos av koffeintabletter när man är ute och super? Tänkte köra en 10:00 - 03:00-fylla imorgon och då blir det ju lätt att man blir lite seg framåt midnatt. Jag antar att det inte direkt har någon mer inverkan än att det är vätskedrivande, men jag vill vara säker. Snabbt svar uppskattas!

Mvh
B. Cliff
Citera
2008-05-29, 22:38
Medlem
Bill Cliffs avatar
Ursäkta dubbelpost, men jag måste fråga: Är det någon skillnad om man snortar tabletterna? Tas koffeinet lättare upp genom näsans slemhinnor?
Citera
2008-05-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Ursäkta dubbelpost, men jag måste fråga: Är det någon skillnad om man snortar tabletterna? Tas koffeinet lättare upp genom näsans slemhinnor?

Det ska visst fungera.

"We have heard of people snorting pure caffeine powder for the same reason with some success, but the danger of overdose with insufflated caffeine is significantly greater than with oral use...so this is not recommended."

http://www.erowid.org/chemicals/caffeine/

Såg att det fanns nån testrapport, men har inte läst.
Citera
2009-10-10, 07:24
Medlem
gurrahhs avatar
Samma här, brukar dra runt 12 från krogen jämt för jag blir för trött ;P Sjukt trist!
Citera
2010-02-27, 11:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Tjena! Har ett problem. Blir alltid trött när jag dricker, spelar ingen roll vad det är öl, vin eller sprit etc. Har testat vodka/rom med power king energidryck men det hjälper inte. Blir mest trött av öl dock. Vet inte om det ligger genetiskt men farsan vill också gå och sova på fyllan. Så undrar vad ni flashbackare har för tips Har en polare som säger att jag borde testa koffeintabletter, någon som kör detta när h*n är ute? Vissa polare till mig blir pigga och taggade, andra blir mer aggressiva. Men jag blir bara trött. That´s my problemo!

MVH Trafalgar

Kan vara vinter trist väder, Alcohol är ju avslappnad medel och du kan vara otroligt upp i varv utan veta om det..

Jag blev otroligt trött förut, och då hade ätet för lite sallad, men kanske annorlunda för dig..
Citera
2010-02-27, 11:11
Medlem
Se till att få i dig en pizza under kvällen så ska du väl kunna hålla igång iaf lite längre. Onyttigt, men funkar för mig.

Ta inte tupplurar före du ska börja supa, har provat detta och varje gång slutar det iaf för mig med att jag blir svintrött. Men det här är nog iofs väldigt personligt, andra kanske blir pigga av en liten power nap innan utgång. För mig får det dock bara motsatt effekt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in