2008-05-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Men alltså, kan lika gärna ta kokain i så fall, men det har man varken råd eller lust med varje helg.

Inga förslag? Kränga i sig en kanna kaffe, doppa i huvudet i kallt vatten samt be polarna ge en 10 bitch slaps? Nej, kom med förslag! Hörde att koffeinet inte var en så bra idé. Inte kul att "vilja gå och sova" på förfesten, iordning och allt.
Har också samma problem, trixet är att hålla igång hela tiden. Snacka, skutta runt, spring och köp cigg. Men så fort jag sätter mig ner och börjar dega så kommer tröttheten så...
Citera
2008-05-14, 22:49
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En hel del reagerar med trötthet på alkohol.

Jag blir uppåt av alkohol kan dricka ganska mycket innan det börjar gå åt andra hållet.

En polare han somnade ALLTID på krogen, han blev ALLTID utslängd pga det, så du är inte ensam

Mjo, det har hänt mig också att en vakt kommer fram och petar på mig. Man störs av det yttre stimulit och får höra "det är dags att hämta jackan för dig nu". Sen lunkar man som en zombie mot garderoben. Har även hört från ett par black jack dealers att jag ska "gå och ta ett glas vatten". Men då brukar jag gå och köpa en bärs istället.

Det där med att vara igång hela tiden tror jag på! Men är inte alltid man kan vara det.
Citera
2008-05-14, 23:29
Medlem
Mycket intressant tråd!

Har också samma problem, testat att ta två koffeintabletter just när man ska dra iväg till krogen, men jag upplever ingen effekt. Tycker att det fungerar rätt bra att gå ut och röra på sig och få lite frisk luft.

Drack kaffe en gång på fyllan, då blev jag riktigt pigg, kanske inte beror på koffeinet?

Hur funkar det med Effedrin, blir man mycket piggare ?
Citera
2008-05-14, 23:36
Medlem
Neroxxs avatar
Tror att allt är väldigt personligt hur man blir pigg osv. Kaffe för mig gör mig inte det minste pigg. Dricker minst 2-3 koppar innan jag ska gå och sova.
Annars kanske det funkar med att försöka ha igång hjärnan så att man inte riktigt tänker på att man är trött.
Visserligen kan detta vara svårt att göra i fyllan när hjärnaktiviteten är mindre än vanligt.
Citera
2008-05-14, 23:51
Medlem
mahutma_homos avatar
jag var lika dan förut. första ölen var kul och man var lite taggad. sen efter en timme vill man bara sova. lite pinsamt att decka på en fest efter 2 öl klockan 22.00 och sen ligga som en strandad val i soffan och dregla resten av kvällen.

sen mådde jag även rätt dåligt psykiskt av alkohol. efter att ha supit ett par år så blev det värre än att va nykter. då höll jag upp ett år lite drygt och rökte cannabis istället. sen efter det har det gått hur bra som helst att dricka. dricker inte lika ofta heller.
Citera
2008-05-15, 00:00
Medlem
FISKISCHs avatar
är lika dan. dock så tror alla att jag är så full så jag mår illa, men oftast så ligger jag bara å njuter av fyllan samtidigt som jag inte orkar göra något mindre krävande. Därimot om någon frågar om vi ska bada/gå dit w/e så är jag gärna på. men att mingla runt blir jag bara trött å uttråkad av.
Funkar dock bättre om man sovit rikligt natten innan och ätit näringsrik mat. Brukar bli stor skillnad. testa det
Citera
2008-05-15, 09:20
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
är lika dan. dock så tror alla att jag är så full så jag mår illa, men oftast så ligger jag bara å njuter av fyllan samtidigt som jag inte orkar göra något mindre krävande. Därimot om någon frågar om vi ska bada/gå dit w/e så är jag gärna på. men att mingla runt blir jag bara trött å uttråkad av.
Funkar dock bättre om man sovit rikligt natten innan och ätit näringsrik mat. Brukar bli stor skillnad. testa det

Med tanke på att jag är seriös in om träning (förutom det där med alkoholen ) så äter jag alltid nyttigt. Havregrynsgröt, ägg, frukt, kött, omega-3, kyckling, mjölk o.s.v.
Citera
2008-05-15, 12:12
Medlem
Jag uppfattar det som att det inte krävs speciellt mycket för att du skall bli sömmnig........

Då är hoppet enligt min erfarenhet ute för dig, såvida du inte tar till kemiska hjälpmedel.........Vilket jag starkt avråder dig ifrån !

Det känns som om du får leva med ditt "handikapp" och försöka ha kul ändå.
Citera
2008-05-15, 12:20
Moderator
Gromguttens avatar
Sømnproblematik i samband med intaget av sedativet alkohol behandlas troligen bäst i "Medicin och hälsa", inte så bra i dryckesforumet.

/mod
Citera
2008-05-15, 12:28
Medlem
Danj3Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutlegal
"tyvärr", är det nog bästa lösningen

antagligen
Citera
2008-05-15, 13:12
Medlem
smackss avatar
På mig verkar det vara så att om jag dricker lite grann, tex ett glas vin, så blir jag sömnig efter ett tag.
Men om jag fortsätter dricka utan ett längre uppehåll emellan så hinner inte sömnigheten sätta in.
Sen får man ju aktivera sig, klart att man blir piggare om man springer omkring och snackar med folk och så.

Pröva att dricka mer och snabbare!
Senast redigerad av smacks 2008-05-15 kl. 13:14. Anledning: fixa lite grejer
Citera
2008-05-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Tjena! Har ett problem. Blir alltid trött när jag dricker, spelar ingen roll vad det är öl, vin eller sprit etc. Har testat vodka/rom med power king energidryck men det hjälper inte. Blir mest trött av öl dock. Vet inte om det ligger genetiskt men farsan vill också gå och sova på fyllan. Så undrar vad ni flashbackare har för tips Har en polare som säger att jag borde testa koffeintabletter, någon som kör detta när h*n är ute? Vissa polare till mig blir pigga och taggade, andra blir mer aggressiva. Men jag blir bara trött. That´s my problemo!

MVH Trafalgar

jag har samma problem. dock har jag märkt, att om jag dricker en hel del, och sen somnar, och jag får sova i kanske en eller två timmar, så är jag på topp när jag vaknar. låter lite lustigt kanske men ja.. det funkar för mig. dock är det lite pinsamt om man frågar i början av festen om man får låna en säng och sova lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in