2009-11-09, 11:47
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmedk
Hon har legat på sjukan förr med ramla-i-trappan- skador.

Zinat eller någon tidigare?

Kollade i skvallertråden från 2005, så här skrev Sidenkarlsson:
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
En väninna var hop med DiLeva i många år. Hade hon inte varit död nu så hade hon kunnat bekräfta att Thomas tryckte ner henne ordentligt psykiskt. Han slog henne inte, vad jag vet, men han var både notoriskt otrogen och elak och han gjorde henne ordentligt olycklig.

https://www.flashback.org/showpost....4&postcount=33

Sorgligt det där... Nu ska jag inte skylla hennes död på Di Leva, för jag vet ju inte om hon hade varit suicidal utan honom. De närmaste kaske kan avgöra...

Om Di Leva brukade fysiskt våld på Zinat just den kvällen vet man väl inte säkert, om hon inte vitnar eller har skador. Men att han är svartsjuk, kontrollerande, notoriskt otrogen och trycker ner sina flickvänner psykiskt är nog tillräckligt fastslaget. Juridiskt kan han ju bara dömas för det som är brottsligt och kan bevisas.

Normalt kan man tycka att folk ska få ha sitt privatliv ifred och att alla människor har både bra och dåliga sidor. I fallet Di Leva tycker jag det är bra om hans dubbelnatur kommer ut till allmänheten. Han ger sig ju ut för att vara god och helig. Han tjänar mycket pengar på sin falska fasad och han lurar naiva människor. Det är bra att lurendrejare granskas! Eh, här kommer väl min skepsis mot new age-branschen in...

Men, rider man på så höga hästar (eller ska vi säga åsnor ) som Di Leva så kan fallet bli hårt, då får man tåla lite granskning.

En sak, som jag funderat på angående Zinat. Då man kollar hennes hemsida och Myspace så verkar hon vara en bit nere i new age-köret. Det är mycket kosmiskt ljus, kärlek etc. Den där lite klämkäcka och om man ska vara lite stygg skenheliga new agestilen får inte jag ihop med hennes yrke...

För att syssla med komik så behöver man väl vara skärpt, kritisk, analyserande och se igenom saker och ting? Kanske vara lite "elak". Alltså, man behöver inte vara en elak människa, missförstå mig rätt, men lite brutal i att dra saker till sin spets. Sen kan det ju vändas mot en själv - en komiker behöver inte vara stygg mot andra nödvändigtvis. Någon som förstår hur jag tänker?

Jag menar, kan en stand-up comedyartist syssla med new age utan att skratta ut sig själv?

Nu gillar jag Zinat, inte meningen att vara stygg mot henne, bara funderar lite...
Senast redigerad av TigerKid 2009-11-09 kl. 11:49.
Citera
2009-11-09, 12:17
Medlem
Backsippas avatar
Exakt

Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Jag tror Backsippa syftade på att man inte får nysta i Flashbackmedlemmars identitet.

Även om det inte är ett direkt regelbrott kan vi väl lämna denna Sofie utanför också. Hon är ingen offentlig person och vi vet faktiskt inte om det som står här om henne är sant (jag har inget skäl att misstro E.Perzon, men faktum kvarstår vi utomstående VET inte vad som hänt och inte hänt).

Det fanns en nyreggad användare som luskade efter E. Perzons identitet. Inlägget är bortplockat. Det var det jag syftade på. Instämmer dock med sickpupppy, den andra tjejen har det väl tufft nog.
Citera
2009-11-09, 12:35
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
En sak, som jag funderat på angående Zinat. Då man kollar hennes hemsida och Myspace så verkar hon vara en bit nere i new age-köret. Det är mycket kosmiskt ljus, kärlek etc. Den där lite klämkäcka och om man ska vara lite stygg skenheliga new agestilen får inte jag ihop med hennes yrke...

För att syssla med komik så behöver man väl vara skärpt, kritisk, analyserande och se igenom saker och ting? Kanske vara lite "elak". Alltså, man behöver inte vara en elak människa, missförstå mig rätt, men lite brutal i att dra saker till sin spets. Sen kan det ju vändas mot en själv - en komiker behöver inte vara stygg mot andra nödvändigtvis. Någon som förstår hur jag tänker?

Ja, jag tycker också det är konstigt.
Jag vet inte hur hon var tidigare, dock.
Första tanken som slår en är ju att hon kanske influerats väldigt mycket av att vara tillsammans med Di Leva. Om det är så verkar det nästan lite osunt om en enda person kan få en att helt förändra sitt sätt och sitt språk.
Citera
2009-11-09, 13:03
Bannlyst
Di Leva

Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ja, jag tycker också det är konstigt.
Jag vet inte hur hon var tidigare, dock.
Första tanken som slår en är ju att hon kanske influerats väldigt mycket av att vara tillsammans med Di Leva. Om det är så verkar det nästan lite osunt om en enda person kan få en att helt förändra sitt sätt och sitt språk.

Denna källan är en mycket säker källa, det vill säga JAG som vän med Zinats bästa väninna Elli! Så lyssna noga nu.

Di Leva hade alla hennes koder för att kolla hennes mail. Hon var så kär i honom, att hon menade att hon hade ingenting att dölja så det var okej att Di Leva hade hennes koder. Så Di Leva tog över hennes liv även där.

Starkas brud, hon är väl vann vid att kontrolleras och förtryckas, titta på kvinnorna i Iran.

Bra att jag har hjälpt henne att lämna Bajsgubben.

Du Zinat om du råkar läsa mitt inlägg kom ihåg att jag har gett dig nyckeln till friheten.
Citera
2009-11-09, 13:04
Bannlyst
Du har rätt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Jag tycker han ska gå ut med sina personliga problem helt öppet nu, det är läge för det, och sen bli en förebild för tillfrisknande istället. Det skulle vara en helomvändning och det skulle vara mycket stort, mycket större än att fortsätta med sin för egen del ångestdämpande flumfasad. Kom igen nu dileva, visa att du är större än DiLeva!

Precis. så ska det vara!!!!
Citera
2009-11-09, 13:05
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Perzon
Denna källan är en mycket säker källa, det vill säga JAG som vän med Zinats bästa väninna Elli! Så lyssna noga nu.

Di Leva hade alla hennes koder för att kolla hennes mail. Hon var så kär i honom, att hon menade att hon hade ingenting att dölja så det var okej att Di Leva hade hennes koder. Så Di Leva tog över hennes liv även där.

Starkas brud, hon är väl vann vid att kontrolleras och förtryckas, titta på kvinnorna i Iran.

Bra att jag har hjälpt henne att lämna Bajsgubben.

Du Zinat om du råkar läsa mitt inlägg kom ihåg att jag har gett dig nyckeln till friheten.

Bajsgubben=DiLeva?
Vilket roligt öknamn.
Var han kanske lite kinky, dvs inne på "det bruna" också ?
Citera
2009-11-09, 13:16
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Bajsgubben=DiLeva?
Vilket roligt öknamn.
Var han kanske lite kinky, dvs inne på "det bruna" också ?

Nja - syftar nog på musiken. Att DiLeva har peddotendenser är solklart. Han sållar sig nu till skaran "sonen till den store regissören" och "den kände skådespelaren "t-as H-ber".. som lockade småflickor och därefter även blev dömd.

Han har dessutom kompletterat dessa egenskaper genom att krydda med en stor dos psykopati. Därefter utger han sig för att vara ställföreträdande Gud på jorden. Hur var det nu med psykopater...de har visst en grandios självbild, kontrollerande, oftast intelligenta och planerar sitt handlande för att nå ett önska resultat. En psykopat är mästare på att manipulera och hjärntvätta sina utvalda,denna kan även med ord, handling, ilska och spelade känslor styra sin omgivning till sin fördel. Psykopaten har stor insikt i vad lagen tillåter och har stor förmåga att styra sitt handlande, allt för att undgå upptäckt och laglig bestraffning

Dileva i ett nötskal!!!

Ut med fanskapet! Det enda han förtjänar är en rejäl behandling på S:t Sigfrid.
Senast redigerad av KING99 2009-11-09 kl. 13:22.
Citera
2009-11-09, 13:26
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KING99
Nja - syftar nog på musiken. Att DiLeva har peddotendenser är solklart. Han sållar sig nu till skaran "sonen till den store regissören" och "den kände skådespelaren "t-as H-ber".. som lockade småflickor och därefter även blev dömd.

Han har dessutom kompletterat dessa egenskaper genom att krydda med en stor dos psykopati. Därefter utger han sig för att vara ställföreträdande Gud på jorden. Hur var det nu med psykopater...de har visst en grandios självbild, kontrollerande, oftast intelligenta och planerar sitt handlande för att nå ett önska resultat. En psykopat är mästare på att manipulera och hjärntvätta sina utvalda,denna kan även med ord, handling, ilska och spelade känslor styra sin omgivning till sin fördel. Psykopaten har stor insikt i vad lagen tillåter och har stor förmåga att styra sitt handlande, allt för att undgå upptäckt och laglig bestraffning

Dileva i ett nötskal!!!

Det där med psykopatiska tendenser låter ju kanske rimligt, med tanke på att han tycks ha en karismatisk och manipulativ personlighet som gör att många beundrar och följer honom - i kombination med att ha "dubbla ansikten" där ena sidan är kontrollerande och hotfull medan den andra är tänkt att få honom att framstå positvt.

Dock tycker jag du verkar lite ute ockh cyklar med snacket om "pedofil". Visst har Di Leva alltid haft snygga unga tjejer som parters, men en 40-årig man som är tillsammans med en 20-åring räknas inte som pedofil.
Citera
2009-11-09, 13:31
Citat:
Det där med psykopatiska tendenser låter ju kanske rimligt, med tanke på att han tycks ha en karismatisk och manipulativ personlighet som gör att många beundrar och följer honom - i kombination med att ha "dubbla ansikten" där ena sidan är kontrollerande och hotfull medan den andra är tänkt att få honom att framstå positvt.

Dock tycker jag du verkar lite ute ockh cyklar med snacket om "pedofil". Visst har Di Leva alltid haft snygga unga tjejer som parters, men en 40-årig man som är tillsammans med en 20-åring räknas inte som pedofil.

Psykopatiska tendenser är mer än "kanske rimligt". Det är ett faktum. Angående peddotendenserna håller han sig precis inom lagen (ligger i linje med psykopatin) Han har varit notoriskt otrogen med mycket unga tjejer på hotellen på Södermalm. Dock har samtliga (och det är många) varit 15 år eller lite äldre.
Citera
2009-11-09, 13:36
Medlem
Von0bens avatar
Egentligen är det väl lite OT, men en pedofil böjelse definieras väl att man tänder sexuellt på ej könsmogna barn? Inte ens om Di Leva skulle strulat med en 16-17-åring är han nödändigtvis pedofil. Det är dock likväl ett vidrigt beteende om det är sant.
Citera
2009-11-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KING99

Dileva i ett nötskal!!!

Psykopater bryr sig inte alltid om vad lagen säger även om de är medvetna om överträdelsen. De får en kick av den spänning kriminella gärningar ger. Det skapar ett beroende och så småningom en ond cirkel. Brotten blir grövre i takt med att den tidigare kicken inte längre är tillräcklig. Alltså ökas dosen och brotten blir värre. Finns flera typer av psykopater både de som är rädda och orädda för att åka fast. De har också ofta en helt annan syn på brott & dess påföljd. Många kan ta ett fängelsestraff, då det är värt det, med tanke på den enorma belöningen och tillfredsställelsen kicken ger.
Citera
2009-11-09, 13:49
Citat:
Egentligen är det väl lite OT, men en pedofil böjelse definieras väl att man tänder sexuellt på ej könsmogna barn? Inte ens om Di Leva skulle strulat med en 16-17-åring är han nödändigtvis pedofil. Det är dock likväl ett vidrigt beteende om det är sant.

Nej, den definitionen låter hemsnickrad. Allt under 15 år är pedofili och döms som det. Ett klassiskt peddotillvägagångssätt är att vänta ut barnen tills de fyllt 15 så att peddon ska klara sig. Man behöver inte vara alltför bevandrad i psykiatrin för att inse att en 45-årig man som notoriskt söker sig till 15-åringar för att ha sexuellt umgänge har alldeles uppenbara peddotendenser. Fasaden är att täcka upp med en vuxen kvinna som partner som han därtill krossar systematiskt genom att bryta ner hela deras självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in