Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-05, 18:55
Medlem
Trumpeters avatar
Ska väl villigt erkänna att DiLeva inte var den första personen som dök upp i huvudet. Kul att hans myspys-fasad och person som bryr sig om allt och annat rämnat.
Citera
2009-11-05, 19:08
Medlem
mishimas avatar
Ot och oneliners raderade

/mod
Citera
2009-11-05, 19:10
Medlem
Di Leva skickade precis ut följande öppna brev till media:

Öppet brev till media från Thomas Di Leva

Då jag i media idag har anklagats för att natten till igår ha misshandlat min flickvän känner jag att jag är tvungen att bemöta dessa lögner å det starkaste.
Jag har inte rört eller ens krökt ett hår på min flickvän. Jag tar bestämt avstånd från våld i alla situationer.
Det är mycket riktigt att det har varit en jobbig natt med bråk och svartsjuka från hennes sida. Hon var i ett förtvivlat tillstånd och påstod att jag hade varit otrogen i min studio. Hennes ilska och temperament stegrades så till den milda grad att hon tog en kniv i köket och hotade att skära sig och skar sönder sin klänning.

Jag blev förstås rädd och försökte få henne att sluta. Hon stod kvar med kniven i handen och jag sa att nu går jag iväg om du inte slutar. Då sa hon att hon skulle ringa polisen och säga att jag hotat och misshandlat henne.
Jag gick ändå, varpå hon följde efter och skrek " nu ringer jag polisen " .
Jag gick undan en stund.
Gick in igen, då satt hon upprörd och sa i telefon till polisen att de måste komma för att jag har hotat henne.

Efter ett tag kom polisen. De hörde oss i olika rum. Min flickvän berättade till slut sanningen. Och sa att hon hittat på allt i ren desperation. Jag erbjöd mig att ge DNA test på mina händer och naglar angående de rivmärken hon orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd. Polisen sa till mig att det inte var nödvändigt. Och efter ett tag åkte de, och skjutsade hem henne till sig.

Jag känner mig väldigt kränkt och ledsen av det som hänt. Och hoppas att ingen ska behöva uppleva något liknande.

Jag hoppas ni förstår att jag inte gjort något av det som påståtts i media och utgår från att detta nu avslutas på ett värdigt sätt.

Med vänliga hälsningar
Thomas Di Leva

P.S. Det skall tilläggas att ärendet är nedlagt och inga som helst misstankar finns gällande detta
Citera
2009-11-05, 19:16
Medlem
Kid-Viciouss avatar
Inte är jag religiös men om det finns en gud i himlen så hoppas jag att Di leva kommer att åka dit... troligtvis tar flickvännen tillbaks allt dock och inget kommer att hända... fast hoppas kan man ju alltid. män i kaftan som yrar om kosmos och skit ger mig kalla kårar, rejäl psykopatvarning på allt jag set och hört av den saken

edit: om misshandeln ägt rum (vilket jag hoppas) så känns det jävligt skumt att offret försöker skyla över allt och gå vidare medan gärningsmannen målar ut henne som självmordsbenägen galning.. såg öppna brevet precis nu
Senast redigerad av Kid-Vicious 2009-11-05 kl. 19:19.
Citera
2009-11-05, 19:18
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totopez

Öppet brev till media från Thomas Di Leva

Då jag i media idag har anklagats för att natten till igår ha misshandlat min flickvän känner jag att jag är tvungen att bemöta dessa lögner å det starkaste.
Jag har inte rört eller ens krökt ett hår på min flickvän. Jag tar bestämt avstånd från våld i alla situationer.
Det är mycket riktigt att det har varit en jobbig natt med bråk och svartsjuka från hennes sida. Hon var i ett förtvivlat tillstånd och påstod att jag hade varit otrogen i min studio. Hennes ilska och temperament stegrades så till den milda grad att hon tog en kniv i köket och hotade att skära sig och skar sönder sin klänning.

Jag blev förstås rädd och försökte få henne att sluta. Hon stod kvar med kniven i handen och jag sa att nu går jag iväg om du inte slutar. Då sa hon att hon skulle ringa polisen och säga att jag hotat och misshandlat henne.
Jag gick ändå, varpå hon följde efter och skrek " nu ringer jag polisen " .
Jag gick undan en stund.
Gick in igen, då satt hon upprörd och sa i telefon till polisen att de måste komma för att jag har hotat henne.

Efter ett tag kom polisen. De hörde oss i olika rum. Min flickvän berättade till slut sanningen. Och sa att hon hittat på allt i ren desperation. Jag erbjöd mig att ge DNA test på mina händer och naglar angående de rivmärken hon orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd. Polisen sa till mig att det inte var nödvändigt. Och efter ett tag åkte de, och skjutsade hem henne till sig.

Jag känner mig väldigt kränkt och ledsen av det som hänt. Och hoppas att ingen ska behöva uppleva något liknande.

Jag hoppas ni förstår att jag inte gjort något av det som påståtts i media och utgår från att detta nu avslutas på ett värdigt sätt.

Med vänliga hälsningar
Thomas Di Leva

P.S. Det skall tilläggas att ärendet är nedlagt och inga som helst misstankar finns gällande detta
Låter trovärdigt, han skulle inte våga ljuga om något sånt. Men då kan vi iaf dra slutsatsen att Di Leva är ett otroget svin, lågoddsare iofs...
Citera
2009-11-05, 19:19
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Låter trovärdigt, han skulle inte våga ljuga om något sånt. Men då kan vi iaf dra slutsatsen att Di Leva är ett otroget svin, lågoddsare iofs...

Hans version är nödvändigtvis inte sann men däremot är den fullständigt trovärdig.

Detta är något vi måste klargöra här en gång för alla. Det är nämligen så här det ser ut ofta men det står aldrig i tidningarna. Men detta är vardagsmat och är en av förklaringarna till att så få anmälningar leder till åtal.

Vänd på steken. Tja, då hade alla tyckt att kvinnan måste ha varit i en enomt pressande situation...
Senast redigerad av Mayito 2009-11-05 kl. 19:23.
Citera
2009-11-05, 19:22
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totopez

Är inte helt otroligt, sjuka brudar finns det lika gott om som killar.
Flashbacks clowner som dömer folk baserat på noll fakta skulle få en näsbränna med, det skulle iofs inte bli någon skillnad.
Citera
2009-11-05, 19:23
Medlem
Tasstasss avatar
Nu vaknade Aftonbladet till liv... www.aftonbladet.se/nyheter/article6075621.ab
Citera
2009-11-05, 19:23
Medlem
Ree81s avatar
Så den riktiga nyheten är att sensationalistblaskor gillar att skriva sensationalistiska nyheter. Vilken överraskning.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass
Nu vaknade Aftonbladet till liv... www.aftonbladet.se/nyheter/article6075621.ab
Vad var det jag sa...
Citera
2009-11-05, 19:24
Medlem
Xstars avatar
Herregud vilken icke-nyhet... vad finns det för allmänintresse i detta?

Noll!

Nu ska väl Aftonbladet börja en ny artikelserie i 10 delar om "kvinnomisshandel".
Citera
2009-11-05, 19:24
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
[/spoiler]
Är inte helt otroligt, sjuka brudar finns det lika gott om som killar.
Flashbacks clowner som dömer folk baserat på noll fakta skulle få en näsbränna med, det skulle iofs inte bli någon skillnad.

Precis. Men vänta och se. Det är ju nämligen inte hennes fel att hon gjort bort sig utan det MÅSTE ha varit mannen som drivit henne dit.

Suck.
Citera
2009-11-05, 19:28
Medlem
Ken Drydens avatar
JUST IN: Iranskan förnekar misshandel utförd av italienaren. Utredningen läggs ned!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6075621.ab

Edit: Fy satan vad sen jag var....
Senast redigerad av Ken Dryden 2009-11-05 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in